Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První elektrické Lamborghini se rýsuje. Má to být čtyřdveřový model pro každý den

David Bureš
Diskuze (1)

Lamborghini s čistě elektrickým pohonem dorazí v druhé polovině dekády. Jeho koncepce už má jasnou myšlenku.

Vedení Lamborghini zdůrazňuje, že spalovací motory jsou pro tuto italskou automobilku nadále klíčové, přesto se ani továrna s býkem ve znaku nevyhne elektrifikaci. Ta bude postupná a vyvrcholí v druhé polovině dekády, kdy dorazí první sériové Lamborghini s elektrickým pohonem. Podoba je zatím neznámá, v hlavách vedení už má ale jasnou koncepci.

Lamborgnihi nadále pracuje na finálním designu svého prvního elektromobilu, tvrdí prezident a generální ředitel automobilky ze Sant' Agaty Stephan Winkelmann. Zároveň však přiznává, že myšlenky vedení se kloní ke čtyřdveřovému modelu vhodnému pro každodenní využití.

Zda však půjde o SUV nebo gran turismo, Winkelmann nespecifikoval. V minulosti však ze Sant' Agaty zaznívaly hlasy, že půjde spíše o elektrické GT, čímž by Lamborghini vzdalo hold svým počátkům nebo slavné Espadě, čtyřmístnému gran turismu vyráběnému v šedesátých a sedmdesátých letech.

Elektromobil se každopádně podle dříve odhalených plánů značky stane čtvrtou modelovou řadou, neměl by tedy nahradit žádný z dnešních modelů. Uveden má být někdy v druhé poloviny dekády.

Příchod čistě elektrického vozu bude přitom vyvrcholením elektrifikace portfolia Lamborghini. Rok 2022 bude poslední, kdy základní nabídka značky bude čítat výhradně modely se spalovacím motorem (speciality s omezenou produkcí typu Sián a Countach LPI 800-4 už jsou hybridy).

V roce 2023 přijde první hybrid, který bude podle všeho nástupce Aventadoru, který už se čile testuje. Nadále využije vidlicový dvanáctiválec, avšak doplněný o elektromotor. V roce 2024 by pak měla debutovat hybridní náhrada za Huracán, ten však zřejmě z desetiválce přezbrojí na elektrifikovaný osmiválec. Do roku 2024 by se hybridního pohonu měl dočkat také Urus, nebo už možná jeho nástupce.

Letos mimochodem Lamborghini přirpavuje čtyři novinky. Jednou z nich bude facelift Urusu, druhou pak terénní Huracán Sterrato. Zbývajícími by pak mohl být ostřejší varianta Urusu a další derivát Huracánu.

Lamborghini přitom spalovacím motorům nadále věří a hodlá je používat ve svých vozech, dokud to půjde. Tomu má údajně pomoci i možnost tankování syntetických paliv, na nichž se aktuálně pracuje.

Plusem je pak fakt, že italská automobilka na elektrifikovanou budoucnost má dostatek financí. Může využívat zásob komponentů koncernu VW Group, jehož je součástí, navíc se firmě daří také obchodně. Rok 2021 byl navzdory průmyslovým potížím s nedostatkem výrobních komponentů nejlepší v historii značky, 8.405 předaných aut bylo nejvíce v historii a meziroční nárůst o 13 %. Do postupné elektrifikace přitom Lamborghini investuje přes 1,5 miliardy eur (asi 37 miliard korun).

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

24. 1. 2022 18:05
tesim se
na kousek od Lamba se tesim, pocitam ze to proste bude takova mensi evoluce Taycanu a Etronu, tedy zakladem stejna technika s necim novejsim coby evoluce dane platformy a par drobnosti od Lamba