Prototyp nabíjecího robota Volkswagen se představuje v akci
Nabíjecí robot Volkswagenu by měl nabídnout čistě autonomní nabíjení v uzavřených oblastech, jako jsou například parkovací garáže.
Společně s rozvojem elektromobility dochází také k rozvoji nabíjecí infrastruktury, které kromě stále vyšších výkonů slibuje i pohodlnější ovládání. Již několik společností totiž představilo koncepty či prototypy robotických nabíječek, díky kterým už se řidič prakticky nemusí o nic starat. A to je případ i nového prototypu z dílny Volkswagen.
Ten by měl být vybaven technologií Car-to-X, díky které je schopen samostatně kombinovat s automobilem. Úkolem řidiče tak bude zřejmě jen potvrdit svůj zájem o dobití vozu (a možná i zaplatit?) prostřednictvím mobilní aplikace, které se stávají další nedílnou součástí moderní elektromobility.
Robot dokáže ze svého stanoviště přijet až k vybitému elektromobilu, přičemž si stále hlídá okolní provoz. Jakmile robot dorazí k elektromobilu, mělo by se automaticky otevřít víčko nabíjecí zásuvky, do které robot zcela automaticky zapojí nabíjecí konektor. Rychlost nabíjení sice neznáme, na záběrech však můžeme vidět CCS konektor, který se obvykle používá pro rychlonabíjení.
Další praktickou výhodou robota je pak jeho dvoudílná konstrukce, která se skládá z hlavní řídící jednotky s robotickým ramenem a mobilního zdroje energie. Robot totiž může ponechat zdroj energie u auta, zatímco se vydá obsloužit další vybití elektromobil. Po dobití elektromobilu pak robot mobilní zdroj energie opět vyzvedne a připojí na nabíječku.
„Všudypřítomná nabíjecí infrastruktura je a zůstává klíčovým faktorem pro úspěch elektromobility. Náš nabíjecí robot je jen jedním z mnoha přístupů, je ale nepochybně nejvíc vizionářský,“ uvedl Thomas Schmall, generální ředitel VW Group Components. Vytvoření efektivní nabíjecí infrastruktury je pak podle jeho názoru zásadním úkolem pro celý sektor.
Nabíjecí robot Volkswagen na snímcích a videích je zatím pouze prototypem, rozhodně bychom se ale nedivili, pokud by se v blízké budoucnosti stala z prototypu i klasická produkční záležitost. Ostatně na robotických nabíječkách pracuje v současnosti celá řada společností.