Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prvním elektromobilem VW na trhu prý bude Golf

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Prvním elektromobilem německé automobilky Volkswagen, který vstoupí na trh, bude elektrická verze jejího klíčového modelu Golf. Informovala o tom agentura DPA s odvoláním na zdroje z podniku.

Golf s elektrickým pohonem by se měl začít prodávat nejpozději v roce 2013.

Automobilka dříve plánovala, že prvním elektromobilem bude elektrická verze malého modelu Up!. Změnou plánu chce firma podle agentury DPA demonstrovat velký význam, který elektromobilům přikládá. Automobilka byla v minulosti kritizována, že oblast elektromobilů zanedbává.

Generální ředitel VW Martin Winterkorn minulý měsíc uvedl, že Volkswagen se hodlá dostat v celosvětovém měřítku "na špici aktivit" v oblasti elektromobilů. Dodal, že firma má prostředky k tomu, aby přispěla k průlomu v této oblasti. Volkswagen se podle něj stane automobilkou, která přijde s velkovýrobou "elektromobilu pro všechny".

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě. Firma koncem loňského roku koupila 49,9 procenta v německém výrobci sportovních vozů Porsche za 3,9 miliardy eur. Porsche by se mělo v roce 2011 stát desátou značkou skupiny Volkswagen, do které patří také Škoda Auto.

Mluvčí VW dnes potvrdil zprávu listu Der Spiegel, že v dozorčí radě Porsche by mělo po převzetí menšinového podílu zasednout pět členů představenstva VW.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
20. 4. 2010 23:11
Re: Ako?
A ty víš na čem byla postavena třeba ta fabia? Btw favorit nebyl výtvor fabriky...
19. 4. 2010 16:12
Re: No,
Jo jo. Prelozeno z marketingovstiny do normalniho jazyka nam ten pan rekl asi toto - jednou budeme vyrabet elektromobil a budeme v tom nejlepsi na celem svete. Ale zatimco jini jiz pomalu pripravuji stroje do vyroby, my jeste nemame ani protoyp, ktery by se dal ukazat. Ale o co mene mame odpracovano o to vetsi mame hubu.
19. 4. 2010 13:52
Re: Elektro Golf už jezdil
Jezdil a stale jezdi, dokonce po přestavbě na moderní baterie (LiFeYPO) má dojezd přes 200km, co už je docela slušný.
Původní elektrický Citystormer (jak se elektrický golf jmenoval) takový dojezd neměl, ale technologie baterií byla v té době jinde. Je s podivem, že VW elektroauta netlačilo více do lidí v době kdy je sériově produkovali.
Link na 216km jízdu: [odkaz]
19. 4. 2010 13:01
Re: No,
a napriek tomu je niektorým už teraz jasné, že Up! nanovo definuje automobilizmus ako taký, bude najkrajší, nejrýchlejší, najspoľahlivejší, najpredávanejší, najžiadanejší, proste dostojný nástupca predchádzajúceho trháku z pralesa >:-[]
19. 4. 2010 09:16
Re: Ako?
Videl som Favorit s elektromotorom a olovenymi aku, ale presne toto sa vola zaostavanie, ked ostatni uz pomaly koncia s NiMh a idu na LiPol