Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První muzeum značky Mazda v Evropě bylo otevřeno v Německu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Mazda Classic – Automobil Museum Frey je oficiální název vůbec prvního muzea automobilů značky Mazda v Evropě. Za jeho vznikem stojí Walter Frey se syny Joachimem a Markem.

Kořeny Mazda Motor Corporation sahají až do roku 1920, kdy byla založena Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, z níž vzešla současná společnost. Ta se mezi výrobci osobních automobil začala výrazněji prosazovat v šedesátých letech dvacátého století a následně se stala jednou z nejvýznamnějších a zároveň nejvýraznějších japonských automobilek.

Historii výroby osobních vozů a řadu slavných i méně známých modelů japonské značky Mazda přibližuje jejím evropským fanouškům zcela nové Mazda Classic – Automobil Museum Frey, které bylo veřejnosti zpřístupněno v německém Augsburgu od 13. května letošního roku.

Za vznikem muzea stojí Walter Frey se syny Joachimem a Markem, který v roce 1971 v Gersthofenu poblíž Augsburgu založil společnost Auto Frey, která je dodnes rodinným podnikem. Walter Frey je vedle úspěšného obchodníka i nadšeným příznivcem značky Mazda, jejích modelů s rotačními motory a rovněž sběratelem, jehož sbírka v současnosti zahrnuje více než 120 vozů.

Právě díky tomu mohl se svými syny v historické tramvajové vozovně původem z roku 1897 s výstavní plochou přes 1500 m2 vybudovat skutečně reprezentativní muzeum vozů značky Mazda.

Návštěvníci se mohou těšit na expozici, v níž je vystaveno 45 automobilů a to od malého R360 ze šedesátých let, který je vlastně prvním masově vyráběným osobním vozem značky Mazda přes lehkou nákladní tříkolku K360 ze stejné doby přes modely sedmdesátých, osmdesátých a devadesátých let až do skutečně nedávné minulosti.

Výjimečnou pozici mají v muzeu vozy s rotačními motory od kupé Cosmo Sport přes zástupce modelů nabízených mimo evropský trh až po kupé první i poslední generace slavné a stále populární RX-7.

Mazda Classic – Automobil Museum Frey s ohledem na zázemí v podobě sbírky s více než 120 vozy plánuje, že bude svou expozici obměňovat. Návštěvníci mohou vedle samotné přehlídky japonských klasiků počítat i se službami v podobě restaurace a obchodu se suvenýry.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2017 17:00
Re: Frey
Tu jsem neřídil, takže nemůžu sloužit. Ale obecně co podvozkově dokáží mazdy nabídnout je prostě super, i mimo třeba řadu RX. Řízení tě vtáhne do děje, čitelnost podvozků a podobně. Kamarádi, co třeba jezdili doposud v koncernu, tak vždycky na mě koukali jako na mimozemšťana, když jsme tohle řešili. A to jen do té doby, než do nějaké té mazdy vlezli.
Avatar - Emel
15. 5. 2017 16:29
Re: Frey
Srovnání RX-7 FC a RX-8 už je složitější... FC nemá žádné výrazné slabiny a co do dynamiky je rychlejší (i přes deficit 30k). Je to asi tak oldschool, jak bych byl ochoten akceptovat - samozřejmě bez airbagů a bez stabilizace, moc nesvítí... ale jinak se s tím autem dá příjemně jezdit.

RX-8 je trošku čitelnější, má lepší brzdy i řízení a samozřejmě úplně jinou výbavu. Osobně si myslím, že co do podvozku je ze všech nejdál třetí generace RX-7 FD.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2017 16:15
Re: Frey
A co teprve podvozek RX8, ..... ten si toho nechá líbit ještě víc. :yes: Nebo co dokáže řada 323, od mrkačky po V6 GT, jak umí jezdit MX3. Je to toho dost. ;-)
Avatar - Emel
15. 5. 2017 15:23
Re: Frey
Jako... řidičsky zajímavé je takové ošidné spojení, občas to může znamenat, že se tě auto pokouší zabít :-)

Co se Mazdy týče, je tam obrovský skok dopředu u druhé generace RX-7 - to už je auto, které se fakt hezky řídí, dobře brzdí, podvozek si nechá hodně líbit. Zato první generace je fakt mnohem víc veterán a mně osobně už by to vadilo...
15. 5. 2017 11:38
Re: Frey
Veru paradna zbierka, skoda len ze tak malo obrazkov v galerii. Asi nas nabadaju ist tam osobne:)