První muzeum značky Mazda v Evropě bylo otevřeno v Německu
Kořeny Mazda Motor Corporation sahají až do roku 1920, kdy byla založena Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, z níž vzešla současná společnost. Ta se mezi výrobci osobních automobil začala výrazněji prosazovat v šedesátých letech dvacátého století a následně se stala jednou z nejvýznamnějších a zároveň nejvýraznějších japonských automobilek.
Historii výroby osobních vozů a řadu slavných i méně známých modelů japonské značky Mazda přibližuje jejím evropským fanouškům zcela nové Mazda Classic – Automobil Museum Frey, které bylo veřejnosti zpřístupněno v německém Augsburgu od 13. května letošního roku.
Za vznikem muzea stojí Walter Frey se syny Joachimem a Markem, který v roce 1971 v Gersthofenu poblíž Augsburgu založil společnost Auto Frey, která je dodnes rodinným podnikem. Walter Frey je vedle úspěšného obchodníka i nadšeným příznivcem značky Mazda, jejích modelů s rotačními motory a rovněž sběratelem, jehož sbírka v současnosti zahrnuje více než 120 vozů.
Právě díky tomu mohl se svými syny v historické tramvajové vozovně původem z roku 1897 s výstavní plochou přes 1500 m2 vybudovat skutečně reprezentativní muzeum vozů značky Mazda.
Návštěvníci se mohou těšit na expozici, v níž je vystaveno 45 automobilů a to od malého R360 ze šedesátých let, který je vlastně prvním masově vyráběným osobním vozem značky Mazda přes lehkou nákladní tříkolku K360 ze stejné doby přes modely sedmdesátých, osmdesátých a devadesátých let až do skutečně nedávné minulosti.
Výjimečnou pozici mají v muzeu vozy s rotačními motory od kupé Cosmo Sport přes zástupce modelů nabízených mimo evropský trh až po kupé první i poslední generace slavné a stále populární RX-7.
Mazda Classic – Automobil Museum Frey s ohledem na zázemí v podobě sbírky s více než 120 vozy plánuje, že bude svou expozici obměňovat. Návštěvníci mohou vedle samotné přehlídky japonských klasiků počítat i se službami v podobě restaurace a obchodu se suvenýry.