Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Red Dot Design Awards letos pro značky Mazda, Hyundai a Kia

Michal Fokt Michal Fokt 25. 3. 2014 • 19:51
4
12
V kategorii automobilů si letos odváží ocenění Red Dot za nejlepší automobilový design čtveřice aut. Dva zástupce má Hyundai a jeden červený puntík získala Mazda a Kia.

Red Dot Design Awards je poměrně dobře známé udílení cen za design, které může dostat prakticky jakýkoli výrobek, počínaje zahradnickými nůžkami, přes kuchyňský robot až po automobil a je třeba říci, že některá rozhodnutí mezinárodní sedmatřicetičlenné poroty bývají poněkud... rozporuplná, což anketu v očích "neexpertů" může trošku poškozovat. Nicméně komu udělení ceny rozhodně neublíží, jsou ti, kteří Red Dot získali a letos máme hned čtyři automobily, které si teď mohou na billboardy přidat charakteristické logo Red Dot Award.

Letošní ročník je triumfem asijského designu. Pyšným majitelem Red Dot Design Awards je nová Mazda3, navržená podle hirošimského designérského směru Kodo, jenž přinesl Red Dot vloni také modelu Mazda 6... a napřesrok jej patrně získá Mazda2... Mazda3 tak pokračuje v úspěšném tažení anketami - dostala se už do nejužšího finále evropského i světového auta roku a prosadila se i dalších více než 150 méně známých anketách a průzkumech.

Hned dvakrát zabodovali letos Korejci. Automobilka Hyundai získala v kategorii Car Design cenu hned za dva automobily, navržené pro změnu podle designérské filozofie Fluidic Sculpture 2.0 - získal ji sedan Genesis a minivůz i10. Není přitom bez zajímavosti, že Genesis se líbí i jinde, je totiž také držitelem ceny iF Product Design Award 2014.

A aby těch oceněných snad nebylo málo, jedno si odnáší také druhá generace vozu Kia Soul, která už je také držitelem ceny iF Product Design. red Dot získává model Soul už podruhé, před lety jím byla oceněna už první generace tohoto crossveru.

Pokud se ptáte, proč jsou oceněna čtyři auta, ptáte se naprosto správně. Popravdě řečeno se mi to nepodařilo zjistit a zcela jasné není ani to, které z ocenění má větší váhu, byť popis v logu napovídá, že to pro Mazdu, jednoduše proto, že v něm není uvedena kategorie. Ale věřím tomu, že je mezi vámi někdo "od fochu" a ví, jak tato anketa funguje a proč je vítězů v jedné kategorii tolik.

Související články

Témata
27. 3. 2014 04:35
Re: Co kdybychom...
...rozkaz zněl jasně, muž s brašnou nesmí projet za žádnou cenu. Cože? No jo, druhá dávka... Tak to je hustý.
To je ale fest hustý pane redaktore!

Chápu, že se někdy nepodaří sehnat všechny informace, tak sakra ten článek napíšete až se k nim dostanete. Že zrovna od vás tady bude nazvraceno v papírovým pytlíku mě mrzí.
26. 3. 2014 10:03
Re: Co kdybychom...
Je lepší mít v diskusi mariachiho a spol, než na psaní článků odborníky ála Fokt.
Avatar - Michal Fokt
26. 3. 2014 09:57
Re: Co kdybychom...
Tato zkušenost by rozhodně nebyla na škodu, rozhodně byste nechtěl mít v diskuzi Mariachiho a spol. A to se vsaďte, že přijdou...
26. 3. 2014 06:02
Re: No comment !
Co máš za problém se Schreyerovým designem? Vždyť je daleko umírněnější, než ten Mazdy... (tedy až na ten Soul).
Zkus místo té své "současné" averze proti korejcům uvažovat zase trošku nezaujatě... takhle je to do očí bijící.

Převléct kabát a kydat hnůj umí každý... Čech :-!
25. 3. 2014 19:51
Co kdybychom...
...si v duchu závěru toho textu psali příště články sami?
Články odjinud