Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp nabíjecího robota Volkswagen se představuje v akci

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Nabíjecí robot Volkswagenu by měl nabídnout čistě autonomní nabíjení v uzavřených oblastech, jako jsou například parkovací garáže.

Společně s rozvojem elektromobility dochází také k rozvoji nabíjecí infrastruktury, které kromě stále vyšších výkonů slibuje i pohodlnější ovládání. Již několik společností totiž představilo koncepty či prototypy robotických nabíječek, díky kterým už se řidič prakticky nemusí o nic starat. A to je případ i nového prototypu z dílny Volkswagen.

Ten by měl být vybaven technologií Car-to-X, díky které je schopen samostatně kombinovat s automobilem. Úkolem řidiče tak bude zřejmě jen potvrdit svůj zájem o dobití vozu (a možná i zaplatit?) prostřednictvím mobilní aplikace, které se stávají další nedílnou součástí moderní elektromobility.

Video se připravuje ...

Robot dokáže ze svého stanoviště přijet až k vybitému elektromobilu, přičemž si stále hlídá okolní provoz. Jakmile robot dorazí k elektromobilu, mělo by se automaticky otevřít víčko nabíjecí zásuvky, do které robot zcela automaticky zapojí nabíjecí konektor. Rychlost nabíjení sice neznáme, na záběrech však můžeme vidět CCS konektor, který se obvykle používá pro rychlonabíjení.

Další praktickou výhodou robota je pak jeho dvoudílná konstrukce, která se skládá z hlavní řídící jednotky s robotickým ramenem a mobilního zdroje energie. Robot totiž může ponechat zdroj energie u auta, zatímco se vydá obsloužit další vybití elektromobil. Po dobití elektromobilu pak robot mobilní zdroj energie opět vyzvedne a připojí na nabíječku.

Všudypřítomná nabíjecí infrastruktura je a zůstává klíčovým faktorem pro úspěch elektromobility. Náš nabíjecí robot je jen jedním z mnoha přístupů, je ale nepochybně nejvíc vizionářský,“ uvedl Thomas Schmall, generální ředitel VW Group Components. Vytvoření efektivní nabíjecí infrastruktury je pak podle jeho názoru zásadním úkolem pro celý sektor.

Nabíjecí robot Volkswagen na snímcích a videích je zatím pouze prototypem, rozhodně bychom se ale nedivili, pokud by se v blízké budoucnosti stala z prototypu i klasická produkční záležitost. Ostatně na robotických nabíječkách pracuje v současnosti celá řada společností.

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

3. 1. 2021 23:47
Re: Chtěl bych poprosit redakci
Tak nepiš blbosti a mínusy nebudeš dostávat. Je to jednoduchý.
3. 1. 2021 23:39
Re: ECO ŠILENCI
To je stejně blbý argument jako to, že celosvětově 95% emisi z dopravy dělají námořní lodě a proto nemá cenu řešit emise z osobních automobilů.
To že ve městě jsou emise z dopravy 50% a když nefouká a je smogové období tak klidně i 70-80% dělají emise výfuky z aut.
Pak je ta informace, že jedna námořní loď udělá víc emisí než 1000 aut uplně zadele, protože se nemůžete ani nadýchnout kvůli jedům z výfuků aut ve městě.
Ve měste když nefouká tak nemají ty jedy kam se rozfoukat takže zůstávají na místě. To pak je nejlepší čas aby se dieselový a benzinový fanatici co nejvíc nadýchli abychom od nich měli pokoj...
Avatar - kuk
3. 1. 2021 03:47
Samsung už to má 2 roky a funkční.
Samsung už to má 2 roky a funkční. VW je opět pozadu a opět má jen malůvky. :D :-!
https://youtu.be/5on--fx-mjw
Avatar - Katikakus
2. 1. 2021 17:08
Re: Toto je..
Našel jsi se tam. To je dobře. Ano, i o tobě to bylo...
S elektrok0k0ty se slušně mluvit nedá. Je to ztráta času.

K tématu nic nemáš? Zjevně ne, když jediné, na co jsi se zmohl, je tupé okopávání kotníků...
2. 1. 2021 13:26
Re: Toto je..
Nádhernou ukážkou demencie je aj tvoj príspevok. Slušnosti ťa neučili? Už to tu vyzerá jak v nejakom pajzli. Úbohejšiu úroveň diskusií aby človek pohľadal, v tomto na acz nemá okrem politických diskusií nikto.