Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Registrace elektromobilů v Německu v roce 2024: Zatím slabota

Ondřej Šámal
Diskuze (77)

Největší automobilový trh v Evropě letos elektrickým autům tolik nepřeje. Registrace totiž padají o desítky tisíc aut.

Teprve před několika dny jste si mohli přečíst článek o výsledcích registrací elektromobilů v Evropě za první letošní čtvrtletí. Zatímco celkově si lokálně bezemisní auta udržují relativně stabilní pozici s mírným růstem, v Německu registrace těchto aut meziročně spadly. A to dost výrazně.

Konec dotací v polovině loňského prosince a dodání aut objednaných v předchozích letech pomalu vyjasňuje pozici lokálně bezemisních vozů na jejich nejpočetnějším evropském trhu.

Trh s novými automobily u našich západních sousedů za první kvartál zaznamenal 694.785 registrací, přičemž 81.337 z nich připadá na elektromobily. V Česku je situace logicky skromnější. První tři měsíce roku 2024 přinesly 57.605 registrací, z toho 1293 byly elektromobily. Jejich aktuální podíl 2,24 % se však díky dotacím pro právnické osoby bude pravděpodobně minimálně letos zvyšovat.

V Německu je tomu ovšem naopak. Jestliže loni lokálně bezemisní auta na konci roku tvořila 18,3 procent všech registrací (o rok dříve to bylo 17,7 %), letos je to zatím pouze 11,7 procent. Meziroční pokles je v řádu desítek tisíc exemplářů, což je dost i na Německo, jež je tradičně největším trhem pro nová auta v Evropě. Jen loni zde bylo registrováno 2.844.609 vozů, zatímco v Česku 221.422.

V první desítce nejoblíbenějších modelů nenajdeme ani jeden čínský elektromobil. Smart EQ Fortwo nepočítám, ten vznikl ještě za éry Mercedesu. Značka BYD si v Německu připsala pouhých 393 aut, Nio 102 kusů. MG na tom bylo výrazně lépe, byť ani 3055 elektromobilů na evropskou konkurenci zatím nestačí.

Video se připravuje ...

Z české perspektivy zaujme bronzová příčka Škody Enyaq, které šlape sesterskému Volkswagenu ID.4/ID.5 těsně na paty. V rámci celoevropského srovnání jej dokonce překonává. Špatně na tom nejsou ani domácí prémiové automobilky, které mají v desítce hned čtyři zástupce. Nejvíc želízek v ohni má však koncern Volkswagen (hned pět), přesto ani tak na první místo nedosáhl. To neohroženě drží Model Y od Tesly.

Registrace elektromobilů v Německu za 1. čtvrtletí 2024
Pořadí Model Počet kusů (1-3/2024) Celkem (2023) Celkem (2022)
1. Tesla Model Y 11.045 45.818  35.426 
2. Volkswagen ID.4/ID.5  4226 36.353 24.847
3. Škoda Enyaq  3922 23.498  12.184 
4. Audi Q4 e-tron   3428 18.061 12.406 
5. Mercedes EQA  2766 13.839  6883
6. BMW i4  2595 12.869 3769
7. Volkswagen ID.3  2565 22.270  23.286 
8. Mercedes EQE  2478 7865 3277
9. Cupra Born  2412 17.464  12.564 
10. Smart EQ Fortwo  2198 10.689  9700
  Elektromobily celkem  81.337 524.219 470.559
  Celý trh 694.785 2.844.609 2.651.357
  Podíl elektromobilů 11,7% 18,3% 17,7%
Ondřej Šámal
Diskuze (77)

Doporučujeme

Avatar - jersey.se
20. 4. 2024 09:17
Konec dotací = konec EBV
A když jsem to říkal už dávno, byl jsem "umlčen" řadou vylhaných argumentů. No... mám rád slzy baterio...dů po ránu :-!

Navíc to vypadá, že i ti postižení Teslou si spíš (nevím teda proč) kupují Teslu, ne EBV jako takové.
18. 4. 2024 10:41
Re: Motani cisel
Takže tu máme dva články s poněkud protichůdnými informacemi. Počkal bych si tedy na další měsíce. Ty zjevně musíš mít VŽDYCKY PRAVDU, takže se dál hádat nebudu. Nechal bych to tedy být a uvidíme v následujících měsících.
16. 4. 2024 16:29
Re: Sranda
elektrodement :no:
16. 4. 2024 15:52
Re: Motani cisel
Protoze pod clankem kde jsou konkretni cisla mi ted davas clanek kde se pise o výhledech.
Porovnavej cisla loňský leden vs letošní. Loňský únor vs letosni.
Čidla lze dohledat.
Pro začátek treba tohle.
https://fdrive.cz/…bez-dotaci-11997
16. 4. 2024 15:21
Re: Motani cisel
Takže články a statistiky lžou?

https://elektrickevozy.cz/…-to-proste-nejde

Proč se furt snažíš jít hlavou proti faktům a děláš ze sebe idiota, místo co by sis holt přiznal, že se svět netočí podle toho jak by sis přál?