Renault Fluence: Ceny od 299.900,- Kč, v prodeji od Nového roku
Renault hodlá Fluence prezentovat jako mezistupeň spadající do mezery mezi řady Mégane a Laguna. Jeden z nejdelších modelů evropské nižší střední třídy byl podle Renaultu navrhován s cílem být nejkrásnějším sedanem této velikosti. Příď i záď se od hatchbacků i kombi liší výrazně. Naopak interiér již dobře známe. V dlouhé zádi čeká zavazadlový prostor s objemem 496 l.
Zatímco hierarchicky Fluence spadá mezi dvě klíčové řady Renaultů, cenově se zařadí na úroveň pětidveřového Mégane. Motorová paleta je ve srovnání s ním zjednodušená, zákazníci mohou zapomenout na velké turbodiesely, přeplňovanou čtrnáctistovku i automatickou převodovku; tato technika ale není tím, co majitelé tohoto typu auta žádají. Místo toho Renault nabízí 4,6 metru dlouhý sedan s moderním designem a za příznivé ceny.
Jediným benzinovým motorem v nabídce bude 1,6 16V o výkonu 81 kW, tedy motor který je u výchozího Méganu až druhou volbou co do výkonu i ceny. Turbodiesely pak zastupuje 1,5 dCi ve dvou výkonových variantách – 63 kW v základní výbavě a 78 kW v dražších provedeních.
Doporučujeme |
Renault Fluence: První jízdní dojmy |
Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy |
Renault Fluence EV: Sedan s elektromotorem se bude vyrábět v Turecku |
Základní provedení Confort mírně převyšuje dnes běžný standard v nižší střední třídě. Nechybí šestice airbagů, ESP, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a rádio s CD/MP3 přehrávačem. K tomu Fluence Confort přidává v základních modelech ne zcela obvyklý tempomat, elektrické stahování předních i zadních oken a kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu.
Exception stojí o 30 tisíc Kč více. Proti Confort má navíc 16palcová litá kola, volant nastavitelný ve dvou osách, hands-free kartu Renault, elektricky sklopná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, chromované kliky dveří a zadní parkovací senzory.
Na vrcholu nabídky stojí Privilege s elektrochromatickým vnitřním zrcátkem a navigací Carminat TomTom s mapami východní Evropy. Za tyto položky navíc Renault žádá jen 10.000,- Kč.
Příplatková výbava zahrnuje prvky především luxusního charakteru. Za 50.400,- Kč je možné mít kožené čalounění (pro Exception tmavošedé, pro Privilege béžové), dále lze přiobjednat xenonová světla (+20.200,- Kč), střešní okno (+15.200,- Kč), 17palcová kola (+6.100,- Kč) vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč) nebo audiosystém s 3D zvukem Arkamys, USB portem a připojením Bluetooth (+10.100,- Kč).
Ve srovnání s doprodejovým ceníkem Méganu Sedan je Fluence v odpovídajících verzích levnější a vybavenější – předchůdce se doprodával za ceny od 289.900,- Kč, základem však byl motor 1,4 16V (72 kW) a výbava nedosahovala úrovně standardu ve Fluence.
Renault Fluence - ceny na českém trhu (leden 2010) | |||
Motor | 1,6 16V 110 | 1,5 dCi 85 | 1,5 dCi 105 |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 81/6000 | 63/3750 | 78/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 151/4250 | 200/1750 | 240/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 175 | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 13,4 | 10,4 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 4,5 | 4,5 |
Cena Confort [Kč] | 299.900,- | 339.900,- | - |
Cena Exception [Kč] | 329.900,- | - | 379.900,- |
Cena Privilege [Kč] | 339.900,- | - | 389.900,- |