Renault Trucks a nový projekt na snížení spotřeby paliva
Hlavní součástí projektu EDIT má být prototyp, jehož základem bude zástupce modelové řady Renault Trucks D Wide s motorem, splňujícím emisní normu Euro 6 a chladírenskou nástavbou.
Francouzský výrobce užitkových vozidel na projektu EDIT spolupracuje se společnostmi Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) a IFSTTAR (LICIT). Samotná firma Renault Trucks jím navazuje na prototyp vozidla Optifuel Lab 2 vyvinutý na základech řady Renault Trucks T.
Spolupracující partneři se budou v rámci projektu EDIT věnovat různým oblastem výzkumu. Jednou z nejdůležitějších má být aerodynamika vozidla včetně nástavby.
Následně bude věnována pozornost pohonnému řetězci a prototyp bude vybaven nízkonapěťovým hybridním systém, využívajícím energii získanou při brzdění pro napájení pomocných zařízení. V případě potřeby poskytne tento systém podporu i vznětové pohonné jednotce vozidla.
V rámci vývoje a výzkumu bude do projektu zahrnuta i komunikace vozidla s okolí a prototyp má být například propojen se semafory a detekovat, kdy dojde ke změně barev. Kromě toho pak navigační systém nabídne řidiči možnost zvolit si nejekonomičtější trasu.
V neposlední řadě pak bude prototyp sloužit i k testování nových pneumatik s nízkým součinitelem valivého odporu.
Cílem projektu je navrhnout a vyvinout prototyp rozvážkového nákladního vozidla s chladírenskou nástavbou, u nějž bude dosaženo snížení spotřeby paliva o 13 % ve srovnání s aktuálním zástupcem sériové produkce.