Renault: Nová technika se zaměřuje na jízdní komfort a úspornost
Renault prezentuje technické novinky, které tato automobilka vyvíjí. Ty jsou zaměřeny na dvě oblasti – pohodlí pro posádku a úspornější techniku. Kdy se novinky ve vozech Renault objeví, automobilka neuvádí.
Co se týče oblasti pohodlí, tyto systémy mají zjednodušit řízení, díky čemuž si řidič má za volantem více užívat jízdu. Největší výzvou pro konstruktéry bylo navrhnout tuto techniku tak, aby byla uživatelsky příjemná a zároveň cenově dostupná.
Novinkou Renaultu v oblasti promítání informací je barevný head-up displej a velká dotyková obrazovka s úhlopříčkou 8,7 palce pro multimediální systém. Obraz head-up displeje se promítá na asférický štítek umístěný na vrchu palubní desky, 8,7palcová obrazovka je zase stejným typem jako u smartphonů a tabletů.
Obrazovka multimediálního sytému byla navržena tak, aby odolala extrémním teplotám, je schopna vydržet teploty od -40 °C do +95°C, zároveň má být za všech podmínek dobře čitelná. Díky své velikosti mohou být do displeje začleněny i některé ovládací prvky, které tak mohou nahradit konvenční tlačítka a přepínače. Jedná se zřejmě o reakci na konkurenční Peugeot 308.
Zkratka ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) skrývá balíček asistenčních systémů, jehož součástí je aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat, varování před blížícím se vozem vpředu a sledování omezení rychlosti. Systém využívá data ze dvou kamer, 12 ultrazvukových senzorů a radaru.
Renault už nyní patří mezi automobilky s nejnižšími flotilovými emisemi v Evropě, přičemž v tomto trendu chce i nadále pokračovat. Vývoj se zaměřuje na elektromobily a vylepšení spalovacích motorů.
Spotřebu spalovacích agregátů má vylepšit jejich downsizing nebo spolupráce s dvouspojkovou převodovkou EDC. Samozřejmostí je přeplňování, ve vývoji je aktuálně i vznětový motor s dvěma turbodmychadly, jedním menšími pro zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách a větší pro zvýšení točivého momentu ve vyšších otáčkách.
Se snížením tření motorů pomohou ocelové písty inspirované řešením z Formule 1. Ocel se při vysokých teplotách roztahuje méně než hliník, což má za následek menší vůle mezi písty a stěnami válců. Díky tuhosti tohoto materiálu mohou být pláště pístu kratší než ty hliníkové, aniž by byly křehčí.
Renault dále plánuje, že agregáty naklopí o 49 stupňů, díky čemuž nebudou zabírat tolik prostoru. Toto řešení je určeno hlavně pro malé vozy. Počítá se i s celkovým snížením hmotnosti aut, což sníží vypouštěné emise oxidu uhličitého a zároveň vylepší jízdní vlastnosti auta. Například zadní sklo má být nově uloženo přímo v lehkém rámu zadních dveří, což proti dnešnímu řešení s kovovým rámem uspoří 2,5 kilogramu.
V rámci projektu PAMU pak Renault spolupracuje na vývoji automaticky řízených aut. Výsledkem dalšího projektu SCORE@F zase bude systém komunikace mezi vozidly. Ty se mají díky tomuto systému navzájem upozornit na hrozící nebezpečí.