Range Rover Sport: první Range Sporter
Bohatá nabídka britského specialisty na terénní vozy se dále rozšíří. Ke klasickému Defenderu, lehkému SUV Freelander, těžkému off-roadu Discovery a luxusnímu Range Roveru přibude na lednovém detroitském autosalonu sportovní SUV Range Rover Sport, blízké luxusní vlajkové lodi Range Roveru a lednové studii Range Stormer. Rozměrné a vysoké Land Rovery, které se dosud orientovaly hlavně na terénní schopnosti popřípadě na prestiž a komfort na palubě, teď doplňuje automobil s dynamičtější siluetou a agilním chováním na silnici.
Pátý automobil v nabídce značky je o 16 cm kratší, o 4 cm užší a 11 cm nižší než Range Rover, přičemž rozvor je o 13 cm kratší.
V motorovém prostoru je přepracovaný mechanicky přeplňovaný osmiválec 4,2 l z Jaguaru. Tento agregát dává nejvyšší výkon 287 kW a točivý moment 550 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 225 km/h. Všechna čtyři kola jsou poháněna prostředníctvím automatické převodovky ZF CommandShift, která umožňuje také manuální volbu převodu. Zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny podobně jako prostorový rám integrovaný do samonosné karosérie jsme již viděli u nového Discovery. Sportovní novinka přebírá také vzduchové odpružení a systém Terrain Response (více zde).
Zadní jednodílná výklopná stěna je vyrobena z hliníku a umožňuje samostatné otevření okna pro snazší nakládání malých předmětů. K designu pravého Range Roveru se novinka hlásí jak typickou přídí s charakteristickými světlomety tak i střechou usazenou na černých sloupcích karosérie. Podle automobilky jde o jeden z nejaerodynamičtěji navržených vozů třídy SUV.
Sportovní zaměření Range Roveru Sport neznamená, že by byl tento automobil odkázán k jízdě na zpevněných površích. Land Rover slibuje kompetentní chování auta v lehkém terénu, na čemý se nemalou měrou podílí systém Terrain Response s pěti režimy jízdy a jim odpovídajícími nastaveními podvozku, automatické převodovky, protiprokluzového systému apod.
Utajovanou novinku jsme v posledních měsících mohli vidět na mnoha špionážních fotografiích z Nürbugringu, kde tento automobil kategorie SUV procházel náročnými silničními testy.
Vedle nejsilnějšího přeplňovaného motoru Jaguar se do Range Roveru Sport budou dodávat také atmosférický osmiválec 4.4 l (220 kW) a vznětový přeplňovaný šestiválec 2,7 l (více o tomto motoru zde).
Podrobné představení Land Roveru Discovery 3
Testy všech Land Roverů najdete na následujících odkazech:
Land Rover Defender 90 (krátký)