Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi - Ve vodách MPV

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 3. 2012 • 02:50
61
50
Zobrazit náhledy (61)
Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo
Vrcholná verze Renaultu Kangoo s téměř kompletní příplatkovou výbavou může představovat zajímavou alternativu k MPV nižší střední třídy.

Renault Kangoo se ve své aktuální druhé generaci představil již v roce 2007 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a v následujícím roce za mocné mediální podpory animované rodiny Simpsonových ze Springfieldu dorazil i na český trh.

Již v polovině roku 2009 se dočkal lehkých kosmetických úprav, při nichž vrcholný stupeň výbavy Privilege převzal přední a zadní nárazník z volnomyšlenkářského Kangoo Be Bop. Na český trh Kangoo v této podobě dorazilo v loňském roce. Paleta pohonných jednotek se modernizovala průběžně s nástupem emisní normy Euro 5.

Sympaťák

Přední partie s mírně vykulenými světlomety a lehkým úsměvem, tvořeným horní hranou nárazníků, dodávají Kangoo přátelský výraz, který v případě testovaného exempláře podporoval i světle modrý metalický lak v kombinaci s šedou střední částí předního nárazníku.

I přes svůj věk vyvolává Kangoo dojem roztomilé hračky, která se jen náhodou proměnila v auto, u nějž lze volit mezi dodávkovým a rodinným provedením. V případě výbavy Privilege jde samozřejmě o tu druhou variantu a na palubě Renaultu si spíše než krabice se zbožím představíte rodinu vyrážející na výlet.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Ta může počítat s nadprůměrně vzdušným interiérem nabízejícím dostatek prostoru ve všech směrech. Design palubní desky jakoby s přibývajícími léty mírně dozrál, i když hlavní díl na decentnějším vzhledu má použití tmavých plastů.

Řidič má u Privilege standardně k dispozici výškově stavitelné sedadlo, které usnadňuje hledání ideální pozice za volantem, u nějž je možné nastavovat stále jen výšku. Ergonomie rozmístění ovládacích prvků je na slušné úrovni a vše je v dosahu řidiče. Na ovládání autorádia pod volantem i na hlavním panelu na palubní desce si někteří řidiči možná budou díky specifickému rozmístění ovládacích prvků zvykat o trochu déle než v jiných vozech.

Sedadla mají jen slabý náznak bočního vedení a jsou spíše měkká, ale i přesto není ani delší cesta žádným utrpením. V případě zadních sedadel lze za nedostatek označit poměrné krátký sedák, který nabízí jen 420 mm. Za nadprůměrnou lze ovšem označit šířku a prostor nad hlavami, který cestujícím nabízí druhá řada sedadel.

Zavazadelník v základní konfiguraci disponuje objemem 660 litrů, který lze sklopením druhé řady sedadel zvětšit na 2866 litrů. Pokud každou chvíli něco stěhujete, pak budete blahořečit Renault za systém sklápění sedadel, který umožňuje prakticky jedním pohybem vytvořit téměř rovnou ložnou plochu.

Bohatá a ještě bohatší výbava

Provedení Privilege se od nižšího stupně Authentique samozřejmě neodlišuje pouze specifickým designem předního a zadního nárazníku, ale především nabídkou standardní a příplatkové výbavy.

I když při vyplňování objednávky na Renault Kangoo Privilege nezaškrtnete ani jednu položku z příplatkové výbavy, můžete počítat se slušně vybaveným rodinným vozem. Samozřejmostí bude manuální klimatizace, autorádio s přehrávačem CD i MP3, palubní počítač, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek i předních oken, dálkové centrální zamykání a řadu dalších prvků, které Kangoo vzdalují jeho užitkovým kořenům.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Pokud se necháte unést nabídkou příplatkové výbavy, můžete své Kangoo přetvořit ve vozidlo, které může směle konkurovat i bohatě vybaveným MPV nižší střední třídy, jen musíte počítat s tím, že se konečná cena může zvýšit i o více než 100.000,- Kč. Na druhou stranu pobyt na palubě vám může zpříjemnit automatická klimatizace, dvě výklopná a jedno pevné střešní okno, elektricky stahovatelná okna ve druhém páru bočních dveří.

