Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind: Superamerica pro všechny

Ondřej Láník Ondřej Láník 4. 2. 2010 • 03:02
15
137
Zobrazit náhledy (15)
Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind Renault Wind
Renault se nesoustřeďuje jen na elektromobilní vlnu, ale taky na okrajové produkty, které nemají v době snižování nákladů u většiny konkurenčních automobilek šanci na zavedení do výroby.

K celé řadě sportovně zaměřených derivátů Twinga, Clia a Meganu se brzy přidá malý roadster s pevnou skládací střechou. Nový model, postavený na technickém základě Twinga, se jmenuje Renault Wind.

Nejzajímavější na celém dvoumístném vozidle je bezesporu řešení střechy, ze kterého vychází jak design, tak i další užitné vlastnosti 3,83 m dlouhé karoserie. Místo nákladných mechanismů představili Francouzi jednodušší jednodílné řešení. Otočný střešní díl se elektricky během 12 sekund odklápí směrem vzad, pod kryt v zádi vozidla. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Systém otvírání střechy, který má patentován designérské studio Fioravanti, se poprvé objevil na studii Alfa Romeo Vola (2001) a na Ferrari 575 Superamerica (2004).

Plochý střešní díl Renaultu Wind zabírá poměrně málo místa, ve srovnání s vícedílnými střechami malých kupé-kabrioletů, a tak v zádi zbylo nadprůměrných 270 l objemu pro zavazadla, bez ohledu na to, zda je střecha ukryta nebo ne.

Automobilka zatím nezveřejnila nic o motorech nebo dalších parametrech Windu. Vzhledem k příbuznosti s Twingem lze předpokládat instalaci malých čtyřválců 1,2 Turbo (74 kW), případně motoru 1,6 16V (98 kW) z Twinga Renault Sport. Bližší technické údaje zveřejní Renault na autosalonu v Ženevě.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

D.o.K.o.N.aL.é.
| 8. 2. 2010
Jeste pro tebe mam smrtici veci ze testu auto.cz :

Renault Fluence :
U základní výbavy Confort je pouze výškově stavitelný volant
Při snaze o ostřejší svezení vynikne přeposilované a nepřímé řízení, díky němuž je v zatáčce potřeba neustále provádět korekce volantem.
Změny rychlostních stupňů jsou při snaze o rychlé přeřazení kostrbaté a dráhy mají gumové dorazy.
Klíčovou zprávou pro všechny čtenáře je to, že Fluence za méně než 300 tisíc plní to, co Renault slibuje.

a ted interiery :
[odkaz]

a

[odkaz]

:-! . Uz jsem prisel na to, s cim porovnavat Francii...s Italii a hlavne s Chevroletem , Kii a Hyundaiem.
D.o.K.o.N.aL.é.
| 8. 2. 2010
Tech bude..ja se ti pak pozeptam v Dijonu.
D.o.K.o.N.aL.é.
| 8. 2. 2010
Takhle si predstavujes idealni svet podle poga26?.
D.o.K.o.N.aL.é.
| 8. 2. 2010
uz se v tech prispevcich trosku ztracime, nemyslis :-) :-)
D.o.K.o.N.aL.é.
| 8. 2. 2010
Megan je všude na západ od nás dražší. U nás je dražší Astra, ale zase ji nikdo nekoupí. Interiér Megana II, byl v době svého vzniku nejlepší ve své třídě. Octavia I byla kvalitou materiálu o třídu níže. Mimochodem byl i ten Megane II ve své době i v ČR dražší než Astra nebo Octavia. Pokud teda nebereme sedany z Turecka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku