Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Modus: premiéra mikroScénicu

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Druhou velkou premiérou madridského autosalonu dnes překvapil Renault. Kouzlo Modusu, asi není v jeho vnějších tvarech, ale v promyšleném interiéru, který je společným jmenovatelem všech jednoprostorových Renaultů.

Druhou velkou premiérou madridského autosalonu nás dnes překvapil Renault. Na svět se dostal další člen rodiny MPV, což je třída, která by se dala označit za doménu francouské značky. Vše začalo před lety modelem Espace, pak přišlo jednoprostorvé Twingo a střední Scénic. Modus se představil nejprve jako studie, nyní vyjíždí velmi podobná sériová verze. Na trh se Modus dostane na podzim letošního roku.

Přednost před birminghamským autosalonem dostal Madrid (autosalon se koná od 20.5.2004 do 30.5.2004), asi taky proto, že španělský trh je pro Renault velmi důležitý a Britové přitom o novinku přesto asi napřijdou (autosalon se koná od 27.5.2004 do 6.6.2004).

Kouzlo Modusu, asi není v jeho vnějších tvarech, ale v promyšleném interiéru, který je společným jmenovatelem všech jednoprostorových Renaultů. 3792 mm dlouhý automobil s rozvorem 2482 mm má základ v modelu Clio. Tomu odpovídá také velikost základního zavazadlového prostoru (198-274 litrů, podle polohy zadního sedadla), který lze zvětšit až na 621 litrů sklopením sedadel. I v relativně malém automobilu je možno převážet až 1,7 m dlouhé předměty, díky sklopnému sedadlu spolujezdce. Zajimavě je řešená výklopná záď, jejíž spodní část je také samostatně výklopná.

Zadní sedadlo je nejen dělené v poměru 2:1, ale taky posuvné v rozmezí 17 cm. Pro pocit ještě většího kontaktu s okolím si můžete vybrat jednu ze dvou panoramatických střech. Levnější manuálně ovládaná střecha dovoluje dokonce úplné vyjmutí střešních dílů, které je možno uložit za zadní sedadla. Elektrická varianta je obdobou podobné střechy u Méganu, tedy zadní skleněný díl napevno, přední se vysunuje (max. 500 mm).

Nový malý automobil vyjíždí na platformě B vyvinuté koncernem Renault-Nissan a je tak alternativou pro Twingo, Clio a možná i nejlevnější verze Méganu. Renault bude nabízet i pro malý Modus bohatou komfortní a bezpečnostní výbavu. V sérii by se mělo na evropských trzích objevit ABS s brzdovým asistentem a šest airbagů. V příplatkových položkách nechybí ESP, ASR, MSR a v této třídě poprvé zavedené adaptivní xenonové světlomety.

Modus bude nabízen s pěti motory. Přepracován byl motor 1.2 16V (55 kW), který je sice charakterizován původními hodnotami nejvyššího výkonu (55 kW při 5500 ot/min) a točivého momentu (105 Nm při 4250 ot/min), ale podle Renaultu budou jeho reakce živější než dříve. Mimo jiné byly sníženy volnoběžné otáčky ze 750 ot./min na 650 ot./min, což přinese asi 2-3% úsporu paliva v městském provozu. Kombinovaná spotřeba Modusu s tímto motorem činí 6 l/100 km.

Další pohonné jednotky jsou převzaty z Clia a Renaultu Mégane: 1.4 16V (72 kW) a 1.6 16V (82 kW) s variabilním časováním ventilů.

Vznětová produkce Modusu využívá motory 1.5 dCi (48 a 60 kW), za rok příjde i nejsilnější verze (80 kW).

Podle nás jde o velmi zajímavý automobil a zřejmě jeden z kandidátů na další titul Auto roku. O jeho úspěchu na českém trhu rozhodne (jako vždy) cena.

Podrobné představení studie Renault Modus naleznete v magazínu.

Diskuze:

Co si myslíte o současném postavení značky Renault na českém trhu?

Ondřej Láník
Diskuze (18)