Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane: Nižší střední třída za 249.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (250)
Renault i v listopadu pokračuje ve své agresivní cenové politice a snižuje ceny všech provedení pětidveřového hatchbacku Mégane.

V říjnu Renault zveřejnil nový ceník. Ten přinesl snížení cen akčního modelu Mégane Generation o 10 tisíc korun a modernizované pohonné jednotky, které splňují normu Euro 5.

V souvislosti s plněním přísnější emisní normy došlo v případě zážehových motorů na mírné zvýšení kombinované spotřeby a zachování původních výkonů. Turbodiesely jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic a motor 1,5 dCi v obou výkonových variantách posílil o 3 kW (na 66, resp. 81 kW).

Na listopad si Renault pro zájemce o pětidveřový hatchback připravil speciální bonus ve výši 10.000,- Kč, který se vztahuje na všechny verze. Zavedení tohoto bonusu tak snižuje cenu provedení Mégane Generation se zážehovým motorem 1,6 16V (74 kW) na 249.900,- Kč a se vznětovým agregátem 1,5 dCi (66 kW) na 309.900,- Kč.

Volba vstupního provedení Mégane Generation i nadále znamená ve srovnání s Authentique úsporu 15 tisíc Kč. Jeho výbava přitom není nijak dramaticky zredukována. Standardem je šestice airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, impulsní elektrické stahování předních oken s ochranou proti přiskřípnutí, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče a manuální klimatizace.

Authentique nabízí výbavu obohacenou o kartu Renault Keyless Drive, podélně nastavitelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a dělená zadní sedadla. Za rádio se připlácí 8.100,- Kč, za stabilizační systém 10.100,- Kč.

Renault Mégane - ceny benzinových motorů na českém trhu (listopad 2010)
Motor1,6 16V 1001,6 16V 1101,4 TCe 130
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159815981397
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/550081/600096/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/4250151/4250190/2250
Max. rychlost [km/h]190190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,6
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,87,16,6
Cena Mégane Generation [Kč]249.900,---
Cena Autentique [Kč]264.900,---
Cena Expression [Kč]289.900,-309.900,--
Cena LS Tom Tom [Kč]296.900,-316.900,--
Cena Dynamique [Kč]-344.900,-374.900,-

Expression přidává ESP, přední mlhovky, impulsní elektrické stahování předních i zadních oken, bederní opěrku v sedadle řidiče, středovou loketní opěrku vpředu, kliky dveří v barvě karoserie a rádio s CD přehrávačem. Tato výbava je o 25 tisíc Kč dražší než Authentique. Provedení LS Tom Tom je dražší o dalších 7 tisíc Kč, v praxi se ale nejedná o nic jiného než Expression s navigačním systémem Carminat Tom Tom, který by byl jinak za příplatek 13.700,- Kč.

Vrcholem modelové řady Mégane je výbava Dynamique. Ta přidává 16palcová litá kola, chromované kliky dveří, dvouzónovou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a zadní parkovací senzory. Do nabídky příplatkové výbavy se po měsíci vrátil audiosystém 3D Sound by Arkamys s Bluetooth a USB konektorem, které je za 10.100,- Kč k dispozici kromě výbavy Dynamique i pro LS Tom Tom a Expression.

Připlatit si lze za navigaci Carminat Tom Tom (+13.700,- Kč), vyhřívání předních sedadel (+5.600,-), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč), bi-xenonové světlomety (+25.200,- Kč) a kožené čalounění (+50.400,- Kč).

Renault Mégane - ceny dieselových motorů na českém trhu (listopad 2010)
Motor1,5 dCi 90 FAP1,5 dCi 110 FAP1,5 dCi 110 FAP EDS1,9 dCi 130 FAP
Převodovka5M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]1461146114611870
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400081/400096/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1750240/1750240/1750300/1750
Max. rychlost [km/h]180190190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,510,511,79,5
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,44,44,45,1
Cena Mégane Generation [Kč]309.900,----
Cena Autentique [Kč]324.900,----
Cena Expression [Kč]349.900,-369.900,-399.900,--
Cena LS Tom Tom [Kč]356.900,-376.900,-406.900,--
Cena Dynamique [Kč]-404.900,-434.900,-429.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (250)
14. 11. 2010 16:25
Re: Žárovka ještě jednou
tak ono když se bude brát to video s nadhledem jako poukaz na francouzskou konstrukční školu, která je řekněme v některých věce hodně "netradiční" >:-[] , tak je to ok, oni fakt někdy vymyslí věci až člověk žasne

když jsem zjistil, že ten servisní otvor je v podběhu, chvíli jsem z toho byl taky pak, ale když to člověk vyzkouší, funkčnost je docela OK

jinak přesně jak na konci videa ten chlápek mění světlo v Golfu, otočen zádama a sedíc na kapotě, tak to udělal i mechanik v mém servisu, akorát byl obrácen bokem :-)
14. 11. 2010 15:08
Re: Není potřeba si na něco hrát
Tak nejak.
Kvalitnejsi auto by melo byt spolehlivejsi, ale nemusi to byt vzdy prav da.
Avatar - pocitac
14. 11. 2010 14:48
Re: Žárovka ještě jednou
Kuko, děkuji za vysvětlení. Nejdůležitější je bod 3. Jak tvrdíš, tak nikde v návodu není napsáno, že se kolo musí sundat kompletně. Kolo by mělo být pouze vytočené (plný rejd) a pak je otvor pro výměnu žárovky přístupný. Pak se dá napsat, že je to vcelku zajímavé řešení a nevidím na něm vůbec nic co by mělo vést k vytvoření podobného videa. Co by naopak mohlo být námětem k natočení ironického videa je nešikovnost dotyčných techniků a redaktorů z Fifth Gearu - takový Pat a Mat by se toho zhostil s bravurou.
Avatar - pocitac
14. 11. 2010 14:24
Re: Výměna žárovky Megane 2
Zase odbíháš od podstaty diskuse ?? :*) 8-s >:-[] Nikde nepíšu, že jsem citlivý na osobní rovinu, jen mi vadí zbytečné osobní urážky. Někdy se tomu člověk nevyhne, ovšem pokud je diskuse na úrovni věcných argumentů, myslím si, že je zbytečné je do ní zatahovat. ;-)
Avatar - white label
14. 11. 2010 13:31
Re: Žárovka ještě jednou
No teoreticky to možné je, ale je to dost nepravděpodobné, tři roky zrovna v tomto ohledu mi nepřipadají tak rozhodující, ale hlavně nevím o podobném případu (výměny přes díru v podběhu) v této třídě aut (ani z této doby)..., ale pokud někdo ví, sem s ním... ;-)