První novodobý Bentley Speed Six míří k zákazníkovi. 94 let po konci původní série
Takřka stoletá technika v dnešní době patří mezi to nejdražší, co si lze u Bentley pořídit.
Projekt navazující série novodobých historických závoďáků Bentley Speed Six se po zevrubném testování dočkal úspěšného zahájení produkce. Nyní tým specialistů z divize Mulliner ukazuje první dokončený exemplář, čímž vlastně obnovuje prodej modelu Speed Six po dlouhých 94 letech od konce původní série (1930). Vůz zamíří ke klientovi z USA, který už mimochodem vlastní i kousek z dříve oživené řady Blower.
První zákaznický exemplář nového Speed Six byl vyveden v tradiční zelené Parsons Napier Green v kombinaci s černě lakovaným podvozkem a koly. S ohledem k výrobě vozů dle originálních plánů z druhé poloviny 20. let se tým Mullineru vydal rovněž pátrat do národního muzea automobilů v Beaulieu, aby mohl perfektně replikovat tehdy nabízené odstíny pro modely Speed Six.
Nabízená personalizace každého z vozů se tedy drží dobových možností, kdy je například interiér v tomto případě čalouněn tmavě hnědou, až skoro rudou kůží. Aby se však mohla nová technika vyrovnat úspěšnému originálu, který v roce 1930 zvítězil v Le Mans, rovněž také splňuje předpisy FIA pro účast v historických závodech. Proto v kabině najdete i standardně upevněný hasící přístroj.
Dle původní závodní specifikace je samozřejmě vyroben i samotný 6,5litrový řadový šestiválec. Přestože Bentley mohlo s pomocí moderních postupů a materiálů snadno navýšit jeho výkon, s odkazem na originál nechalo motoru zhruba dvoustovku koní jako tehdy. Přesněji zmiňuje značka naměřených 208 koní (153 kW).
Takzvaná Continuation Series bude stejně jako v případě dřívějšího Bloweru omezena na pouze 12 kusů. I zbytek exemplářů Speed Six čeká ruční výroba, přičemž za vznikem každého vozu je osm měsíců práce a základní cenovka okolo 1,5 milionu liber (cca 45,6 milionu korun).