Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Taliant se začíná prodávat. V čem se liší od sesterské Dacie Logan?

David Bureš David Bureš 25. 5. 2021 • 20:59
36
113
Zobrazit náhledy (36)
Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Taliant Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol Renault Symbol

Taliant využívá stejný základ jako aktuální Dacia Logan. Od ní se však neodlišuje jen svým jménem a znakem na kapotě, ale také dalšími prvky.

Renault na vybraných trzích léta prodává modely Dacia se svými znaky. Do budoucna však chce tyto sesterské modely výrazněji odlišit, pro zdůraznění odlišení těchto dvou značek francouzské skupiny. První vlaštovkou této strategie je Renault Taliant, sedan s technikou nové Dacie Logan, který se však od bratrského modelu rumunské značky v lecčems odlišuje.

Automobil se poprvé představil na jaře, nyní však oficiálně vstupuje do prodeje, a tak odhalil i další parametry. I díky tomu víme, čím vším se Taliant od Loganu liší.

Shodný základ obou aut v podobě modulární platformy CMF-B sice prozrazuje stejná silueta nebo boční prosklení, jinak je ale Taliant výrazně jiný. Příď byla kompletně přepracována, dominuje jí maska s výrazným logem Renaultu, která je pro dnešní vozy značky typická. Změnily se přitom i hlavní světlomety, stejně jako nárazník. Změny ale pokračují i vzadu, základní tvar včetně víka je sice pro oba sedany shodný, řešení koncových světel je ale zcela jiné. U Renaultu totiž prostupují do víka zavazadelníku.

Také vnější rozměry jsou v zásadě stejné - Taliant je jako Logan dlouhý 4.396 mm a široký 1.848 mm, s rozvorem 2.649 mm. Výška však kvůli světlosti přizpůsobené tureckým cestám mírně vzrostla na 1.501 mm.

Důležité změny přitom najdeme také uvnitř. Taliant vsadil na specifický volant Renaultu, přepracována byla i středová konzole nebo výdechy ventilace. Motiv volně stojící obrazovky infotainmentu s úhlopříčkou osmi palců ale zůstal zachován, stejně jako tkaninový dekor u vyšších specifikací.

Nabídka motorů pak zahrnuje základní atmosférický tříválec 1.0 SCe (48 kW), přeplňovaný tříválec 1.0 TCe (67 kW) a jeho derivát na LPG se 74 kW. K dispozici tak už není turbodiesel, který předchozí Renault Symbol nabízel ve formě 1.5 Blue dCi. To Logan na českém trhu je aktuálně dostupný výhradně s 1.0 TCe LPG (74 kW) schopným spalovat stlačený zemní plyn.

Renault Taliant se v těchto dnech začíná prodávat na tureckém trhu, kde se minulá generace Loganu prodávala jako Renault Symbol. Zda Taliant zamíří také do dalších destinací, není v tuto chvíli jasné. Předcházející Symbol se však prodával třeba také v severní Africe, na Blízkém východě nebo v Jižní Americe, na vybraných trzích nesl označení Renault Logan.

Doporučujeme

Témata
Avatar - simon_sez
26. 5. 2021 10:15
Re: Thaliant
nikde?? a tu francuzsku reklamu na Clio nepoznas?
26. 5. 2021 09:49
LPG není CNG
Kdy už to tomu "novináři" konečně dojde, že LPG není stlačený zemní plyn (to je CNG), ale zkapalněný ropný plyn, tedy směs propanu a butanu. Tohle snad ví i uklízečka vy odborníci !!!
26. 5. 2021 09:43
LPG není zemní plyn.
Kdy už konečně panu "novináři" někdo vysvětlí rozdíl mezi LPG a CNG !!!
Avatar - Otrava
26. 5. 2021 02:39
Kufr
Koukám, že na oficiálních snímcích (předpokládám, že zcela úmyslně) chybí fotky otevřeného víka kufru. Tipnu si, že i podle stejného obludného organizéru jako v Loganu, bude vše stejné. Ok, už u jinak vcelku noblesního Loganu mě holé plechy víka trochu zarazily (není to hezké ani moc praktické a zvlášť u nadupaných verzí s poměrně slušnou výbavou působí jako špatný vtip), ale pokud si chce Renault hrát na něco lepšího, čekal bych trochu víc....
25. 5. 2021 21:42
Re: Furt tohle auto
Proti tomuto sa nedá povedať ani ň, máš pravdu. Faktom ale je, že tento druh vymiera a mnohí noví majitelia áut riešia viac infotainment a štýl ako vodičské zážitky.