Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Alfa Romeo 159 a Brera (Ženeva živě)

Libor Zezulka Libor Zezulka 3. 3. 2005 • 20:19
27
60
Zobrazit náhledy (27)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Alfa se v Ženevě blýsknula dvěma důležitými novinkami: nástupcem 156 s označením Alfa Romeo 159 a sériovou podobou obdivované studie Brera.

Takové kráse se těžko odolává. Platí to nejen pro novinky, kterými Alfa Romeo okouzlovala ženevské publikum, ale i modelky, jež o svůdné vozy pečovaly. Alfa zkrátka dostála pověsti temperamentní automobilky, která chce utvářet nové mezníky v automobilovém designu a napěchovala stánek automobilovou i ženskou krásou. Giugiarem navržená a podepsaná karoserie 159 a Brery přitahovala pozornost na míle daleko a zdatně konkurovala i protějšímu stánku Aston Martinu.

Pokud na chvíli zapomenete na sršící emoce a srovnáte novou 159 s předchůdcem, naleznete až překvapivě mnoho společných prvků. Designéři zkrátka vařili podle známého receptu a experimentovali pouze s ingrediencemi. Přesto nakonec vznikla automobilová delikatesa. Nejdůležitější novou ingrediencí (částí) jsou přední světlomety tvořené třemi samostatnými svítilnami, jež nejsou překryty žádným společný krytem.

Přední světlomety následuje v agresivitě celá přední i zadní část společně s koncovými svítilnami.

Při navrhování interiéru zůstali designéři při zemi, palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a nepřináší žádné zásadní novinky. To na jednu stranu vzbuzuje dojem, že Alfa upřednostnila konzervativní a ekonomické myšlení, na druhou stranu dokázala zapracovat na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů. Plasty jsou sice tvrdé, ale na pohled dobře slícované. Uvidíme, co ukáže praktické užívání. Interiér bohužel znovu nepatří mezi nejprostornější, na zadních sedadlech proti předchozí generaci mnoho místa nepřibylo, a to ani v oblasti kolen ani hlavy.

Pasažér s výškou okolo 180 cm se ovšem za stejně vysokého řidiče posadí docela pohodlně. Sedadla jsou tradičně sportovní s výrazným bočním vedením opěradla i sedáku. Alfa Romeo Brera se může proti stopadesátdevítce pochlubit ještě agresivnějším sportovním kabátem. Stejné přední světlomety a podobná přední část přechází v zaoblenou střechu a ostrou zadní část. Jako „správné“ kupé má Brera bezrámové dveře a elektricky se dovírající okénka. Místo na zadních sedadle je v tomto případě spíše nouzové.

Na náš přímý dotaz zatím nebyl potvrzen termín příchodu novinek na český trh.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:

Paříž 2004

Ženeva 2004

Témata
5. 3. 2005 14:56
Re: Re:ŠŤASTNÍ BLÁZNI
Hochu, přečetl jsem to tu a nikdo, mimo tebe, se tu nenaparuje, najmě Alfisti. Pravdu máš, že Alfisti jsou blázni. Jsou to blázni se srdcem a ví to o sobě. Narozdíl od takovejch jako seš ty... A vážně - na světě je jen málo značek, co umí tak jak Alfa brát za srdce. Ty pravý, ty co na to maj. To jsou ti bohatí. Myslím emočně. Emočně bohatí. Je jen jejich štěstí, že to, do čeho jsou zbláznění je tolik, tolik vyjímečné. Dívej se trochu do sebe, neklouzej jen po povrchu, Pepé
3. 3. 2005 19:04
RADIOvi
Nemůžeš sundat palčáky, nebo co?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku