Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Paříži: Záplava novinek, aneb talisman na několik způsobů

David Bureš David Bureš 30. 9. 2016 • 07:37
72
22
Zobrazit náhledy (72)
Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault
Renault si pro domácí autosalon připravil pořádnou porci nových modelů. Na své si přijdou milovníci pick-upů, SUV a konvenčních vozů.

Na letošním autosalonu v Paříži toho vlastně moc k vidění není, mnohé automobilky na výstavě chybějí, jiné většinu premiér ukázaly s předstihem. To však neplatí pro Renault, který si pro Paříž připravil velkou výstavní plochu, na níž prezentuje doslova záplavu novinek. Pravda, většinu jsme už nějakým způsobem viděli, v centru pozornosti ale stojí i dosud neviděný koncept.

Jestliže výrobci většinou připravují pro každý autosalon nové prezentační prostory, Renault na to jde jinak. Jeho stánek je vlastně pořád stejný, dominuje mu šedá barva s umělým „kopcem,“ kde stává to nejdůležitější. Hosté si pak mohou sednout na „kameny“ umístěné porůznu na stánku.

Jelikož je Paříž centrem módy, hlavní pozornost je upřena na designovou studii pojmenovanou Trezor, která je v centru dění. Design dvoumístného elektrického kupé stojí opravdu za to, jen si nemůžu pomoci, že už jsem něco takového viděl, na konceptu DeZir z roku 2010. A ono tomu vlastně tak je, jestliže DeZir byl první ukázkou aktuálního designérského stylu Renaultu, Trezor je jeho jakýmsi vyvrcholením. Každopádně je škoda, že 4,7 metru dlouhé auto s elektromotorem odvozeným z toho v monopostech Formule E nemá v této podobě šanci na výrobu. Je totiž opravdu krásné.

To s ostatními vystavovanými vozy se ve výrobě skutečně počítá, ať už s pick-upem Alaskan, kompaktním sedanem Mégane GrandCoupé nebo SUV Koleos. Přestože se jedná o na pohled zajímavé vozy, nemůžu si pomoci, že designérskému oddělení Renaultu tak trochu dochází nápady. Nevěříte? Tak se dívejte pozorně. Mégane GrandCoupé je vlastně ze všech stran jen zmenšený Talisman, zatímco Koleos je takový nafouklý Talisman Grandtour. A co víc, ty falešné koncovky výfuku na zádi koleosu působí snad ještě hůře než u ostatních vozů s tímto detailem. Nejoriginálnější je tak Alaskan, který je ale ve skutečnosti jen Nissan Navara s přídí inspirovanou, vy víte čím, Talismanem...

Také interiéry tříprostorového méganu a koleosu jsou už známé, hlavní roli v nich hraje dotyková obrazovka. Ta je v případě Koleosu zřejmě z celé modelové palety značky nejlépe zakomponována do palubní desky, nepůsobí totiž jako dodatečně vymyšlený nápad jako třeba u méganu. Jen nás u koleosu mrzelo to omezené místo vzadu – sedák je sice umístěn výše pro ideální posaz, místa nad hlavou už ale kvůli tomu moc nezbývá. Za to před koleny je místa dostatek. To se však nedá říci o meganu sedan, který na zadních sedadlech nabízí podobně omezený prostor jako hatchback.

Související články

Témata
Avatar - _Karel_
30. 9. 2016 20:30
Re: klon Talismanu
Bureš tu prostě vypotil kravinu. Resp. jedná se o zcela běžnou věc, týkající se Renaultu stejně jako Audi, Mercedesu a dalších.
30. 9. 2016 20:04
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
Ahoj, ale je to úplně naopak. Mám spíš dojem že je až příliš kreativní. Momentální, momentální design je sice u všech modelů podobný (a to je spíš dobře), ale je hodně odvážný a kreativní. Led obrysovka zasahující až dolů do nárazníku vypadá naživo hodně impresivně, impozantně a hodně se odlišuje od konvenčního řešení světlo-LEDpruh-mlhovka dole. Na druhou stranu to není úplně uhlazený elegantní design, ale Renault byl vždycky něčím funky - zakulacený, velkoprostorový, komiksová originální světla hlavně vzadu, velké přátelské kulaté a robustní tvary i v interiéru. Současný nápad s charismatickými předními světlomety je výborný a tak jak je lištou osvětlena celá záď se mi vždycky líbilo (třeba některé ameriky to mívaly podobně). To je rozhodně od Renaultu skvělý počin i když perfektní bych ho nenazval - to asi tahle značka nikdy nebyla, její image je spíš takové hravé až umělecké, velkorysé, rodinné a praktické.
Avatar - kaa
30. 9. 2016 16:21
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
>:D >:D >:D
Avatar - nezvykle tichý pozorovatel
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
Co tě přivedlo k takovému názoru? Viz poslední věta?
Avatar - Twingo
30. 9. 2016 15:12
Re: Nejsem fanatickým příznivcem žádné značky, ale...
no jo no Paříž není Ženeva a není tam pouze Renault který navíc desigenově není moc kreativní když dvě třetiny jeho nabídky vypadají plus mínus stejně. Podle mě je Renault docela ne kreativní a nudný.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud