Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Qiantu K20 je čínský sportovní hatchback na elektřinu s dojezdem až 500 km

Filip Melich
Diskuze (6)

Do předprodeje vstoupil model K20 čínské automobilky Qiantu Motors. Jedná se o elektrický dvoumístný hatchback, který je druhým modelem značky.

Čínský automobilový trh je stejnou měrou fascinující i matoucí. Někdy se v něm pořádně nevyznají ani weby, které se zaměřují výhradně na něj. Příkladem budiž automobilka Qiantu Motors, která byla dle některých zdrojů založena v roce 2015 a podle jiných až v roce 2016. V každém případě se prý jednalo o jeden z prvních elektrických start-upů v Číně. Qiantu Motors ve znaku používá vážku, která má symbolizovat nízkou hmotnost, kompaktní rozměry a tichý provoz.

Prvním modelem značky bylo kupé K50, v podobě konceptu představené dokonce už v roce 2014. Koncept si prošel několika evolucemi a produkční vůz na čínský trh vstoupil v roce 2018. Následně došlo v roce 2019 ke stažení auta z trhu kvůli údajné firemní restrukturalizaci. Do prodeje se vrátil o pár měsíců později s upraveným designem. A zde se opět zdroje rozchází. Některé hovoří o tom, že se vyrábí stále, jiné informují, že v listopadu 2020 došlo k ukončení produkce vozu. Prý proto, že automobilce nepřitáhl dostatek pozornosti. A vstup na americký trh se také nepodařil.

Video se připravuje ...

Oficiální stránky Qiantu Motors nebyly již několik let aktualizovány i přesto, že koncem loňského roku automobilka oznámila návrat. Nyní se značka pochlubila se svým druhým modelem – dvoumístným hatchbackem K20. Poprvé se světu ukázal v roce 2018 jako koncept, jenž byl o rok později aktualizován a později také předveden ve čtyřdveřové podobě. Produkční K20 se konceptu velmi podobá a liší se v podstatě jen detaily, jakými jsou grafika světlometů či umístění klik dveří.

Qiantu K20 je překvapivě pohledným autem se zajímavě tvarovanou zádí a dvoubarevným provedením karoserie. Web CnEVPost informuje, že na délku měří 3.741 mm, na šířku 1.624 mm a na výšku 1.263 mm, přičemž rozvor má 2.326 mm. Hmotnost je v závislosti na provedení minimálně 780 kg. Jedná se tedy o skutečně malé a lehké auto.

Baterie budou zřejmě k dispozici dvě, ale jejich kapacity nebyly zveřejněny. V každém případě je baterie umístěna pod podlahou vozu a má dodávat energii buďto jednomu nebo dvěma elektromotorům. Verze s jedním elektromotorem slibuje dojezd až 500 kilometrů – není však uvedeno, jakou metodiku výrobce při výpočtu zohlednil. Dvoumotorové provedení K20 má jeden elektromotor na přední nápravě a druhý na zadní, disponuje tedy pohonem všech kol. Na jedné z fotek je dokonce vidět v driftu. Kromě počtu motorů má být na výběr také mezi provedením s pevnou a se snímatelnou střechou.

Provedení s pohonem všech kol má nabízet maximální výkon přes 160 kW (218 k) a točivý moment více než 290 Nm. Relativně nízkému výkonu pomáhá podobně nízká hmotnost, díky čemuž je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou 4,7 sekund. Jedná se však o údaje dříve přislíbené výrobcem, nikoliv o aktuální informace uvolněné s představením vozu. Je proto možné, že mezitím došlo k jejich změně.

Model K20 vstoupil na čínském trhu do předprodeje, přičemž rezervační poplatek činí pouhých 199 čínských jüanů, tedy v přepočtu zhruba 691 korun. Automobilka slibuje, že rezervační poplatek 199 jüanů promění ve slevu 1999 jüanů (cca 6.944 korun), jakmile nadejde čas uhradit celou cenu vozu. V rámci předprodeje jsou slibovány ceny od 86.800 do 149.800 jüanů (cca 302 až 520 tisíc korun). Kdy předprodej skončí, ale automobilka neupřesnila. Dodávky zákazníkům mají začít ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Zájemcům, kteří si auto rezervují v rámci předprodeje, Qiantu Motors slibuje doživotní záruku na baterii, elektromotor(y) a související elektroniku. Přestože to vypadá, že auto nemá snadno vyjímatelnou baterii, výrobce alternativně nabízí službu pronájmu baterie místo jejího nákupu s vozem. Pronájem menší baterie má stát 19.800 jüanů (cca 68.780 korun) a větší 29.800 jüanů (cca 103.520 korun). Doba pronájmu je maximálně 60 měsíců.

Filip Melich
Diskuze (6)

Doporučujeme

8. 6. 2022 14:15
trosku diskuzniho bordylku
je to male mestske "auto" rekneme bez modernich bezpecnostnich prvku, rekneme ze na urovni Dacie Spring, jen to Cinan na fotky lip nacancal a hodil do toho Cisnky tablety za par supu, za v prepoctu 302 az 520 tisic korun, ....no a kdys se probereme z euforie nad tou nizsi cenou tak zjistime ze v Cine nemaji vsude neco jako obdobu nasi DPH, ta cini v CR pokud se nepletu 21%? takze si to v CR navysme o tech 21%, takze rekneme 360 tisic, jako fakt by byl nekdo ochotnej jezdit autickem kde bezpecnost bude na urovni skutru a jeste by za nej dal 360 tisic? ...dojezd nema smysl resit, Cina stale pocita spotreby postaru, takze z 500km bude v lepsim pripade cca 300km

mimochodem ted jsou velke slevy na Hyundai Kona v elektricke verzi, takze treba bez dane se da poridit od cca 520 tisic, no a kdys si dam vedle sebe tohle za 300 tisic a Konu za 520 tisic, no urcite bych nevahal a tchyni poridil to za 300 , na jedno nabiti by ujela asi tak stejnou vzdalenost okolo 300km :-[]
7. 6. 2022 18:51
Autíčko na zotrvačník
Vyzerá to ako čínske autíčko na zotrvačník. Neviem, či by sa do toho našinec vôbc vliezol, je to menšie ako Favorit, sedadlá vodiča a spolujazdca natlačené takmer na sebe napovedajú... Podľa mňa len ďalšia zo značiek, ktorá sa objavila v médiách na starom kontinente, nikto ju nepozná, a zakrátko o nej už zase nebude nič počuť. Koľko čínskych značiek sa už tlačilo do sveta s veľkohubými plánmi, a neostal po nich ani smrad?
Avatar - Barry Lyndon
7. 6. 2022 18:09
Re: To zase tady budou
Skandál je spíš tvoje protektorátní myšlení...
7. 6. 2022 14:31
Re: To zase tady budou
Tak za ty peníze nám rozhodně nedovolí to koupit, protože musíme podpořit naše milé automobilky. Je škandál zveřejňovat, že za 302 až 520 tisíc Kč lze koupit auto.
Avatar - pradeda777
7. 6. 2022 14:23
Re: To zase tady budou politické žvásty,
Tak tak....čínu zásadně (pokud to jde), NEKUPOVAT! :-[]