Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Projeli jsme se novými auty na kontrolu modrých zón: 200.000 detekcí denně!

Tomáš Hadač
Diskuze (1)

Od loňského listopadu jezdí v Praze nová monitorovací auta na kontrolu zón placeného stání. Vozy ověnčené množstvím kamer umějí poskytnout 3D model celé ulice!

Trasu po Praze 7 nám systém „vyplivl“ sám. Navigace na displeji ukazuje, kudy přesně se dnes budeme proplétat. Za moment se vypravíme na kontrolu zón placeného stání s novými vozy TSK (ve vlastnictví Prahy), jež toho umějí daleko víc než ty předešlé. O monitoring se totiž od loňského listopadu stará společnost Iterait.

„Eltodu skončila smlouva a přišli jsme s požadavky na rozšíření technologie. Připadala nám škoda, aby auta snímala pouze v zónách placeného stání. Aktuálně dokážou monitorovat celý profi l komunikace,“ popisuje tisková mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že dvanáct plug-in hybridních Renaultů Captur udělá 3D model ulice. K dispozici tak budou data o počtu výtluků, stavu dopravního značení nebo třeba i stromů. Zkrátka a dobře kompletní informace.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Tomáš Hadač
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
27. 2. 2023 00:30
Zlá vůle
Když vidím tyhle panáky v okamerovaných vozech, vaří se ve mě krev. Pominu teď, když o víkendu projíždějí ulice a sbírají údaje kdo tam parkuje, a to ty ulice, kde je o víkendu parkování povoleno (Big brother totality na kolečkách...), ale nikdo z nich nepodá hlášení magistrátu, že modré zóny jsou (nepochybně záměrně) značeny tak, aby umožňovaly měšťákům ukládat pochybné pokuty, kvůli kterým se nikdo nebouří a nechodí k soudu, protože jsme přece ty holubičí povahy a raději pod tlakem pirátské svévole skloníme hlavu... A tak jsou mimo výše uvedené na ulicích vidět měšťáci, kteří pilně pokutují i v místech, kde je namísto dvou modrých parkovacích míst namalováno jen jedno, prý aby byla zachována průjezdnost i když je ulice široká 6,5m... a to v "parkovacích zónách" které neexistují, protože jsou špatně vyznačeny, neboť jim chybí dopravní značka, označující konec takové zóny... hřibáci ji totiž s láskou dávají do protisměru (vlevo), ačkoli dopravní značky musí být ze zákona umístěné vpravo - a jen tak jsou platné... Jinde zase modré pruhy jsou jen proto, aby si tam PRE mohl zkasírovat zákazníky elektrovehiklů - platí snad PRE za tyhle pro komerční účely zabraná parkovací místa?... jen o pár metrů dále je chlívek modré zóny vyznačen tak, aby na obousměrné ulici zůstal průjezdní profil jen 4,5m (srovnej výše), jinde hřibáci z modré zóny zdemontovali parkovací automaty (k funkčnímu je to nyní nezřídka 300+m...), jinde parkovací automaty neberou kontaktní platební karty... Zkrátka šmejdská podnikatelská svévole, která se v Praze ani po posledních komunálních volbách nezměnila... A to už ani nehovořím o bezbřehém nárůstu počtu zbytečných dopravních značek, které nejsou zadarmo, takže Praha dnes vypadá jako dopravní hřiště zvláštní školy a obyvatelé to všechno musí platit... :-(