Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks a nový projekt na snížení spotřeby paliva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Renault Trucks společně s šesticí partnerů spouští nový projekt EDIT (Efficient Distribution Truck), který je zaměřen na spotřebu paliva u rozvážkových nákladních vozidel.

Hlavní součástí projektu EDIT má být prototyp, jehož základem bude zástupce modelové řady Renault Trucks D Wide s motorem, splňujícím emisní normu Euro 6 a chladírenskou nástavbou.

Francouzský výrobce užitkových vozidel na projektu EDIT spolupracuje se společnostmi Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) a IFSTTAR (LICIT). Samotná firma Renault Trucks jím navazuje na prototyp vozidla Optifuel Lab 2 vyvinutý na základech řady Renault Trucks T.

Spolupracující partneři se budou v rámci projektu EDIT věnovat různým oblastem výzkumu. Jednou z nejdůležitějších má být aerodynamika vozidla včetně nástavby.

Následně bude věnována pozornost pohonnému řetězci a prototyp bude vybaven nízkonapěťovým hybridním systém, využívajícím energii získanou při brzdění pro napájení pomocných zařízení. V případě potřeby poskytne tento systém podporu i vznětové pohonné jednotce vozidla.

V rámci vývoje a výzkumu bude do projektu zahrnuta i komunikace vozidla s okolí a prototyp má být například propojen se semafory a detekovat, kdy dojde ke změně barev. Kromě toho pak navigační systém nabídne řidiči možnost zvolit si nejekonomičtější trasu.

V neposlední řadě pak bude prototyp sloužit i k testování nových pneumatik s nízkým součinitelem valivého odporu.

Cílem projektu je navrhnout a vyvinout prototyp rozvážkového nákladního vozidla s chladírenskou nástavbou, u nějž bude dosaženo snížení spotřeby paliva o 13 % ve srovnání s aktuálním zástupcem sériové produkce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Bubáq
31. 8. 2015 13:50
Re: a solar
Nejde mi oponenturu, jen chci poznamenat, že cílem nejsou aero packy, ale komplexní řešení. Takže zcela nový koncept s cílem opravdové minimalizace cX za všech možných jízdních podmínek.
Jinak je pravda, že všechny aero kity jsou extrémně drahé.
Avatar - wakantanka
31. 8. 2015 11:37
Re: a solar
no vieš, ono sú všetky tie aerodynamické pakety pekná vec, ale dokiaľ to nebude dodávané sériovo, tak veľkú šancu im nedávam. Aj dnes existujú podobné pakety snáď pre všetky modely a značky, akurát v reálnej prevádzke ich nie je veľmi vidieť práve kvôli cene + . A naozaj u distribučného trucku budúcnosti by som niečo podobné ako si ty spomínal určite očakával viac ako aero paket.
31. 8. 2015 11:36
Re: a solar
Aká je v súčasnosti jej cena a životnosť, za akú dobu by sa taká investícia vrfátila?
31. 8. 2015 10:39
a solar
a o tom ze na strese je par metru ctverecnich plochy do ktere jen sviti slunce a nijak ji nevyuzijou zas nic, protim na bezny nakladak se pohodlne vejde 5-6kW fotovoltaiky s vahou cca 70kg a do budoucna pravdepodobne jeste vic, pac za posledni 5 let kdy do jejich vyvoje zacali lejt finance Emiraty se na poli fotovoltaickych panelu celkem "hejbaj ledy"