Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane CC: Nová generace francouzského kupé-kabria

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Mégane Coupé-Cabriolet se poprvé představil veřejnosti v Ženevě. Nyní míří na západoevropské trhy.

Kupé-kabriolet je v pořadí třetí (pokud počítáme oba Scénicy a sedan Fluence, tak dokonce šestou) a poslední karosářskou variantou třetí generace Méganu. Ve výrobním programu nahrazuje svého stejnojmenného předchůdce na základě hatchbacku druhé řady. Těch se od roku 2003 prodalo na 170 tisíc kusů.

Motory

Nabídka pohonných jednotek čítá celkem sedm motorů.

Základem palety zážehových je 1,6 16V 110 o výkonu 81 kW při 6000 min-1, který bude možné mít i ve verzi spalující bioetanol E85. Renault u ní uvádí naprosto stejné specifikace, jako u výchozí.

Následuje přeplňovaná 1,4 TCe 130 s výkonem 96 kW při 5500 min-1.

Šestnáctiventilový dvoulitr označený číslem 140 se 103 kW při 6000 min-1 se dodává výhradně s bezestupňovou převodovkou (CVT). Cifra v názvu značí výkon motoru v koňských silách, jak je u Renaultu zvykem.

Třešničkou na dortu je nejvýkonnější přeplňovaný 2,0 TCe 180 pro Mégane CC GT. Ten poskytuje 132 kW při 5500 min-1.

Přední kola jsou poháněna s uvedenou výjimkou přes šestistupňová přímo řazená ústrojí.

Renault Mégane CC – zážehové motory – technické údaje
Motor1,6 16V 1101,4 TCE 1302,0 16V 1402,0 TCE 180 GT
Převodovka6M6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]1598139719971998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600096/5500103/6000132/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250190/2250195/3750300/2250
Max. rychlost [km/h]190200195225
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,711,78,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,388,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1430150015401540

Turbodiesely jsou tři: 1,5 dCi 110 (81 kW při 4000 min-1), 1,9 dCi 130 (96 kW při 3750 min-1) a konečně 2,0 dCi 160 (118 kW při 3500 min-1). Všechny splňují emisní normu Euro 5, 1,9litrový dostal nové turbodmychadlo a vstřikovače.

Pro 1,5 dCi je rovněž za příplatek nabízena dvouspojková převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) se šesti stupni. Schéma řazení je shodné s tradičními samočinnými ústrojími (P-R-N-D), kromě toho je možné měnit jednotlivé stupně sekvenčně. První spojka se stará o liché převody, druhá o sudé. Svou levou nohu může pochopitelně řidič nechat odpočívat. Součástí EDC je i funkce HSA, tedy asistent při rozjezdech do kopce.

Renault Mégane CC – vznětové motory – technické údaje
Motor1,5 dCi 110 FAP1,5 dCi 110 FAP1,9 dCi 130 FAP2,0 dCi 160 FAP
Převodovka6A6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1461146118701995
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/400081/400096/3750118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750300/1750380/2000
Max. rychlost [km/h]190190205215
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,211,810,69,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]55,15,86,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1535151015401625

Úpravy na podvozku

Podvozek disponuje rozvorem 2609 mm, oproti prvnímu Méganu CC tedy narostl o 87 mm. Novinka převzala z hatchbacku přední nápravu McPherson na pomocném rámu. Zadní náprava, tvořená vlečenými rameny, dostala lehčí a tužší torzní tyč. Stabilizátory a tlumiče byly zesíleny, neboť kupé-kabrio přibralo oproti hatchbacku 160 kg. Řízení s elektrickým posilovačem má vylepšenou zpětnou vazbu.

Přední kotouče mají vnitřní chlazení a průměr 280 mm (s motorem dCi 160 dokonce 296 mm), zadní jsou menší: 260 mm. Kola jsou šestnácti- až osmnáctipalcová, jejich velikost závisí na použité pohonné jednotce.

Opět prosklená střecha

Kupé-kabriolet s celkovou délkou 4485 mm (o 130 mm více než u předchůdce) je zepředu totožný s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale svébytným automobilem. I on si zachoval prosklenou skládací střechu s leskle černým povrchem, kterou vyvinul a také vyrábí německý specialista Karmann. Na ni směrem dopředu navazuje masivní rám čelního skla se saténově-chromovým povrchem, který se posunul dopředu o 6 cm a dostal ocelový nosník. Dalším novým prvkem jsou zpětná zrcátka uchycená ve dveřích.

Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Oproti starší generaci, která v této karosářské verzi vypadala poněkud neforemně, se designérům podařilo tvrdý oříšek rozlousknout. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 80 %, výztuhy se objevily všude, kde to je jen možné, například podlaha vpředu je dvojitá.

Střecha o celkové hmotnosti 110 kg má prosklenou plochu 0,47 m2, i se zadním oknem pak takřka 1 m2. Dva díly, které ji tvoří, se pomocí elektrohydraulického mechanismu složí za 21 sekund. Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který umožňuje pohodlné cestování čtyřem osobám při rychlostech do 90 km/h. Mégane CC má dále samozřejmě i síťku, kterou lze umístit za přední sedadla. V této konfiguraci mohou dva lidé se staženou střechou cestovat libovolnou rychlostí.

Zavazadlový prostor pojme 417 l při otevřené, respektive 211 l při zavřené střeše. Zákazník může zvolit celkem sedm odstínů laku včetně perleťové bílé.

Uvnitř

Interiér je odvozen od hatchbacků a kupé aktuální řady Mégane. Sedadla ale mají zesílené boční vedení a mohou být čalouněna světlou, či tmavou látkou, nebo dvoubarevnou kůží. Rovněž design dveřních výplní je nový.

Výbava Méganu CC obsahuje pro Renault typický bezklíčkový přístup do vozu včetně startování motoru, samočinnou parkovací brzdu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední světlomety s bi-xenonovými výbojkami, tempomat, navigaci Carminat TomTom se slotem pro SD karty, nebo 3D audio systém Arkanys s osmi reproduktory a kompletní nabídkou rozhraní pro připojení externích zdrojů hudby. Konkrétní specifikace se samozřejmě liší podle trhu.

GT

Provedení GT Line se odlišuje poněkud sportovnějším vzhledem, existuje ale rovněž verze s jednoduchým názvem GT, která se nabízí pouze s nejvýkonnějšími zážehovými a vznětovými motory. Její brzdy, naladění podvozku i vizáž odpovídají nejostřejším Méganům RS.

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet se vyrábí ve francouzské továrně Douai, kde vzniká také dvojice Scénic/Grand Scénic. Východoevropské trhy se jej dočkají později, ceny ani výbavy pro český trh nebyly dosud oznámeny. Stane se tak během několika týdnů.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Avatar - white label
9. 5. 2010 01:38
Re: U mně dobrý
S image u tohto CC problém nemám, to auto vypadá velmi dobře třeba tady: [odkaz]
, nebo tady: [odkaz]
, ale naopak velmi "disproporčně" zase tady: [odkaz] , nebo tady: [odkaz]
A to podotýkám, že bílo-černou kombinaci mám v oblibě spíš, než černou barvu laku...
Zadní linie střechy na mě působí jakoby střechu vzadu někdo "vmáčkl" do auta (směrem dolů a dopředu), což zvlášť vyniká u bílého vozu s černou střechou. Zadní část pak půsoí s nataženou střechou přílíš velkým, dominantním až "těžkým" dojmem...
S nataženou střechou vypadá zadní partie docela "špatně" i na CC...
8. 5. 2010 13:46
Re: U mně dobrý
Tvoje vnímání značky je jen tvůj problém. To není problém CC.
8. 5. 2010 11:25
Re: Prvý na pieskovisku
nerozumim, nevadí
8. 5. 2010 08:29
Re: U mně dobrý
CC má povedený design, slušnou nabídku motorů, zvědavý jsem na naladění podvozku. Jediný potencionální problém v prodejnosti tedy vidím jen ve vnímání značky. Za mě :yes:
Re: Prvý na pieskovisku
Od který pravdy? Pravda je jako jenom jedna jo?