Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Lanzador Concept
Lamborghini Lanzador Concept
Lamborghini Lanzador Concept
Lamborghini Lanzador Concept
78 Fotogalerie

První elektrické Lamborghini slibuje extrémy, 980 V napětí a výkon 2000 koní

Michal Dokoupil

Ani Lamborghini se neubrání elektrické budoucnosti, italská značka se v ní ale asi nebude držet zkrátka. Nové informace o prvotině na baterky slibují příchod jednoho z nejvýkonnějších aut všech dob.

Lamborghini se chystá na uvedení svého prvního produkčního elektromobilu a vzhledem k povaze značky už pěkně dlouho internetem kolují všemožné spekulace. Přesnější představu, co máme očekávat, přinesl na výroční tiskové konferenci skupiny Volkswagen její generální ředitel Oliver Blume.

Téměř s jistotou už víme, že auto bude vycházet z konceptu Lanzador, tedy dvoudveřového modelu na pomezí kupé a SUV. Ale zatímco ten se chlubil výkonem „přes jeden megawatt“, tedy kolem 1.341 koní, sériový vůz by mohl mít až 2.000 koní (1.471 kW), čímž by se zařadil mezi ty nejvýkonnější sériová auta, co kdy vznikla. Například limitovaný chorvatský supersport Rimac Nevera má 1.408 kW, rekordmanem je elektrický Lotus Evija s 1.500 kW.

Novinka by měla stát na nové platformě SSP Sport, jejíž vývoj vede Porsche a v rámci koncernu Volkswagen bude velmi unikátní. Už tím, že má využívat architekturu s 980 V, místo dosavadních maximálních 800 V platformy PPE. Dnešní produkční auta mají maximálně 900 V, a všechny jsou z Číny, pouze BYD slibuje přechod na 1.000 V v blízké budoucnosti.

Vysoké napětí, kromě nižší váhy, pomůže lepším nabíjecím výkonům a lepší efektivitě. Ačkoliv bude základ od Porsche, a zmíněna byla i „synergie mezi značkami“, Blume slibuje, že Lamborghini bude mít unikátní naladění a bude to typické, velmi emocionální Lamborghini. Auto by se také mělo vyrábět v domovské továrně v Sant’Agata

O tvaru a dalších detailech Blume nic neřekl, ale zřejmě opravdu půjde o dvoudveřové nízké SUV s místem pro 2+2 pasažéry. Koncept Lanzador měl dva elektromotory, jeden pro každou nápravu a blíže nespecifikovanou „vysoce výkonnou baterii nové generace“.

Video placeholder
Lamborghini Lanzador Concept • Lamborghini

V ne zrovna detailním popisu konceptu Lamborghini zmiňovalo také nový systém řízení dynamiky, který má využívat spousty senzorů a v elektrickém voze vyladit chování tak, ať je jízda zábavná. Lamborghini prý dokonce vnímá elektromobilitu jako další krok k ještě preciznější jízdním vlastnostem. Technický ředitel Rouven Mohr řekl, že vidí potenciál v přesnějším rozdělování výkonu a okamžitého točivého momentu na jednotlivá kola. Získanou obratností se pak dá kompenzovat vyšší hmotnost.

Zcela jasné není datum uvedení, Lamborghini pouze slibuje, že to bude před rokem 2030, ve spojení s dvěma roky starým Lanzadorem se mluvilo o roce 2028. Na přesnější informace je tedy ještě spousta času a do té doby se jistě dočkáme i detaily o použití nové platformy u Porsche, která na ní plánuje třeba druhou generaci Taycanu.