PSA Peugeot Citroën: Nový tříválec 1,0 (51-74 kW) bude v roce 2011
Velmi dobrou výchozí pozici z hlediska spotřeby paliva a souvisejících emisí CO2 chce koncern PSA Peugeot Citroën v Evropě udržet nebo ještě vylepšit. Klíčovým nástrojem k tomu bude nový zážehový tříválec s objemem 1,0 l, který bude vyráběn ve výkonovém spektru od 51 do 74 kW.
Detaily o konstrukci litrového tříválce francouzské konstrukce zatím nejsou známy, ale nebylo by překvapením, kdyby se na trhu objevila atmosférická i přeplňovaná verze. V současné době využívá PSA litrové tříválce Toyoty pro modely 107 a C1, vyráběné v Kolíně.
Nový motor by se měl vyrábět na dvou místech a vzhledem k plánovanému počtu ročně vyrobených kusů tak zřejmě automobilka počítá s výrazným rozšířením tříválcové konstrukce ve vozech několika tříd. Emise CO2 mají mít cílovou hodnotu 100 g/km, což odpovídá asi 4,0 l/100 km. Dnes jezdí nejmenší Peugeoty a Citroeny s kombinovanou spotřebou 4,6 l/100 km.
Motory by se měly začít vyrábět od roku 2011 v motorárně Trémery (Lotrinsko), nedaleko Metz. V roce 2012 bude otevřena další motorárna ve východní Evropě. O konkrétním místě bude rozhodnuto v polovině letošního roku. PSA má svou automobilku na Slovensku a v kooperaci s Toyotou vyrábí auta také v ČR, nedaleko Kolína.