Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RAM 1500 TRX se loučí speciální Final Edition, výroba se zastaví v prosinci

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Extrémní pick-up, který si došlápnul na Raptora, se brzy přestane vyrábět. Tedy alespoň v současné generaci.

Když se řekne výkonný pick-up, většině z nás se nejspíš vybaví jméno Raptor. Automobilka Ford se svými extrémně výkonnými pick-upy do náročného terénu skutečně zazářila, roce 2020 se však na scéně objevil výrazný konkurent.

Společnost RAM totiž představila model 1500 TRX, který odpověděl na volání zákazníků po extrémním terénním pick-upu s motorem V8, zatímco Ford Raptor tehdy nabízel jen motor V6. RAM proto ukryl pod kapotou 6,2litrový kompresorem plněný V8 Hellcat s výkonem přes 700 koní a dopřál modelu řadu speciálních komponent, díky kterým mohl předvádět nevídané kousky.

Video se připravuje ...

Všechno dobré ale jednou končí, což platí i pro RAM 1500 TRX. Automobilka totiž oznámila, že výroba stávající generace extrémního pick-upu skončí v prosinci tohoto roku. Na rozloučenou ale připravila speciální „Final Edition,“ kterou ale můžeme brát také za poslední „Last Call“ model skupiny Stellantis s motorem V8 Hellcat.

Na pohonné ústrojí, které standardně nabízí nejvyšší výkon 523 kW (711 k) a nejvyšší točivý moment 881 Nm, přitom automobilka nesahala. I rozlučková edice tak stále nabízí zrychlení z 0 na 96 km/h v čase 4,5 sekundy a maximální rychlost dosahuje úctyhodných 190 km/h.

Speciální je však nabídka laků se třemi odstíny: Delmonico Red, Night Eagle Blue a Harvest Sunrise. V podbězích jsou speciální kola s podporou Beadlock v saténově titanovém odstínu, na kapotě je nálepka odkazující na 6,2litrový motor a boky korby zdobí speciální polep.

Větší změny se měly odehrát v kabině, která dostala palubní desku a sedadla s kontrastním prošíváním Patina. Sedadla zdobí nové TRX logo, ve výplních dveří je semiš a do upravené středové konzole byla umístěna plaketka se sériovým číslem vozu v rámci speciální edice. Nechybí však ani karbonové dekory na volantu, ve dveřích, středové konzole a na dalších místech.

Výbava Final Edition přináší audio-systém Harman Kardon s 19 reproduktory, head-up displej, digitální zpětné zrcátko nebo v osmi směrech elektricky nastavitelná přední sedadla. V technologické výbavě se objevuje adaptivní tempomat, nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu nebo asistent ParkSense s automatickým zastavením.

RAM 1500 TRX Final Edition bude vyroben v počtu 4000 kusů, přičemž cena bude v USA startovat od částky 117.625 dolarů. V přepočtu se bavíme o sumě cca 2,6 milionu korun. Není to sice málo, je ale pravda, že časem se z TRX může stát zajímavý sběratelský kousek.

Jak ovšem dodávají kolegové z Carscoops, konec aktuální generace modelu 1500 TRX neznamená úplný konec nově vytvořeného TRX symbolu. „Současná kapitola vysoce výkonných vozů Ram se chýlí ke konci, ale příběh TRX tím nekončí,“ měl uvést Tim Kuniskis, CEO značky RAM. V budoucnu se tak evidentně máme na co těšit, je však otázkou, co bude mít nový TRX pod kapotou.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme