Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

R.X45 AMG: Značkové kolo od Mercedes-Benzu za 180.000 korun

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Značková kola nabízí kdejaký výrobce aut včetně domácí Škodovky. U Mercedesu, respektive AMG ale pochopitelně nejsou z nejlevnějších.

Tovární tuner trojcípé hvězdy AMG se dal dohromady s firmou Rotwild z Dieburgu. Tahle německá značka vyrábí ručně horská, silniční i crossová kola a ta sama o sobě nejsou nic levného. Pod padesát tisíc seženete jen nejlevnější nové crosse a pak nějaké výprodejové, dva roky staré modely. Prodávají se koneckonců i u nás. Tedy žádná Čína za pár tisícovek. Přitom společnost vznikla teprve v roce 1996, tedy před sedmnácti lety. Hlavně závodům se však věnuje s vervou .

Pokud však je na velocipedu ještě znáček AMG, jde se s cenou výše. Právě v tom spočívá ona spolupráce. Prvním modelem v nabídce je R.X45 AMG za 6.990 eur, tedy v přepočtu 179.300 korun. Ano, je to hodně, vždyť za tyhle peníze koupíte nové auto. Ale výsledek, pravda, taky k něčemu vypadá a rozhodně není určen pro majitele dacií… Zbarvení odpovídá okřídlenému drsnému hatchbacku Mercedes-Benz A 45 AMG Edition 1.

Základem celoodpruženého kola je karbonový bíle lakovaný rám, který doplňují šedá, matná čerň, třeba na zadní vidlici od Foxe a dále červená. Z uhlíkových vláken je i sedlo. Jednu pružící jednotku najdeme v rámu, na přední vidlici jsou další dva nastavitelné teleskopy. Převody i brzdy pocházejí od Shimana, konkrétně se jedná o řadu XTR, pneumatiky na šestadvacetipalcových kolech pro změnu od Continentalu. Samotné ráfky s dvanáctkou dvojitých drátů nesou značku Crankbrothers, stejně jako řídítka. Kolo tak bude určitě lehounké, hmotnost bohužel výrobce neudává. Prostě žádná ukrajina.

Sám výrobce model R.X45 AMG nazývá all-rounderem, tedy vhodným pro jakýkoli povrch. Sice to není závoďák, ale je určen pro zdatné bikery, kteří nemají zrovna hluboko do kapsy a nemusí se s ním bát ani extrémnějšího terénu. Český importér Rotwildu Green Bikes Spirit jej v nabídce zatím nemá.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
12. 6. 2013 10:42
Re: To kolo je lepší jak auto
Tohle kolo je naprostá pecka! Rotwild R.X2 FS z modelové řady 2013 rozhodně krátký neni. Právě tento rám je použitý i na modelu AMG. Měl jsem možnost si jej otestovat ve standardnich barvách u dealera v Plzni a doslova mě spadla čelist z jízdních vlastností!! Od té doby šetřím...
11. 6. 2013 22:28
Re: To kolo je lepší jak auto
tak to je hlavně o geometrii celýho kola a tvejch tělesnejch dispozicích, ne jen o dýlce představce. A samozřejmě hraje velkou roli jízdní styl. Na sjezďáka nebo 4x, kde furt stojíš, je blbost dávat dlouhej...
Avatar - flyboyeda
11. 6. 2013 16:12
Re: To kolo je lepší jak auto
Máš pravdou jsou trochu kratší než je zvykem v této kategorii,respektive představec je kratší,ale to nevadí ba naopak,je to lepší na jízdu z kopce,ale zas o to horší do kopce,něco za něco,já mám ještě kratší představec mám kolo na fourcross a výhoda krátkého představce je taky v tom že tě z toho nebolí záda
Avatar - TeeJay
11. 6. 2013 14:13
Re: To kolo je lepší jak auto
Krádný design, ale zdá se mi, jako by to kolo bylo hrozně krátké - řidítka blízko sedla. Ale třeba je to jen optický klam.
11. 6. 2013 14:05
Re: To kolo je lepší jak auto
...já za 90.000,- Kč tady tohle ;-)