Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Dakar: Sen ožívá

Michal Štěpanovský
Diskuze (9)
Z pražského Náměstí Jana Palacha se v sobotu 27. prosince krátce před polednem vydal na trať kamion Liaz. Jedná se o stejný vůz, který se vydal na úspěšnou pouť na Rallye Dakar v lednu 1985.

Současná expedice je vzpomínkovou akcí na výročí,které vstoupilo do dějin českého (dříve československého) motoristického sportu. Tehdejší posádku liazky s číslem 627 a typovým označením Liaz 100.55 D 4x4 tvořila trojice Jiří Moskal, Jaroslav Joklík a Radek Fencl s liazem, kteří po 14.000 kilometrech skončili třináctí v konkurenci pětapadesáti vozů.

O současné opakování cesty se výrazně postaral nadšenec Tomáš Pour, který vůz kompletně zrenovoval. „Když porovnám kamion, s nímž jsme tehdy jeli, tak je na tom současném skoro devadesát procent původních dílů. Nemám žádnou obavu, že bychom k Růžovému jezeru nedojeli,“ řekl Jiří Moskal, který je opět jedním z řidičů. Společně s ním budou sedět v kabině liazky již zmíněný Tomáš Pour a Vít Ježek.

Původní Liaz 100.55 D 4x4 doprovázejí na cestě do Dakaru terénní vozy Toyota Hilux, Škoda Yeti a jeden motocykl. Oficiální start je v pondělí 29. prosince z francouzského Saint-Cyprien a do Dakaru by měli nadšenci a odvážlivci dorazit v neděli 11. ledna. V místě, kde byl cíl afrického Dakaru až do roku 2007, uctí členové výpravy Sen o Dakaru památku těch, kteří se o tehdejší úspěch zasloužili, ale bohužel se oslavy výročí nedožili.

Aktuální dění posádky bude možné sledovat prostřednictvím facebooku, na oficiálním webu www.senodakaru.cz a samozřejmě také na našich stránkách.

Michal Štěpanovský
Diskuze (9)
Avatar - Guttalax
30. 12. 2014 13:24
Re: ok
používaly se jako zemědělská rozmetadla.MTSP24-25-27. Mám takový dojem ,že se lišily poměrem diferáku hruška talíř.
Avatar - Jetty
30. 12. 2014 13:12
Re: ok
Hehe, to by byli opravdoví srdcaři >:D :yes:
Avatar - Jetty
30. 12. 2014 11:34
Re: ok
Možná to je označeno jako 100, ale min. kabina a motor je už 110. Poznáš to i podle interiéru - hlavně palubka je jiná. Speciály prostě mají některé prvky již před sériovou výrobou. Podle mě tento speciál pochází z Liazu 110 4x4 z r. 1984 [odkaz] ale 100% jistý si nejsem. ;-)
Jinak generálka na autě super :yes: akorát ten vzorek nových gum se mi do písku moc nezdá ;-)
Avatar - Guttalax
30. 12. 2014 08:30
Re: ok
Prohlížel jsem fotky a přední náprava hodně připomíná zemědělskou Liaz MTSP 24.Není tam ještě dyferák,ale podoba tam je. Někdy v 80 létech to generálkovaly některé STS.