Renault Trucks Falcon: Nový projekt pro snížení spotřeby paliva
Společnost Renault Trucks spolu se svými partnery pokračuje ve svém výzkumu v oblasti zvyšování energetické účinnosti nákladních automobilů.
Nejnovější projekt Falcon (Flexible & Aerodynamic Truck for Low Consumption) je zaměřen na vývoj kompletní soupravy tahače s návěsem pro dálkovou dopravu, demonstrující potenciál současných vozidel pro další snížení spotřeby paliva a zároveň i emisí CO2 za pomoci inovativního přístupu k jejich designu.
Francouzský výrobce užitkových vozidel s tímto novým projektem navazuje na své starší koncepty Optifuel Lab 1 a Optifuel Lab 2 z let 2009 a 2014, které byly zaměřeny na optimalizaci vozidel pro dálkovou dopravu. Zároveň pak navazuje i na projekt Urban Lab 2, jenž byl odhalen koncem loňského roku.
Nyní společnost Renault Trucks vyvíjí nový experimentální koncept tahače s návěsem, který má ve srovnání se standardní soupravou návěsu s tahačem řady T, z nějž vychází, dosahovat o 13 % nižší spotřeby paliva.
Vývoj se u projektu Falcon zaměřil především na optimalizaci aerodynamiky tahače s návěsem, využití pneumatik s nízkým valivým odporem, úspory energie za pomoci nejnovější generace prediktivního tempomatu a vylepšení pohonného ústrojí, u nějž má výrazně zdokonaleno mazání.
V podmínkách reálného provozu má být v rámci projektu Falcon koncept tahače s návěsem testován od konce příštího roku. Ukončení a vyhodnocení samotného projektu je pak plánováno na rok 2020. Následně se pak mají získané poznatky uplatnit i u sériových vozidel značky Renault Trucks.
Projekt Falcon je veden společnosti Renault Trucks a podílejí se na něm společnosti Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, LMFA a IFSTTAR.