Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW představil revoluční vizi nabíjení elektromobilů. Chce využívat roboty

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Společnost Volkswagen se pochlubila revoluční vizí autonomního nabíjení elektromobilů, díky které může být každé parkovací místo tím nabíjecím.

Vlastníci elektromobilů jsou v současnosti omezeni pouze na pár parkovacích míst poblíž nabíječek, kam dosáhne nabíjecí kabel. Společnost Volkswagen však představila vizi autonomního robotického nabíjecího systému, který dokáže vytvořit nabíjecí místo prakticky u každého elektromobilu na parkovišti.

Vizionářský systém se totiž skládá z plně autonomního robota, který za sebou tahá mobilní nabíjecí stanici. Pro využití přitom pouze stačí aktivovat systém prostřednictvím aplikace nebo systému komunikace mezi vozem a okolní infrastrukturou (V2X). Zbytek již proběhne zcela automaticky.

Robot si sám najde vůz, který potřebuje dobít. Dojede k němu, ramenem sám si otevře nabíjecí port, zapojí dobíjecí kabel mobilní nabíječky a následně ho i odpojí. To vše bez jakéhokoliv zásahu člověka.

Po zapojení mobilního nabíjecího zařízení do zásuvky elektromobilu se pak robot může věnovat dalším elektromobilům na parkovišti. Buď může rozvážet nové nabíječky k novým vozům, nebo může odvážet použitá zařízení na centrální nabíječku, kde se připraví k dalšímu použití.

Prototyp se skládá ze dvou zařízení, kterými jsou autonomní robot a flexibilní mobilní nabíjecí zařízení. Aby se robot mohl po parkovišti pohybovat svobodně a bez rizika poškození, vybavila ho automobilka řadou senzorů, včetně kamer, laserových scannerů a ultrasonických senzorů. Mobilní nabíječky mají kapacitu cca 25 kWh a podporují rychlonabíjení střídavým proudem při rychlosti až 50 kW.

Mobilní nabíjecí robot zažehne revoluci v nabíjení v různých parkovacích zařízeních, jako jsou vícepatrová parkoviště, parkovací místa a podzemní parkoviště, protože přinášíme parkovací strukturu k autu a ne naopak. Díky tomu měníme téměř každé parkoviště na elektrické a to bez složitých individuálních infrastrukturních opatřené,“ shrnuje Mark Möller, vedoucí vývoje ve společnosti Volkswagen Group.

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - palix
29. 12. 2019 17:07
Re: mě by stačilo
Otázka je, ako to rozdelia, čo bude palivo a čo bude elektrina na iné dnes "bežné" využitie.
28. 12. 2019 21:45
Re: mě by stačilo
Tak s tým sa asi logicky počíta, či nie? Koľko percent z ceny palív dnes tvoria dane...? Keď je motorista dnes dojnou kravou, hádam niekto čaká, že po prechode na elektrinu to tak nebude? nateraz je elektrina ako palivo oveľa výhodnejšia, ale vieš ako sa to hovorí - keď vtáčika lapajú, pekne mu spievajú. Ale utešuje ma aspoň ten predpoklad, že smradu z výfukov budeme mať pod nosom menej.
28. 12. 2019 21:39
Re: Roboty
To si si trochu privstal... ;-)
28. 12. 2019 21:39
Re: mě by stačilo
Ako keby si teraz so svojim autom tiež nebol absolútnym rukojemníkom - akurát ťa vysáva niekto iný. Alebo máš doma labák, kde si naftu vyrábaš sám, pod barákom čierny vrt na ropu a v záhradnom domčeku malú elektráreň? :-!
Avatar - palix
28. 12. 2019 20:53
Roboty
Už sa teším na dobu, keď po parkoviskách budú pobiehať roboty ako "R2-D2" (Star Wars), prípadne "BB-8" :).