Praktické prvky rozšiřující výbavu může představovat tempomat, zadní parkovací senzory nebo navigační systém TomTom s mapovým pokrytím celé Evropy. Standardní bezpečnostní výbavu pak lze doplnit o boční a hlavové airbagy nebo ESP s ASR.

Pohodová jízda

Testované Kangoo se nepyšnilo pouze vrcholnou výbavou, ale i nejvýkonnější motorizací, kterou představuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 k). Ten jako jediný z nabízených pohonných jednotek spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a propůjčuje Kangoo dynamické vlastnosti, které jej přibližují osobním automobilům.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Při jízdě rychlostí 100 km/h ukazuje otáčkoměr 2100 min-1 a palubní počítač informuje o průměrné spotřebě 5,4 litru na 100 km. V rychlosti 130 km/h se otáčky zvýší na 2750 min-1 a průměrná spotřeba stoupne na 7,5 litru na 100 km.

Podvozek plně odpovídá francouzským zvyklostem a jeho naladění je zaměřené především na komfort. Při vyšší nájezdové rychlosti do zatáčky se samozřejmě dostaví větší boční náklony, to ale vzhledem k vyšší stavbě vozu není žádné překvapení. Velká boční plocha pak stojí i za zvýšenou citlivostí na boční vítr.

Na poměrně slušné úrovni je odhlučnění motoru, jehož klapot proniká do interiéru v omezené míře a neobtěžuje posádku ani při vyšších otáčkách. Odlišná situace je ovšem v případě aerodynamického hluku, který se při rychlostech nad 110 km/h výrazně zvyšuje.

Závěr

Renault Kangoo v provedení Privilege lze označit za zdatného konkurenta pro MPV nižší střední třídy. Na rozdíl od většiny z nich sice nenabízí nijak zvláštní prestiž, ale kontruje velmi dobře přístupným a prostorným interiérem.

Slušnou standardní výbavu lze rozšířit o řadu prvků příplatkové výbavy, které zvyšují komfort na palubě a zjednodušují obsluhu vozu. I když asi jen málokterý zájemce o osobní Kangoo si jej nakonfiguruje do podoby testovaného vozu, jehož cena se právě díky příplatkům vyšplhala těsně pod půl milionu korun.

První cena vozu254.900,- Kč (Authentique 1,6 16V, 78 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací382.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW)
Základní cena testovaného vozu382.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků498.400,- Kč (Privilege 1,5 dCi, 81 kW)

Plusy

  • ohromný vnitřní prostor
  • objemný a snadno přístupný zavazadelník
  • přesná kulisa řazení
  • komfortní odpružení
  • odkládací prostory
  • dobrý poměr prostor/cena

Minusy

  • jízdní vlastnosti při ostřejší jízdě
  • aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • velké boční náklony
  • krátký sedák na zadních sedadlech

Témata
Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi
Cena základní sestavy 382 400 Kč
Výbava základní sestavy ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, mlhové světlomety, airbag řidiče a airbag spolujezdce s možností deaktivace, bezpečnostní pásy vpředu: výškově nastavitelné, tříbodové, s předpínačem a omezovačem síly, bezpečnostní pásy vzadu: tříbodové na všech místech, s omezovačem síly, systém Isofix na krajních sedadlech vzadu a sedadle spolujezdce, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, elektronický posilovač řízení s variabilním účinkem, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním v klíči, elektrické ovládání předních oken (impulsivní při stahování na straně řidiče), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (asferické na straně řidiče) a ukazatel venkovní teploty, palubní počítač, manuální klimatizace s pylovým filtrem, autorádio 4 x 20 W s přehrávačem CD a MP3, s připojením audio jack, s ovl. pod volantem,odděleným displejem, uzavíratelný úložný prostor mezi sedadlem řidiče a spolujezdce s funkcí loketní opěrky, zásuvka 12 V, sklopné sedadlo spolujezdce umožňující ložnou plochu 2,5 m, zadní sedadlo sklopné umožňující rovnou nákladovou plochu a dělené 40/60, osvětlení pro cestující na zadních sedadlech, osvětlení nákladového prostoru, multifunkční kryt zavazadlového prostoru, koberec v nákladovém prostoru, kompletní plastové obložení bočních posuvných dveří a nákladového prostoru, čtyři upevňovací oka v podlaze, dvoje boční posuvné dveře s otevíratelnými okny, výklopné zadní dveře, vyhřívání zadního skla a stěrač, zadní zatmavená okna, zpětná zrcátka v barvě karoserie, nárazníky v barvě karoserie, ocelová kola 15" s okrasnými kryty kol Egée Kč
Cena testované sestavy 498 400 Kč
Výbava testované sestavy Elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti (+12.000,- Kč), boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy vpředu a vzadu (+12.000,- Kč), elektricky sklopná, ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+2.000,- Kč), elektrické ovládání zadních oken (+5.000,- Kč), tempomat s omezovačem rychlosti (+6.000,- Kč), zadní parkovací senzor (+8.000,- Kč), autorádio 4x20 W s přehrávačem CD, MP3, ovl. pod volantem, odděl. displej + audio jack a Bluetooth (BEZ USB) (+1.000,- Kč), Pack Techno - integrovaný navigační systém Carminat Tom Tom včetně mapového pokrytí celé Evropy, tempomat, automatická klimatizace (nutno v kombinaci se světelným a dešťovým senzorem) (+27.000,- Kč), světelný a dešťový senzor (+2.000,- Kč), koberečky vzadu (+2.000,- Kč), dvě výklopná střešní okna vpředu a pevné střešní okno uprostřed (+16.000,- Kč), metalický lak (+11.000,- Kč), disky kol z lehké slitiny 16" Solonia (+12.000,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.8 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 2866
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1261 / 650
Rozměr pneu: 205/55 R16
Renault Kangoo Generation 2011 Privilege 1,5 dCi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4255
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1882
d) rozvor (mm): 2697
e) rozchod vpředu (mm): 1521
f) rozchod vzadu (mm): 1533
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1140
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Renault Kangoo
| 3. 4. 2012
viacmenej určite :-)
vzdy som obdivoval prakticke a cenovo dostupne auta
| 3. 4. 2012
Si ostrý jak britva >:-[]
Avatar - sparrow1
Spotřeba dálnice
| 3. 4. 2012
Mám tohle super(pro mě) auto 2 roky najeto 69tis.km dlouhodobou spotřebu mám 6,2l hlavně Praha a okruh.Cesty do HR a do Alp mám při težší noze tedy 140-150tacho do 7,5l.
Avatar - Ronault.
vzdy som obdivoval prakticke a cenovo dostupne auta
| 1. 4. 2012
S těmi paticemi máš pravdu, už mám obě rozbité, ale pravda je ta, že oboum jsem pomohl.

To s tím olejem je naprostá s prominutím p..ovina, jako majitele auta tě asi bude více zajímat, jestli máš dostatek oleje, ne jestli máš 193 123 km nebo 193 128 km
ok
| 1. 4. 2012
priemerka je ok, tiez som dlhodobo pod papierovou spotrebou. Mne to vychadza tak, ze dialnicny sprint (130-140km/h) prekonava spotrebu v meste. Vysoku karoseriu neoblafnes. Za 115km/h na tachometri zacina spotreba vyrazne narastat.

PS: mozno hodim recenziu, budu tam aj podrobnosti

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku