Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong vyhlíží nového majitele. Má o něj zájem korejský výrobce autobusů

SsangYong Korando e-Motion
SsangYong J100
SsangYong
SsangYong Rexton
69 Fotogalerie
Diskuze (0)

Automobilka SsangYong by se mohla opět vrátit do korejských rukou. Jejím novým majitelem bude pravděpodobně konsorcium vedené korejským výrobcem autobusů.

Korejská automobilka SsangYong už od loňského roku hledá nového majitele. Ten stávající, indická Mahindra & Mahindra, už nebyl ochotný investovat další vývoj, a tak SsangYong dokonce musel v reakci na nesplacení dřívějšího úvěru požádat korejské úřady o tzv. program podpory autonomní restrukturalizace. Vedle restrukturalizace se tak v minulých měsících pracovalo i na hledání nového investora. A ten se podle všeho konečně našel.

„Soud rozhodl o konsorciu vedeném společností Edison Motors jako preferovaném zprostředkovateli kontrolního podílu ve společnosti SsangYong,“ uvedl korejský konkursní soud v Soulu v oficiálním prohlášení s tím, že další potenciální zájemce, Electric Life Business and Technology (EL B&T), byl z dalšího jednání vyškrtnut. A to přestože jeho nabídka byla vyšší, nepředstavil však podrobný plán o financování automobilky.

Ostatně obě nabídky počítaly s menšími investicemi do oživení SsangYongu, než soud původně předpokládal, což odložilo závěrečný verdikt. Původně mělo být o SsangYongu jasněji už v září.

Pokud se tak neudá něco nenadálého, stane se vlastníkem SsangYongu konsorcium, v němž jsou vedle korejského výrobce autobusů Edison Motors také investiční skupiny KCGI (Korea Corporate Governance Improvement) a Keystone Private Equity.

Jasněji by o budoucnosti SsangYongu mělo být do konce měsíce, do kdy zájemce musí podepsat závaznou smlouvu o převzetí firmy. Dohoda má každopádně zahrnovat převzetí nesplacených dluhopisů ve výši 700 miliard wonů, stejně jako půjčku od KDB, u níž mají jako zástava sloužit pozemky a budovy vlastněné SsangYongem.

Nový majitel každopádně počítá s rozmachem elektřinou poháněných automobilů, ostatně Edison Motors se už dnes zaměřuje na elektrické autobusy. S tím však už nicméně počítal i tzv. záchranný plán představený v rámci restrukturalizace značky. V jeho rámci byly avizovány tři elektromobily, v létě se již začalo vyrábět Korando v elektrické verzi e-Motion. Následovat má středně velké SUV J100 vyplňující mezeru mezi Korandem a Rextonem, stejně jako model X200, který má rovněž nabídnout elektrický pohon.

SsangYong tak podle všeho čeká už několikátá změna majitele od začátku tisíciletí. V roce 2004 koupil v automobilce kontrolní podíl čínský výrobce SAIC, který však v reakci na tehdejší hospodářskou krizi nebyl schopen dále investovat. V roce 2011 zkrachovalou firmu koupila indická automobilka Mahindra & Mahindra, která svůj podíl postupně navýšila ze 70 na 74,65 %. I pod jejím vedením se však SsangYong dostal do finančních potíží, které už nebyl schopen bez pomoci řešit.  

Video placeholder
Ssang Yong Musso Grand: Prázdný vs. naložený? Obrovský rozdíl • Zdroj: Auto.cz

Začít diskuzi