Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Logan přijíždí na český trh. Pořídíte ji výhradně na LPG

David Bureš
Diskuze (48)

Dacia uvádí na český trh novou generaci sedanu Logan. Zatímco hatchback Sandero se shodnou technikou pořídíte se třemi různými motory, Logan nabízí jen jediný.

Značka Dacia odhaluje české ceny další klíčové novinky letošního roku. Už na začátku roku byl odhalen nový ceník hatchbacku Sandero, minulý týden své české ceny prozradil elektrický crossover Spring. A nyní tu máme český ceník sedanu Logan.

Na rozdíl od sourozeneckého Sandera nabízí Logan jediný motor, a to v podobě zážehového tříválce 1.0 TCe o výkonu 74 kW přizpůsobeného spalování LPG, kombinovaného s šestistupňovým manuálem. Logan tak pořídíte za ceny od 274.900 korun. Ve srovnatelné výbavě je sedan o 10.000 korun dražší než technicky spřízněné Sandero. Tyto ceny platí při využití značkového financování. Bez jeho využití činí cena 304.900 Kč.

Logan totiž v základu pořídíte ve stupni Essential, který je v nabídce Sandera až ten druhý v pořadí. Zahrnuje 15palcová ocelová kola, sklopné zadní sedadlo v poměru 33:66, šest airbagů, palubní počítač, tempomat, světelný senzor nebo diody denního svícení a potkávacích světel. Dále je tu sada na opravu pneumatik nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna nebo rádio s dvěma reproduktory, bluetooth a ovládáním na volantu.

Kdo by však chtěl klimatizaci, musí si za tu manuální připlatit 10.000 korun. Paket Modularita za 4.500 Kč pak přidá podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a loketní opěrku vpředu. Za zadní parkovací čidla dáte 4.000 Kč, za přední mlhovky 2.500 korun.

K dispozici je však též výbavový stupeň Comfort za 301.900 korun (331.900 Kč bez financování), což je o 12.000 korun více než u Sandera ve stejné verzi.

To už dostanete zmíněný paket Modularita, 15" ocelová kola s kryty Flexwheel, volant potažený umělou kůží, textilní potah zdobící palubní desku, organizér v zavazadelníku nebo sklopné stolky pro cestující vzadu. Dále je tu dešťový senzor, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace či multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Za navigaci si pak připlatíte 5.000 korun, stejně jako za automatickou klimatizaci. Vyhřívání předních sedadel vyjde na 4.000 Kč (váže se ale na samočinnou klimatizaci), elektricky ovládaná zadní okna na 2.500 Kč a Paket Parkování Plus s parkovacími senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kamerou a sledováním mrtvého úhlu na 8.000 korun.

Omezená paleta motorů může souviset s tím, že nový Logan na trh dorazí výhradně jako sedan. S kombi už se nepočítá, respektive nahradit ho má nový crossover, který bude zároveň náhradou za Lodgy.

*Na LPG, na benzin 67 kW při 4800-5000 ot., 160 N.m při 2100-3750 ot.
Dacia Logan – technická data a české ceny
Motor 1.0 TCe LPG
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min]  170/2000-3500
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 186
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6
Komb. spotřeba na benzin [l/100 km] 5,3
Komb. spotřeba na LPG [l/100 km] 6,9
Cena Essential [Kč] 304.900
Cena Comfort [Kč] 331.900
David Bureš
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - chetoos
3. 5. 2021 07:33
Re: Zaříznutí kombíku Logan MCV...
Osobně jsem na Logana zvědavější než na Sandero. Modely sedan jsou i sympatičtější. Těším se na první test. Nicméně je obrovská škoda, že kombík již není v nabídce. Moc velká škoda.
2. 5. 2021 07:33
Re: Cena ?
Jestli problém nebude v tom segmentu. Dneska si málo kdo kupuje normální auto a většina volí SUV. Pak je tam velká konkurence třeba od korejců a právě Dáčie.
Navíc to Tipo za 326 tisíc je dost sociální a každý příplatek je docela mastný. S normální výbavou už je to kolem 450 až nějakých 600 za plnou. Takže klesli s cenou jenom pro marketingové účely, reálné si ten základ tolik lidí nekoupí.
Ale prodeje po Evropě má i tak slušné, takže zle na tom fakt není. Možná tady v Česku, kde každý slintá nad ofcí s najetým půlmíčem od áček
1. 5. 2021 10:57
Re: Cena ?
Zas jeden nechápavý jedinec. Pointa je, že Fiat na tom nikdy nebol tak zle, aby musel ísť tak hlboko pod cenu. Naviac mu to nič nie je platné, stratí aj tento segment. Resp. stratil by, keby niet PSA. Bez Stellantisu by len ťažko prežil alebo skôr neprežil.
1. 5. 2021 09:17
Re: Renault
Já si myslím, že poněkud přehlížíte skupinu lidí, kterým hybridy (Mikesus, Švihák, Roman Horký, Hamuna, pan Vejražka a ještě pár by se jich tady našlo) a auta poháněná elektřinou z baterií vyhovují, i když ti pod návalem přízně vaší a některých dalším kolegů (a zaměstnanců a spolupracovníků automobilek) už sem raději nic nepíší, aby byl větší prostor pro Cicera, Prochyho a dalších individuí a kámošů od Fostka.
1. 5. 2021 09:09
Re: Renault
To co se píše a říkají v tv nestuduju, ale to co jsem zaslechl mi připadá poněkud slabé. Nějaké indície a vyšetřování Bellincatu (prý od počítače). Po 6 letech máme zničehonic jasno, i když policajti začali teprve něco vyšetřovat. Nedávno jsem zahlédl na článek se Šlachtou a viděl jsem zmínku o 150 kg zabaveného zlata. Chvíli jsem musel přemýšlet čeho se to vlastně týká, protože těch zaručených zpráv je tolik a trvají týden nebo spíš pár dnů. Docela by mě zajímal vývoj virusu Zika v Brazílii - ten co batolatům zmenšoval hlavy. Třeba se za několik let dozvíme nějakou zásadní informaci :D