Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane má novou tvář i srdce

Libor Zezulka Libor Zezulka 5. 12. 2005 • 16:10
19
63
Zobrazit náhledy (19)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Po obvyklých třech letech na trhu projde kdysi kontroverzní Renault Mégane faceliftem. Změní se vizáž i motorová paleta.

V roce 2002 Renault připravil zákazníkům a příznivcům oblých tvarů prvního méganu šok. Důležitý model nižší střední třídy zcela změnil vizáž, když zaoblenou karoserii nahradila futuristicky střižená schránka s ostrými hranami. Po obvyklých třech letech Renault naordinoval méganu liftink, od kterého si slibuje zvýšení prodejů, jež například v České republice táhnou především sedan a kombi.

Úpravy se týkají celé modelové řady mégane (tedy všech karosářských verzí i sportovního Méganu Sport – jeho test naleznete v aktuálním čísle magazínu). Přední část osvěžil přemodelovaný nárazník s větším vstupem vzduchu a mlhovkami posunutými do stran, větší přední světlomety a nová mřížka chladiče. Mégane se těmito úpravami přiblížil faceliftované laguně.

Vzadu nalezneme upravené světlomety, a to jak u hatchbacku, tak sedanu a kombi. V interiéru výrobce slibuje širší výběr barev, tvary palubní desky zůstanou nezměněny. Výbavu obohatí dešťový a světelný senzor, zdokonalená automatická klimatizace a druhá generace navigačního systému Carminat. Důležitou proměnou prošla motorová paleta. V první řadě všechny nabízené jednotky splňují emisní normu Euro IV.

Pod kapotu méganu se nastěhoval vznětový čtyřválec 2.0 dCi, který poskytuje maximální výkon 110 kW při 4000 ot./min. a točivý moment 340 Nm při 2000 ot./min. Je spojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,7 sekund, kombinovaná spotřeba přitom činí pouze 5,4 litru. Jednotce 1.9 dCi Renault daroval filtr pevných částic a zvýšil výkon na 95 kW.

Ten může proudit na kola přední nápravy skrze šestistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku. Nejslabší vznětový agregát 1.5 dCi poskytuje stále výkon 78 kW, ale točivý moment vzrostl o 20% na 240 Nm při 2000 otáčkách. I tato jednotka bude spojena s šestistupňovou manuální převodovkou. Co se týče zážehových motorů, lze vybírat mezi 1.4 16 (73 kW), 1.6 16V (81 kW), 2.0 16V (99 kW), 2.0 T 16V (121 kW) a 2.0 T 16V (165 kW).

Související články

Témata
5. 12. 2005 17:07
Re: www.renault.kvalitne.cz
Tak to mrkám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku