Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane má po faceliftu. Podle designu ho nepoznáte, nabídku rozšiřuje plug-in hybrid

David Bureš
Diskuze (8)

Nově nabízená verze Mégane E-Tech Plug-In využívá nově vyvinutou šestnáctistovku hned s dvěma elektromotory.

Renault Mégane se ve své dnešní čtvrté generaci poprvé představil v roce 2015, a tak ve Francii usoudili, že letos nastává ideální čas na jeho modernizaci. Ta přichází v době rozvoje aut s elektrifikovaným pohonem, a tak není tak velkým překvapením, že nabídku Mégane v rámci faceliftu rozšíří plug-in hybridní varianta.

Ta se oficiálně jmenuje Renault Mégane E-Tech Plug-In a v jejích útrobách najdeme nově vyvinuté ústrojí, kvůli němuž si Renault Engineering nechal registrovat na 150 patentů. Srdcem je nově vyvinutý benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru kombinovaný hned se dvěma elektromotory a blíže nespecifikovanou inovativní „vícerežimovou“ převodovkou, která se podle Renaultu obejde bez spojky.

Plug-in hybrid bude naladěn na 160 koní (117 kW), přičemž se spolehne na 400V baterii s kapacitou 9,8 kWh, která mu vystačí na ujetí až 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu, v kombinovaném cyklu podle metodiky WLTP. Jak už to tak bývá, k dispozici bude několik jízdních režimů – elektrický, hybridní kombinující oba pohony pro co nejnižší spotřebu energie, „benzinový,“ šetřící energii v baterii pro pozdější využití a sportovní, využívající všechnu dostupnou sílu pohonného ústrojí.

Nový plug-in hybrid doplní také úpravy v nabídce konvenčních spalovacích motorů. Třináctistovka TCe s filtrem pevných částic bude nově dostupná i v „eko variantě“ se 100 koňmi (74 kW), na konci roku pak dorazí i nově nabízený přeplňovaný tříválec 1.0 TCe s 88 kW.

Na straně turbodieselů se dočkáme dvou variant motoru s obchodním označením Blue dCi, eco varianty se 70 kW a šestistupňovým manuálem, respektive s 85 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přizpůsobenou jízdě po dálnicích.

Dobrou zprávou všech fanoušků sportovních aut je zachování hot hatche Mégane R.S. Ten se ve verzi Trophy nadále spolehne na přeplňovanou benzinovou osmnáctistovku o výkonu 220 kW. Na stejný výkon nově posílí i základ, přičemž Trophy se mimo jiné odliší podvozkem Cup s mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen a tužším naladěním tlumičů.

Jestliže změny v útrobách jsou u modernizovaného Renaultu Mégane vcelku zásadní, zvenku byste modernizaci možná ani nepoznali, jelikož celkový styl zůstal do velké míry stejný. Světlomety jsou každopádně nově už ve standardu diodové, nahrazují tak dosavadní halogeny, podobně jako u aktuálního Clia. Přední nárazník je pak nově tvarován a maska chladiče je nižší. Komu by pak výchozí styl neseděl a zároveň by mu ostrý Mégane R.S. byl už trochu moc, pro toho je tu sportovně stylizované provedení R.S. Line.

Vnitřek je pak primárně ve znamení nových multimediálních systémů Easy Link, které jsou dostupné se sedmipalcovou nebo 10,2“ dotykovou obrazovkou.

Vylepšily se však asistenční systémy. Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně pro vozy s automatickou převodovkou kombinuje prvky adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a udržování v jízdním pruhu. Až do rychlosti 100 km/h se tak vůz sám udrží uprostřed jízdního pruhu a v bezpečné vzdálenosti za vozidlem vpředu. Sledování mrtvého úhlu se zase dočkalo lepšího radarového čidla pro širší rozhled systému a přesnější rozpoznávání okolních vozidel.

Modernizovaný Renault Mégane se začne prodávat v létě 2020. Konkrétně v případě plug-in hybridu bude zpočátku nabízená pouze karosářská varianta kombi, hatchbacku se dočkáme až se zpožděním.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - iudex
4. 2. 2020 08:17
Re: Technika
Mňa z technickej stránky skôr prekvapuje, že výkon základného RS zvýšili na 300 koní, ale nechali tam otvorený diferenciál. To sa mi zdá už dosť koní na to, aby tam nedali samosvor. Ale možno je to argument, ako obhájiť prudké navýšenie ceny RS a aby ich to moc nestálo.
3. 2. 2020 17:48
Re: Technika
Asi by to bylo logické. CVT aliance vyrábí, EDC kupuje od GETRAGU.
Avatar - Ada je zase tady
3. 2. 2020 17:16
i kdyby
I kdyby to mělo hodinky s vodotryskem, furt to bude jen rendlíkovský křáp... :no:
Avatar - xxc
3. 2. 2020 15:26
Re: Technika
Ja mam naftu a aj clanok je myslim o nafte. Uplne v pohode to jazdi nieco cez 2000.
Inak na 8 stupnovej prevodovke na BMW sa niekedy pristihnem, ze idem nadradovat, lebo sa mi zda, ze vela toci po rovine a to uz ma zaradenu 8ku :-)
Avatar - Emel
3. 2. 2020 13:20
Re: Technika
Turbobenzíny jezdily v poslední době typicky kolem 3000@130, nafty něco přes 2000 - s 6MT. Vícekvaltové automaty a emise to tlačí dolů, takže 1.5HDI 8AT už je někde kolem 1700@130... tak jsem zvědavý, co to "přizpůsobení" reálně znamená u Renaultu.