Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio opět nejžádanějším autem Evropy. V top 10 nechybí ani dvě Dacie

David Bureš David Bureš 28. 7. 2020 • 06:58
39
110
Zobrazit náhledy (39)
Registrace nových vozidel Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115

Také červenec 2020 byl pro evropský trh ve znamení pádu. Znamenalo to velké změny v pořadí nejlepších modelů.

Volkswagen Golf býval léta nejprodávanějším automobilem v Evropě, letos už ho však dva měsíce v řadě porazil Renault Clio. Po květnu se malý Francouz radoval i v červnu, přičemž nejžádanějším vozem na evropských trzích byl už také v únoru. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics sledující prodejní statistiky v 27 zemích Evropy.

Německý kompakt ztrácí kvůli své mezigenerační proměně. Většinu jeho červencových registrací totiž tvořila předcházející generace, jen 28 % ze všech evidovaných evropských registrací Golfu měla na svědomí aktuální osmá generace. Volkswagen trápily dodávky novinky, na čas je dokonce kvůli vadnému softwaru musel pozastavit. Výsledky navíc ovlivnila také pandemie koronaviru.

Naproti tomu Renault Clio se napříč starým kontinentem už čile prodává v aktuální páté generaci – 79 % všech registrací připadalo právě na ni. I díky tomu je výsledných 37.119 registrací dokonce tříprocentní meziroční nárůst. Právě pro francouzského výrobce to obecně byl navzdory koronaviru povedený měsíc – třetí příčku totiž obsadilo malé SUV Renault Captur.

Po slabším období se dařilo také Dacii. Hatchback Sandero obsadil skvělou čtvrtou příčku, což nadchne o to víc s ohledem na stáří auta prodávaného v současné generaci od roku 2012 a blížící se příchod nástupce. Rumunský výrobce má navíc v top 10 ještě druhého zástupce, celkově osmý Duster. Nechme se tak překvapit, jak se Dacii povede v dalších měsících, podle některých názorů může být značka levných aut krizí silně postižena. Její zákazníci totiž v nejistém období mohou raději šetřit.

Do nejlepší desítky se naopak tentokrát s 16.578 registracemi nevešla Škoda Octavia. Navzdory meziročnímu poklesu o 18 % však nadále držela třetí příčku v kategorii nižší střední třídy. Lépe na tom byl jen Volkswagen Golf a Ford Focus.

Evropský trh v červnu 2020: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 6/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Renault Clio 37.119 +3
2. Volkswagen Golf
24.474
-35
3. Renault Captur 22.287 -21
4. Dacia Sandero 20.699 -10
5. Toyota Yaris 19.532 -1
6. Peugeot 208 19.194 ?
7. Ford Focus 18.113 -10
8. Dacia Duster 17.400 -20
9. Peugeot 2008 17.092 +10
10. Opel/Vauxhall Corsa 17.073 ?

JATO Dynamics si navíc všímá urychleného nástupu elektrifikovaných aut. Jejich prodeje totiž i v době koronaviru rostly, výsledkem je tak nárůst jejích tržního podílu. V červenci 2020 bylo v rámci Evropy registrováno 183.300 elektrifikovaných aut, o 65 % více než před rokem. Ve výsledku tak podílem dohánějí naftová auta, což je způsobeno i rozšiřující se nabídkou různých hybridů a plug-in hybridů.

„Navzdory poklesu důvěry spotřebitelů a poklesu zaměstnanosti se zdá, že nové prostředí nabízí pro elektrifikovaná auta skvělou příležitost, takovou, kterou jsme od jejich uvedení na trh neviděli. Kombinace lepších nabídek, větších pobídek a většího povědomí spotřebitelů o ekologické budoucnosti zvyšuje poptávku po elektrifikovaných vozech více než kdy jindy,“ vysvětluje tento trend globální analytik JATO Dynamics Felipe Munoz.

Ten tvrdí, že zákazníci pomalu reagují na nabídky značek, a tak se prodeje začínají vracet k normálu. Za červenec 2020 tak hlásí evropský trh podle JATO Dynamics meziroční propad o 24 %, zatímco o měsíc dříve to bylo o 57 %.

Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě byl mimochodem v červnu 2020 Renault Zoe s 10.225 registrovanými kousky, za ním se drží Tesla Model 3 se 7.066 exempláři. Mezi plug-in hybridy pak boduje nový Ford Kuga, s jeho 3.757 registracemi na něj nikdo nestačil.  

Související články

Témata
Avatar - speedfred
30. 7. 2020 10:24
Re: clio zasluzene
Už to napísal Emel, ale zopakujem aj ja. Do VW si kopal celý čas aby si si ho kúpil a teraz znova to isté. :-[]
K báwu sa nejdes vracať pretože tam iba stieľaš od buka samé blbosti.
Avatar - _Karel_
30. 7. 2020 09:33
Re: Netušil
Viz Emel, hlavně, že ty jsi objektivita sama. Vlez mi na záda.
Avatar - Emel
30. 7. 2020 08:50
Re: Netušil
To není pravda. Podívej se, kolik stojí EV v Německu, jaké podmínky jsou v Norsku.

"Vůbec nejvíc ale vládní podpory podle Bloombergu ovlivnily prodeje bateriového vozu Renault Zoe. Řetězec Autohaus Koenig, který v Německu prodává na více než 50 místech, nabízí elektromobil na leasing ve výsledku téměř zdarma kompletně krytý dotacemi - za 29 eur. Za prvních 20 dní ho poptávalo pouze u této firmy zhruba 3000 lidí a okolo 300 zájemců se pod smlouvu rovnou podepsalo."
https://www.seznamzpravy.cz/…o-v-cesku-112561

Osobně to vnímám jako deformaci trhu za peníze daňových poplatníků... a samozřejmě to poškozuje ty, kteří tomu mají konkurovat (ať už prodejce spalováků v Německu, nebo třeba i prodejce Renaultu v ČR).
30. 7. 2020 08:28
Re: Netušil
Ale tu už si úplne mimo. Ten EV je dnes stále drahší ako obdobný spaľovák a žiadna dotácia EV ani náklady naviac za spaľovák nikoho neovplyvnia natoľko, aby sa rozhodoval medzi spaľovákom a EV.
EV si kúpi ten, kto si EV kúpiť chce, nejaká tá dotácia alebo úľava na poplatkoch poteší, a niečo pomôže, napr. že si ho kúpi teraz, a nie až za pol roka.
Kto chce spaľovák, tak o EV ani neuvažuje, na poplatky si trochu ponadáva, a ide ďalej.
Keby to fungovalo ako píšeš, tých elektromobilov by bolo na cestách aspoň 10x viac.
O tom takzvanom konštatovaní na adresu EV radšej nič nepíš. Ak voči elektromobilom niekto je nestranný, tak Ty to rozhodne nie si.
Avatar - _Karel_
29. 7. 2020 22:49
Re: Netušil
Slovo pokuta není samozřejmě přesné. Nicméně moje tvrzení, že když někde "osolí" spalovaky a zvýhodní EV, tak není žádný zázrak, že si holt lidi kupují EV, mi přišlo prosté, snadno pochopitelné, a spíš jen konstatující a určitě ne nenavistné. Pro někoho to bylo evidentně příliš složité.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku