Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Francouzská automobilka přichází s lehkou modernizací svého největšího dodávkového modelu dva roky po jeho uvedení na trh.

Současný Renault Master vstoupil na evropský trh v roce 2010. Od svého předchůdce vyráběného od roku 1998 převzal prakticky jen pozici v nabídce své značky a jméno. Spolu s novou karoserií a designem nastoupil při uvedení na trh i nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T).

Zákazníci mají u tohoto motoru od roku 2010 možnost volby z verzí s výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k). Trojice výkonů bude k dispozici i nadále, ale od letošního roku má být Master ještě úspornější než doposud.

S cílem snížení spotřeby paliva se inženýři automobilky Renault při modernizaci motoru 2,3 dCi zaměřili na modifikace chladícího systému a to především na cirkulaci chladící kapaliny, upraveno je olejové čerpadlo a je použito nové mazivo v převodovce. K dosažení snížení spotřeby paliva má přispět i použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Renault uvádí, že Master má nyní v průměru o 0,6 litru nižší spotřebu paliva a emise CO2 jsou podle verze nižší až o 16 g/km. U verze L1H1 s motorem o výkonu 92 kW (125 k) má být nyní spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 7,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 197 g/km.

Pro Master s pohonem předních kol je od letošního roku nově k dispozici na přání vzduchové odpružení předních kol bez ohledu na motorizaci, ale s výjimkou u verze s celkovou hmotností 2,8 tuny.

Nové vzduchové odpružení obou náprav má udržovat konstantní jízdní výšku bez ohledu na zatížení a zároveň umožňuje řidiči nastavovat přímo z kabiny světlou výšku vozu v rozmezí od +70 do -60 mm. V případě potřeby lze snížit výšku nákladové hrany na 450 mm.

K dalším novinkám v nabídce výbavy na přání je tažné zařízení s kapacitou 3,5 tuny pro Mastery s pohonem zadních kol a dvojmontáží na zadní nápravě. Motor s výkonem 74 kW (100 k) je nyní k dispozici i pro podvozky s jednoduchou nebo dvojitou kabinou připravené pro montáž nástavby. Paletu laků karoserie nově rozšiřuje perleťově černá.

Pro zvýšení komfortu posádky v kabině může posloužit i nové autorádio R-Plug&Radio s rozhraním Bluetooth a USB konektorem. Na přání bude k dispozici R-Plug&Radio+ s CD i MP3 přehrávačem a odděleným displejem. Dalším novým prvkem výbavy na přání je dokovací stanice pro smartphone.

Renault uvádí, že Master má v současné době 15% podíl na evropském trhu ve své kategorii velkých dodávek a téměř 27% podíl ve stejné kategorii ve Francii.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)