Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rally Monte Carlo 2011 – Letošní ročník IRC startuje již dnes

Michal Otruba
Diskuze (0)
Sníh, led či mokrý asfalt a nikdo neví co přijde v další zatáčce nad příkrým srázem – takový start obstará legendární soutěž, která startuje již dnes.

A je to tady! Od začátku listopadu, kdy se odehrál poslední podnik loňské sezóny IRC, uběhlo hezkých pár dní a my se nyní můžeme radovat ze startu nové sezóny IRC – ročníku 2011. Vítejte!

O úvodní soutěž se postará legenda mezi rallypodniky – Rally Monte Carlo. Pojede se 79. ročník (potřetí v rámci IRC), ale to nic nemění na faktu, že se pojede přesně 100 let po prvním ročníku této vskutku famózní soutěže. Důvod k oslavám tu tedy je a to jsme ještě nenahlédli do startovní listiny. V té lze totiž napočítat 32 soutěžních speciálů kategorie Super2000 z nichž minimálně desítka se může prát na asfaltových tratích pokrytých sněhem, ledem či vodou o celkové vítězství! Tomu se tedy říká konkurence.

Chybět nebudou zástupci Škody Motorsport v jejichž barvách bude startovat loňský šampión Juho Hanninen (ten bude letos startovat v SWRC a do IRC bude jen sporadicky odskakovat) a jeho týmový kolega Honza Kopecký – ten si pro letošek vytýčil nemalý cíl a sice zisk mistrovského titulu. Dalšími parťáky na Fábiích S2000 budou Freddy Loix a Nicolas Vouilloz (jednorázový start s Fábií) stejně jako norský mladík Andreas Mikkelsen jedoucí za Škodu UK. Poprvé do IRC nakoukne i Němec Mark Wallenwein pilotující taktéž stroj z Mladé Boleslavi.

Francouzská značka Peugeot, jejíž šéf Olivier Quesnel v minulosti několikrát kritizoval tovární tým Škoda za to, že je plně tovární, nasadí v okolí Monaka skutečnou hvězdu – pravidelného účastníka mistrovství světa WRC a loni třetí muže v celkové klasifikaci WRC Pettera Solberga. Ten bude po tratích vodit Peugeot 207 S2000 se startovním číslem 2 a i přesto, že nejlépe v minulosti dojel pátý, nelze od něj čekat nějakou „jízdu na jisté dojetí do cíle.“ Stejně tak lze očekávat lítý boj od Bryana Bouffiera a Guye Wilkse, který k Peugeotu přestoupil od Škodovky a ke stálicím zdejší soutěže patří i Stephane Sarrazin startující taktéž s 207 S2000. Diváci budou mít zajisté velikou radost ze startu legendy se jménem Francois Delecour, který bude taktéž sedlat Peugeot 207 S2000.

Od Fiatu k Peugeotu pro letošní ročník přestoupil Toni Gardemeister stejně jako Giandomenico Basso. Ani jeden z nich nebude chtít zůstat pozadu, zkušenosti s francouzskou technikou jim však doposud chybí. To však není případ Portugalce Bruna Magalhaese, který loni na některých podnicích moc hezky atakoval jedoucí špičku.

Loňský ročník Rally Monte Carlo se odehrál ve znamení soutěžní premiéry Fordu Fiesta S2000. O to, že to byl vítězný debut, se postaral Mikko Hirvonen, kterému sekundoval Julien Maurin. Francouz startuje se stejným vozem i letos, post pomyslné jedničky obsadil Henning Solberg, který se loni s tímto modelem více než slušně sžil.

A minout nemůžeme ani malajský tým Proton, který nasadí dvě Satrie S2000. Za jejich volanty uvidíme Chrise Atkinsona a P-G Anderssona, slušné jezdecké výkony lze tedy očekávat. Jak to dopadne s výdrží samotných speciálů, které jsou osazeny novými motory, uvidíme až na soutěži, doposud se žlutým Protonům moc nevedlo.

Ze zajímavých jmen startovní listiny ještě zmiňme Andrease Aignera s Mitsubishi Lancer Evo X, Vojtu Štajfa se Subaru Impreza STi, Brita Harryho Hunta sedlajícího Citroën DS3 R3T stejně jako českého sympaťáka Jaroslava Orsáka se stejným autem. Předokolku Citroënu bude sedlat i domácí Daniel Elena (ano, navigátor mistra světa Sebastiena Loeba), který se tentokrát objeví za volantem!

Tip: Podívejte se na časový harmonogram a startovní listinu Rally Monte Carlo 2011.

Změna bodování

V letošním ročníku IRC se přechází na nový bodovací systém, který se loni používal v mistrovství světa WRC. Vítěz se tak bude moci radovat z 25 bodů (doposud 10), druhý 18 bodů (doposud 8) atd. Hodnocena bude celá první desítka (doposud body bralo prvních osm). Soutěže ke konci roku – Skotská a Kyperská Rally – budou kvůli menšímu zájmu posádek násobeny koeficientem 1,5 resp. 2,0. Vítěz z Kypru si tak odveze rovnou 50 bodů.

Testování posádek

Michal Otruba
Diskuze (0)