První statické dojmy: Volkswagen Golf GTI a GTD
VW Golf GTI je zřejmě nejdéle vyráběným hot hatchem na světě. Díky tomu si s sebou nese výrazné dědictví, které rozvíjí i nejnovější, v pořadí sedmá generace. Jedním z charakteristických prvků je červená linka v masce chladiče. Volkswagen ji tentokrát, resp. už u podzimního prototypu, zkusil protáhnout přes světla až k blatníkům. Extravagantní provedení nakonec vydrželo až do série. Přední nárazník má agresivnější tvary než u minulého GTI, zachovává si ale velký nasávací otvor i žábra po jeho stranách.
Uvnitř zaujme silný anatomicky tvarovaný volant se zploštělým věncem. Proti běžnému Golfu má výraznější design středu a lépe se drží. S červenou linkou v masce chladiče ladí kontrastní obšitá volantu, bočnic sedadel a řadicí páky červenou nití. Dynamickou atmosféru v kabině dokresluje tmavý dekor a nemůžeme zapomenout na sedadla se zesíleným bočním vedením a tradičním vzorem čalounění. Samozřejmě, nic z toho není zcela nové, ale přesně o tom jsou tradice.
Celkový dojem je pozitivní, snad až na zbytečně komplikovaný design kol a červenou linku v předních světlech. Jestliže vám tento detail nevoní, Volkswagen má v záloze souběžně prezentovanou verzi Golf GTD. Ta je očištěna od všech červených prvků a má samozřejmě jiný motor – místo 2,0 TSI/162 kW dieselový 2,0 TDI/135 kW. Jeho cenu zatím neznáme, ale GTI se bude prodávat za 614 tisíc korun. To je o radikálních 70 tisíc méně, než kolik stálo před rokem GTI šesté generace. Zároveň jde o pádnou odpověď Volkswagenu na Opel Astra OPC, který aktuálně stojí 634 tisíc korun.