První SUV Mitsuoka se stalo hitem. Buddy se vylepšuje a navyšuje výrobu
Extravagantní japonský výrobce loni rozšířil svoji nabídku o první SUV. Převlečená Toyota RAV4 se ukázala jako trefa do černého.
Mitsuoka je malá japonská automobilka, která se v posledních letech proslavila svými retro stylizovanými kreacemi. Loni na trh uvedla své první SUV, model Buddy inspirovaný SUV amerických značek z osmdesátých let. I v tomto případě se ukázalo, jaký je dnes o SUV zájem.
Buddy se totiž stal okamžitým prodejním hitem. Mitsuoka plánovala vyrábět jen 150 kusů tohoto modelu ročně, kvůli obřímu zájmu však výrobní kapacitu musela zdvojnásobit. I výroba 300 exemplářů ročně však znamená, že čekací lhůta na tento model činí dva roky! Firma tak řeší další možnosti, jak výrobu modelu dále navýšit.
Mezitím Buddy pro nový modelový rok prošlo několika dílčími úpravami. Změnila se barva i design litých kol, stejně tak se rozšiřovala výbava. Standardem všech verzí se stala parkovací kamera, u vyšších specifikací pak nechybí ani ventilování předních sedadel.
Technický základ však logicky zůstává stejný jako dosud. Mitsuoka totiž nevyvíjí vlastní techniku, ale používá komponenty dodávané jinými automobilkami. Konkrétně Buddy využívá základ Toyoty RAV4.
Toto 4.730 mm dlouhé, 1.865 mm široké a 1.685 mm vysoké SUV inspirované třeba Chevroletem K5 Blazer je tak nabízeno s dvoulitrovým atmosférickým motorem původem od Toyoty nebo s 2,5litrovým hybridem, tedy pohonnými jednotkami známými z RAV4. Pro obě verze lze přitom pořizovat také pohon všech kol s tím, že dvoulitr má standardně CVT převodovku, zatímco hybrid pro něj typické planetové eCVT.
Právě díky modelu Buddy letos Mitsuoka slaví úspěšný rok. Už na konci listopadu firma oznámila, že na domácím japonském trhu překonala 1.000 objednávek v letošním roce. Stalo se tak poprvé od roku 1998, kdy roční domácí objednávky značky překonaly tuto hodnotu.
Je to výsledkem expanze oznámené v roce 2018, která znamenala příchod roadsteru Rock Star s designem slavného Chevroletu Corvette C2 na bázi Mazdy MX-5 a právě SUV Buddy. To aktuálně tvoří přes 60 % objednávek.