Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks hodnotí rok 2017 jako rekordní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Francouzský výrobce užitkových vozidel posílil své postavení na trhu a zaznamenal nejlepší růst tržního podílu v Evropě a ve Francii.

Renault Trucks v roce 2017 zvýšila své prodeje s celkovým počtem 49.930 fakturovaných vozidel, což představuje nárůst o 4 %. V kategorii vozidel s hmotností nad 6 t skončil loňský rok růstem prodejů dokonce o 7 %. V tomto segmentu zaznamenala společnost nejvyšší nárůst na evropském a francouzském trhu.

Francouzská značka v roce 2017 fakturovala 21.409 vozidel na domácím trhu a 23.635 vozidel ve zbytku Evropy, zatímco na mimoevropských trzích fakturovala 4886 vozidel.

V roce 2017 zaznamenal evropský trh nákladních vozidel nad 6 t mírný růst (+1 %), celkový objem prodaných vozidel Renault Trucks rostl o 7,7 % a současně s ním rostl také jeho podíl na trhu o 0,5 procentního bodu na konečných 8,4 %

Na klesajícím trhu (-1,8 %) vozidel střední řady (6 – 16 t) si Renault Trucks udržel svoji pozici i přes pokles 0,1 procentního bodu. Tento mírný pokles mohlo způsobit stažení modelu D Cab 2m z nabídky v roce 2017, jehož tržní podíl představoval 1,1 %.

Po čtyřech letech růstu se evropský trh nákladních vozidel nad 16 t, který vzrostl o 1,4 %, vrátil na úroveň roku 2008. Značka Renault Trucks byla v tomto segmentu úspěšná, zaznamenala celkový nárůst prodejů o 9,1 % na většině evropských trhů a největší růst mezi všemi výrobci nákladních vozidel o 0,6 procentního bodu, kdy dosáhla tržního podílu 8,7 %.

Renault Trucks je mezinárodně aktivní především na trzích v Africe a Středním východě.

V roce 2017 zde bylo vyfakturováno celkem 4886 vozidel, což znamenalo pokles o 4 %, který mohl být způsoben zavedením dovozních kvót v Alžírsku. I přes tento fakt, je Renault Trucks leaderem mezi evropskými výrobci nákladních vozidel ve francouzsky hovořících částech Afriky, kde například v již zmíněném Alžírsku dosáhl 40 % tržního podílu v segmentu nad 16 t.

Renault Trucks také navýšil o 40 % své objemy na tureckém trhu, jehož růst je i nadále velmi pomalý. V roce 2017 zde navíc značka otevřela čtyři nová prodejní a servisní centra

v Izmiru, Istanbulu, Denizli a Ankaře. V Iránu obnovil Renault Trucks spolupráci se společností Arya Diesel Motors týkající se importu modelových řad T, C a K a montážní linky pro řadu T. V roce 2017 byly v Chile uvedeny na trh modelové řady T, C a K.

Renault Trucks si udržel své objemy prodeje i na trhu ojetých vozidel s 6846 fakturovanými vozidly a do rozvoje svých aktivit v této oblasti také významně investoval.

V Dubaji a Budapešti byla otevřena nová centra ojetých vozidel a v Bourg-en-Bresse, v rámci továrny Renault Trucks, pak vznikly specializované dílny pro renovaci ojetých vozidel.

V těchto dílnách upravuje francouzský výrobce svá vozidla tak, aby dokonale odpovídala potřebám zákazníků. V roce 2017 proběhla přestavba 230 ojetých vozidel a cílem Renault Trucks je přestavba 1000 vozidel ročně.

Renault Trucks také spustil webový portál zaměřený na nabídku svých ojetých vozidel. V současné době slouží tento digitální nástroj především k jejich prezentaci, nicméně

do roku 2020 by se měl stát skutečným online obchodem.

Oblast poprodejních služeb je pro Renault Trucks klíčová, protože na ni je závislý úspěch zákazníka. V roce 2017 vzrostl obrat náhradních dílů o 2,6 %. Renault Trucks pro své zákazníky připravil řadu služeb o údržbě, jejichž penetrace vzrostla o 4 %.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - wakantanka
15. 3. 2018 21:43
Re: prodeje
Nakladaky Renault ale nemaju so spomenutou alianciou okrem mena nic spolocne. Uz hadam 10 rokov vlastni diviziu nakl.aut firma Volvo AB, ktora uz nema zase osobne auta. Takze pises blbosti.
Avatar - lordlord
15. 3. 2018 16:05
prodeje
Když se tedy přičtou kamiony koncernu renault nissan mitsubishi k osobním tak překoná vw, který rovnou počítal s kamiónama