Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport SVR je nejrychlejší SUV na Severní smyčce

David Bureš
Diskuze (15)
Chystaná vrcholná verze Range Roveru Sportu je na okruhu Nürburgring Nordschleife o 10 sekund rychlejší než BMW X6 M.

Land Rover aktuálně pracuje na vrcholné verzi modelu Range Rover Sport, která se bude jmenovat SVR. S automobilem, který se začne prodávat v příštím roce, v rámci jeho testů vývojáři vyrazili i na slavný Nürburgring Nordschleife. Zde SVR zajelo i měřené ostré kolo.

Výsledkem měřeného kola byl čas osm minut a 14 sekund. Některé supersporty sice objedou Severní smyčku o zhruba minutu rychleji než britské SUV, stále se ale jedná o působivé číslo. Range Rover SVR totiž dosáhl na vlas stejného času jako aktuální Volkswagen Golf R nebo Mercedes-Benz SLK 55 AMG Black Series z roku 2006.

Podle statistik serveru Fastestlaps.com zabývajícího se časy aut na jednotlivých závodních okruzích je prototyp Range Roveru Sport SVR dokonce nejrychlejším SUV na Nordschleife. Třeba BMW X6 M na slavné německé trati dosáhlo času 8:24, tedy o 10 sekund pomalejšího. Takový Jeep Grand Cherokee SRT8 zvládlo „jen“ čas 8:49.

Za volantem Range Roveru Sport SVR během měřené jízdy seděl testovací jezdec značky, vůz byl podle automobilky již v podobě, která se objeví v sériové výrobě. Bližší informace k chystané novince Land Rover zatím neposkytl. Dosud víme pouze to, že o pohon Range Roveru Sport SVR se postará kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 550 koní (405 kW).

O vývoj vrcholné varianty Range Roveru Sport se stará nově založená divize Special Operations automobilky Jaguar Land Rover. Ta se zaměřuje na čtyři oblasti: vyvíjí speciální modely (sportovní i luxusní), navrhuje personalizovaná auta, restauruje staré vozy a nabízí zboží se znaky Jaguaru a Land Roveru.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - JDM
31. 7. 2014 00:12
Re: ??
no torsen a uzávěrka bude tak platná na osmnáctkách s profilem 40 a šířkou 225 >:-[] (tipuju nevím jaký to má kola) Taky jsem nepochopil tyhle auta ;-)
30. 7. 2014 22:43
Re: ??
Tak ono tohle auto neni o zadnem sportovani, ale primarne o onanovani pred sousedy. Tyhle top sportovni verze SUV modelu si obecne kupuje takova rekneme zvlastni sorta lidi. Dulezite je jak velka kola se na to daji dat, kolik to ma v papirech koni a pak se s tim jezdi kolem baraku podle predpisu, protoze jinak to nejde. :-!
30. 7. 2014 22:10
Re: ??
Až na to, že 95% aut bude mít vedle toho nápisu sport taky zkratku SDV6. Ten diesel sice nabídne svižné svezení, ale sportovní to tak úplně nebude. Ale můžeš ho mít jak s torsenem, tak s diferenciály s uzávěrkou... :yes:

Osobně jsem tahle auta moc nepochopil. Uvážím-li cenu a provozní náklady, raději bych si pořídil kombo Sport SDV6 + nějakou radost na víkendy, jedno jestli to bude Mazda MX-5, Megane RS, Toyota GT-86. Do toho rozdílu se možná vejde i nějaké levnější Boxster / Cayman...
30. 7. 2014 21:12
Re: uff
Radna lekce pro BMW? Uvedomujete si, ze tenhle Range Rover pujde na trh az pristi rok, zatimco zminovane BMW X6M bylo na Nordschleife testovano pred celymi peti lety? Jeste letos dorazi nova BMW X6, ktera bude samozrejme zase dal nez stavajici generace.
30. 7. 2014 18:12
Re: ??
A že to těm automobilkám trvalo než pochopili, že jejich zákazníci si SUV kupují kvůli vzhledu, pohodlí a bezpečnosti a né jízním vlastnostem v lese nebo horách ;-)

Tedy aby to SUV hlavně fungovalo na asfaltu!