Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 nastupuje v novém provedení
Mezinárodní veletrh ochrany životního prostředí a odpadového hospodářství Pollutec, který se uskutečnil ve dnech od 29. listopadu do 2. prosince letošního roku v Lyonu je jednou z největších přehlídek zaměřených na obnovitelné zdroje energie, recyklace odpadů, rehabilitace znečistěných míst, trvale udržitelný rozvoj a další oblasti, které více či méně souvisí s životním prostředním.
Posledních ročníků veletrhu Pollutec se zúčastnilo okolo 60.000 návštěvníků a 2500 vystavovatelů. Renault Trucks patří k tradičním účastníkům této přehlídky a nechyběl v Lyonu ani letos, kdy zde představil model D Wide CNG Euro 6 s horizontálně vyvedeným výfukem.
Společnost Renault Trucks se vývoji vozidel na CNG v rámci svých rozvážkových modelových řad věnuje od roku 2004. Nejmladším příspěvkem do této kategorie je D Wide CNG Euro 6, který byl poprvé představen v loňském roce a je zástupcem řady D.
Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 je vybaven 8,9litrovým šestiválcovým motorem Euro 6 NGT9, disponujícím výkonem 235 kW a spolupracujícím s plně automatickou převodovkou Allison 3200.
Renault Trucks uvádí, že tato pohonná jednotka nabízí dynamické vlastnosti a jízdní komfort na stejné úrovni jako klasický přeplňovaný vznětový motor, přičemž současně poskytuje vyšší točivý moment, který má hodnotu 1356 N.m a nižší hladinu hluku.
Motor modelu D Wide CNG Euro 6 je podle svého výrobce připraven spalovat zemní plyn i bioplyn. Právě při použití druhého jmenovaného paliva mají být emise CO2 až o 70 procent nižší ve srovnání s motorovou naftou. Díky tomu mají být tato vozidla vhodná pro využití v oblastech, do nichž mají klasické nákladní automobily vjezd zakázán právě kvůli svým motorům.
Doposud nabízela společnost Renault Trucks vozidla D Wide CNG Euro 6 ovšem pouze s výfukem vyvedeným podél zadní stěny kabiny nad její střechu, což do jisté míry omezovalo možnosti jejich využití pro montáž jen vybraných nástaveb.
Novinka v podobě D Wide CNG Euro 6 s horizontálně vyvedeným výfukovým systémem má při stejných výkonech a emisích škodlivých výfukových plynů nabízet širší možnosti aplikací nástaveb.
Této skutečnosti jako první využije dopravní společnost STAF, která si objednala tato vozidla s konfigurací podvozku 4x2 osazená chladírenskou nástavbou o objemu 51 m3 a vybavenou elektrickým pohonným systémem Frigoblock, vynikajícím svou nízkou hlučností.
Renault Trucks uvádí, že další zájemce o vozidla D Wide CNG Euro 6 s horizontálním výfukovým systémem bude připraven uspokojit již v příštím roce. Navíc hodlá výbavu těchto nákladních automobilů rozšířit o tempomat, vzduchové odpružení předních kol a několik dalších prvků zvyšujících komfort i bezpečnost provozu.