Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si všechny předchůdce Mercedes-Benzu třídy S (W222)

David Bureš David Bureš 19. 5. 2013 • 07:15
14
5
Zobrazit náhledy (14)
Mercedes-Benz 220 (1955) Mercedes-Benz 220 SE (1964) Mercedes-Benz 600 (1963) Mercedes-Benz 280 SEL 3.5 (1972) Mercedes-Benz S-Class 116: 450 SEL 6.9 (1980) Mercedes-Benz S-Class 126 series: 500 SEL (1982) Mercedes-Benz S-Class 140 series: 600 SEL (1991) Mercedes-Benz S-Class 220 series: S 400 CDI (2002) Mercedes-Benz S-Class 221 series: S 500 (2007)
První stuttgartská třída S se začala prodávat v roce 1972. Mercedes ale luxusní auta prodával už mnohem dříve, nejstarší předchůdce dnešní S-Klasse jezdil už na začátku 20. století.

Mercedes-Benz tento týden odhalil podobu nové generace třídy S (s interním označením W222). Při této příležitosti automobilka připomíná všechny předchůdce tohoto luxusního vozu. Ty ukazují, jak některá dnes běžná výbava bývala luxusem.

Jako nestaršího předchůdce dnešní S-Klasse automobilka označuje model Mercedes-Simplex z roku 1903. Na svou dobu měl vůz silný motor – čtyřválec o výkonu 44 kW (60 k). Automobil byl vyráběn firmou Daimler Motoren Gesellschaft (DMG), předchůdcem dnešního koncernu Daimler.

V roce 1928 na trh dorazil Mercedes-Benz Nürburg (W08), první sériový model značky s osmiválcovým motorem pod kapotou. Vůz s rozvorem dlouhým 3,67 metru disponoval luxusní a prostornou kabinou.

Mercedes-Benz 770, vyráběný mezi lety 1930 a 1943, je známý také jako Großer Mercedes (Velký Mercedes). První vůz značky s kompresorem přeplňovaným osmiválcem se proslavil tím, že v něm jezdili vysocí představitelé nacistického Německa, a to včetně Adolfa Hitlera.

Poválečný Typ 300, s interním označením W186 (později W189), dostal propracovaný šestiválec s vačkovým hřídelem. Tomuto modelu se zase přezdívalo Adenauer po kancléři Německé spolkové republiky Konradu Adenauerovi, který vlastnil několik exemplářů tohoto modelu. Standardem bylo topení s ventilátorem, od roku 1958 bylo možné si připlatit za klimatizaci nebo posilovač řízení.

První generace modelu 220 (číslo šasi W180) byla vyráběna od roku 1954 do roku 1959, auto je někdy označováno za první generaci třídy S. Písmeno S se už objevilo v názvu pozdější, silnější verze 220 S.

Druhá generace auta (220 b, šasi W111) je známá díky svým ploutvím na zádi. Vnitřek vozu už byl navržen tak, aby snižoval riziko zranění posádky během nehody, lépe vybavená verze 300 SE (W112) byla dostupná i s prodlouženým rozvorem, u které bylo k dispozici centrální zamykání.

Mercedes-Benz 600 vyráběný mezi lety 1963 a 1981 byl v té době vrcholným modelem značky, jakýsi tehdejší Maybach. Auto poháněl 6,3litrový osmiválec kombinovaný se čtyřstupňovým automatem. Výbava zahrnovala vzduchové odpružení nebo elektronicky řízenou soustavu topení a ventilace.

Model W108 dorazil na trh v roce 1965, jeho nástupcem se o sedm let později stal model W116, který byl jako první oficiálně nazýván třídou S. Sedan byl později za příplatek nabízen s ABS nebo tempomatem, jako první osobní auto bylo od roku 1978 dostupné i s turbodieselem.

Generace W126 nastoupila v roce 1979, ve výbavě mohl být elektricky nastavitelný sloupek řízení, přední airbag nebo protiprokluzový systém.

Třída S generace W140 dostala jako první sériový Mercedes-Benz dvanáctiválcový motor. Elektřina otevírala víko zavazadelníku nebo sklápěla zpětná zrcátka, od roku 1996 bylo možné auto objednat s předními bočními airbagy nebo xenonovými světly.

V roce 1998 na trh vstoupila generace W220. Její výbava zahrnovala hlavové a zadní boční airbagy nebo vícezónovou automatickou klimatizaci s individuálním ovládáním pro každé sedadlo.

Až do letošního roku vyráběná generace W221 na trh dorazila v roce 2005. Podobně jako její předchůdci automobil dále zlepšoval bezpečnost cestujících – v příplatkové výbavě nechybělo noční vidění, sledování mrtvého úhlu nebo asistent jízdy v pruzích. Jako první třída S byla tato generace dostupná s hybridním pohonem a čtyřválcovým motorem.

Nejnovější generace S-Klasse (W222) se začne prodávat v září. Auto opět nabídne bohatou luxusní výbavu – například sedadla s masážní funkcí evokující masáž lávovými kameny. Systém Magic Body Control zase pomocí kamery sleduje povrch vozovky před autem a předem nastaví charakteristiku tlumení nerovností.

Související články

Témata
20. 5. 2013 10:55
Re: Prosba
:yes:
20. 5. 2013 10:55
Pěkný článek...
...díky! :yes:
Avatar - DawQa
20. 5. 2013 08:00
Re: Prosba
:yes: :yes:
Avatar - Ozzman
19. 5. 2013 22:29
Re: Prosba
:yes:
19. 5. 2013 21:59
Prosba
Dobrý den, byl by velký problém k fotografiím přidat popisky? Zde to tolik nevadí, ale jsou články, kde by to opravdu bylo vhodné. Možná chci moc, ale určitě nejsem jediný. Děkuji.
Články odjinud