PSA Peugeot Citroën: Výroba nových tříválců 1,0 VTi (50 kW) a 1,2 VTi (60 kW) zahájena

Nové tříválce jako první použije Peugeot 208, který se na trhu objeví během prvního čtvrtletí roku 2012.
Skupina PSA Peugeot Citroën zahájila ve své továrně v Trémery výrobu nové řady tříválců.
Motory z nové řady tříválců mají být kompaktní, díky menšímu objemu válců budou mít ve srovnávání se současnými stejně výkonnými čtyřválci o čtvrtinu nižší spotřebu a emise CO2. Řidiči mají díky tomu teoreticky ušetřit zhruba 1,5 litru paliva na 100 km.
V nabídce budou dvě verze, 1,0 l VTi o výkonu 50 kW (68 k) bude na 1 km jízdy vypouštět 99 g CO2. Větší a silnější 1,2 l VTi bude naladěn na 60 kW (82 k), jeho emise budou 104 g/km.
Vývoj nových tříválců byl zahájen na začátku roku 2008, francouzská skupina do tohoto projektu investovala 717 milionů euro, z toho 460 milionů euro bylo použito na vědu a výzkum. Zbytek byl investován do výroby ve východní Francii, především do továrny v Trémery. PSA Peugeot Citroën podalo celkem 52 patentů, do vývoje se zapojilo 1.200 inženýrů a techniků.
Výroba nového motoru, který PSA interně nazývá EB, pomalu nabíhá od letošního září. Roční výrobní kapacita továrny v Trémery je 640 tisíc jednotek. Později budou tyto motory vznikat také v Jižní Americe a v Číně.
Továrna v Trémery funguje od roku 1979, dnes zaměstnává 3.720 osob. Ročně se zde vyrobí celkem 35 milionů agregátů. Podle PSA se jedná o největší továrnu na dieselové motory na světě.