Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Volkswagen Golf GTI a GTD

5. 3. 2013 • 02:48
21
41
Zobrazit náhledy (21)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Volkswagen představil nový Golf už před půl rokem na autosalonu v Paříži. Tehdy se rovnou ukázala i sedmá generace GTI, jen s přívlastkem koncept. Jak se liší sériové provedení? Nijak!

VW Golf GTI je zřejmě nejdéle vyráběným hot hatchem na světě. Díky tomu si s sebou nese výrazné dědictví, které rozvíjí i nejnovější, v pořadí sedmá generace. Jedním z charakteristických prvků je červená linka v masce chladiče. Volkswagen ji tentokrát, resp. už u podzimního prototypu, zkusil protáhnout přes světla až k blatníkům. Extravagantní provedení nakonec vydrželo až do série. Přední nárazník má agresivnější tvary než u minulého GTI, zachovává si ale velký nasávací otvor i žábra po jeho stranách.

Uvnitř zaujme silný anatomicky tvarovaný volant se zploštělým věncem. Proti běžnému Golfu má výraznější design středu a lépe se drží. S červenou linkou v masce chladiče ladí kontrastní obšitá volantu, bočnic sedadel a řadicí páky červenou nití. Dynamickou atmosféru v kabině dokresluje tmavý dekor a nemůžeme zapomenout na sedadla se zesíleným bočním vedením a tradičním vzorem čalounění. Samozřejmě, nic z toho není zcela nové, ale přesně o tom jsou tradice.

Celkový dojem je pozitivní, snad až na zbytečně komplikovaný design kol a červenou linku v předních světlech. Jestliže vám tento detail nevoní, Volkswagen má v záloze souběžně prezentovanou verzi Golf GTD. Ta je očištěna od všech červených prvků a má samozřejmě jiný motor – místo 2,0 TSI/162 kW dieselový 2,0 TDI/135 kW. Jeho cenu zatím neznáme, ale GTI se bude prodávat za 614 tisíc korun. To je o radikálních 70 tisíc méně, než kolik stálo před rokem GTI šesté generace. Zároveň jde o pádnou odpověď Volkswagenu na Opel Astra OPC, který aktuálně stojí 634 tisíc korun.



Související články

Témata
Avatar - white label
7. 3. 2013 20:17
Re: kola
Možná, že u zrovna tohoto odstínu nebude nutná, ale chtělo by to vidět naživo. Takový Higline na slušných kolech by mohl být téhle barvě dost zajímavý a navíc poměrně málo vídaný.
7. 3. 2013 19:39
Re: kola
Šedá není špatná volba, jen si nejsem jist, jestli by to nechtělo metalízu.
7. 3. 2013 19:38
Re: kola
Téma se už dávno změnilo. :-)
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 11:27
Re: kola
Jak vidím, tak nad pár koly se dá diskutovat hodně dlouho... :-)
Avatar - white label
7. 3. 2013 10:39
Re: kola
Jo, první není. Ale zrovna ta Uranograu není vůbec ošklivý odstín, klidně bych mu dal dnes u G7 přednost před profláklou uni bílou.
Články odjinud