Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 pro La Poste

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks dodala La Poste, provozující poštovní služby ve Francii i jejích zámořských územích, první nákladní automobil D Wide CNG Euro 6 s pohonem na stlačený zemní plyn.

Společnost Renault Trucks se vývoji vozidel na CNG v rámci svých rozvážkových modelových řad věnuje od roku 2004. Nejnovějším příspěvkem do této kategorie je D Wide CNG Euro 6, který byl poprvé představen v loňském roce a je zástupcem řady D.

Právě toto vozidlo nyní zamířilo do služeb společnosti La Poste. Ta již více než deset let věnuje pozornost vozidlům s alternativními pohonnými systémy a v současnosti provozuje jednu z největších světových flotil elektromobilů, čítající přes 30.000 vozidel v podobě nákladních i lehkých užitkových automobilů, čtyřkolek, tříkolek a elektrokol.

Pro přepravu pošty v Paříži nyní zařadila La Poste do své flotily rozvážkový nákladní Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 s nosností 19 tun, který je vybaven devítilitrovým šestiválcovým motorem Euro 6 NGT9, disponujícím výkonem 235 kW a spolupracujícím s plně automatickou převodovkou Allison 3200.

Renault Trucks uvádí, že tato pohonná jednotka nabízí dynamické vlastnosti a jízdní komfort na stejné úrovni jako klasický přeplňovaný vznětový motor, přičemž současně poskytuje vyšší točivý moment, který má hodnotu 1356 N.m a nižší hladinu hluku.

Motor modelu D Wide CNG Euro 6 je podle svého výrobce připraven spalovat zemní plyn i bioplyn. Právě při použití druhého jmenovaného paliva mají být emise CO2 až o 70 procent nižší ve srovnání s motorovou naftou. Díky tomu mají být tato vozidla vhodná pro využití v oblastech, do nichž mají klasické nákladní automobily vjezd zakázán právě kvůli svým motorům.

Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 ve službách La Poste má nádrže s objemem 800 litrů, resp. 120 kg stlačeného zemního plynu, umožňující vozidlu dojezd okolo 400 km v městském provozu.

Zájemci o D Wide CNG Euro 6 mohou v současnosti volit jednu ze dvou nabízených konfigurací, jimiž jsou 19 t 4x2 a 26 t 6x2. V případě použití krátké denní kabiny jsou k dispozici rozvory náprav 3500 až 4750 mm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)