Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Fluence: Ceny od 299.900,- Kč, v prodeji od Nového roku

Diskuze (410)
Hned od počátku ledna 2010 rozšíří nabídku Renaultu pro český trh nový sedan Fluence, který je nástupcem tříprostorového Méganu. První cena se zážehovým motorem je stanovena na 299.900,-Kč, v nejvyšší výbavě vyjde na 339.900,- Kč.

Renault hodlá Fluence prezentovat jako mezistupeň spadající do mezery mezi řady Mégane a Laguna. Jeden z nejdelších modelů evropské nižší střední třídy byl podle Renaultu navrhován s cílem být nejkrásnějším sedanem této velikosti. Příď i záď se od hatchbacků i kombi liší výrazně. Naopak interiér již dobře známe. V dlouhé zádi čeká zavazadlový prostor s objemem 496 l.

Zatímco hierarchicky Fluence spadá mezi dvě klíčové řady Renaultů, cenově se zařadí na úroveň pětidveřového Mégane. Motorová paleta je ve srovnání s ním zjednodušená, zákazníci mohou zapomenout na velké turbodiesely, přeplňovanou čtrnáctistovku i automatickou převodovku; tato technika ale není tím, co majitelé tohoto typu auta žádají. Místo toho Renault nabízí 4,6 metru dlouhý sedan s moderním designem a za příznivé ceny.

Jediným benzinovým motorem v nabídce bude 1,6 16V o výkonu 81 kW, tedy motor který je u výchozího Méganu až druhou volbou co do výkonu i ceny. Turbodiesely pak zastupuje 1,5 dCi ve dvou výkonových variantách – 63 kW v základní výbavě a 78 kW v dražších provedeních.

Doporučujeme
Renault Fluence: První jízdní dojmy
Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy
Renault Fluence EV: Sedan s elektromotorem se bude vyrábět v Turecku

Základní provedení Confort mírně převyšuje dnes běžný standard v nižší střední třídě. Nechybí šestice airbagů, ESP, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a rádio s CD/MP3 přehrávačem. K tomu Fluence Confort přidává v základních modelech ne zcela obvyklý tempomat, elektrické stahování předních i zadních oken a kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu.

Exception stojí o 30 tisíc Kč více. Proti Confort má navíc 16palcová litá kola, volant nastavitelný ve dvou osách, hands-free kartu Renault, elektricky sklopná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, chromované kliky dveří a zadní parkovací senzory.

Na vrcholu nabídky stojí Privilege s elektrochromatickým vnitřním zrcátkem a navigací Carminat TomTom s mapami východní Evropy. Za tyto položky navíc Renault žádá jen 10.000,- Kč.

Příplatková výbava zahrnuje prvky především luxusního charakteru. Za 50.400,- Kč je možné mít kožené čalounění (pro Exception tmavošedé, pro Privilege béžové), dále lze přiobjednat xenonová světla (+20.200,- Kč), střešní okno (+15.200,- Kč), 17palcová kola (+6.100,- Kč) vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč) nebo audiosystém s 3D zvukem Arkamys, USB portem a připojením Bluetooth (+10.100,- Kč).

Ve srovnání s doprodejovým ceníkem Méganu Sedan je Fluence v odpovídajících verzích levnější a vybavenější – předchůdce se doprodával za ceny od 289.900,- Kč, základem však byl motor 1,4 16V (72 kW) a výbava nedosahovala úrovně standardu ve Fluence.

Renault Fluence - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,6 16V 1101,5 dCi 851,5 dCi 105
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]159814611461
Válce/ventily4/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]81/600063/375078/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250200/1750240/2000
Max. rychlost [km/h]185175185
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,713,410,4
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,54,54,5
Cena Confort [Kč]299.900,-339.900,--
Cena Exception [Kč]329.900,--379.900,-
Cena Privilege [Kč]339.900,--389.900,-

Diskuze (410)
25. 1. 2010 21:26
Re: To teda čumim
Naživo ten predok vraj vyzerá lepšie...
24. 1. 2010 19:59
Re: Je to prostě kosočtverec
Evidentne si vo výrobe žiadnej automobilky nebol, skús absolvovať nejakú exkurziu, možno budeš prekvapený. A možno aj vo fabrike Renault.
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2010 23:03
To teda čumim
Zatím byl můj favorit v této kategorii vozů jednoznačně Fiat Linea, ale teda musím říct, že teď se Renault opravdu vyšvihl, co se týče poměru ceny/nabízené hodnoty. Ikdyž se mi, co se týče exteriéru, Fluence vůbec nelíbí (hezčí by bylo vzít Megana a přidělat mu pr*el), je mi jasné, že v této kategorii jde především o cenu a ta je tady více než dobrá a tomu, co za to zákazník dostane, tak tedy fakt klobouk dolů :yes: Ovšem co teď s Lineou? Jako italský vlastenec Fiatu fandím a to auto je podle mě povedené, ale oproti Fluence (i se základním motorem a výbavou) vypadá jak o generaci pozadu. Jediné, v čem je teď Linea lepší, je vzhled exteriéru, možná i jízdní vlastnosti, ale to nemůžu posoudit, ve Fluenci jsem nejel....
25. 12. 2009 08:28
Omezený výběr
jako vždy pro česko,jinak je Renault pro ostatní trhy se 6. motory >:D
22. 12. 2009 19:20
Re: Je to prostě kosočtverec
Já jsem se ho na to zeptal jelikož mně to zajímalo(Ona ta laguna byla docela často propírána a prodávajícím byla majitelka autosalonu), a je to podle mně férový přístup narozdíl aby mi nakecávala jaké to bylo spolehlivé auto a že ho měl strejda z pátého kolena a blablabla jak je zvykem u neseriozních prodejců, kteří aby něco trhli zkritizují vše okolo aby to jejich z toho vyšlo nejlépe.Prostě ocenuji lidský přístup, narozdíl od naučených básniček...Vzdyt i oni doplácí na šlendrián automobilky, kterou zastupují.