Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renaultu se loni dařilo, smazal své dluhy

David Bureš
Diskuze (17)
Francouzská automobilka těžila především z růstu na mimoevropských trzích. V Evropě podíl Renaultu na trhu klesl.

Renault zveřejnil finanční výsledky za minulý rok. Z nich vyplývá, že čistý peněžní tok automobilové divize, tedy rozdíl mezi příjmy a výdaji, činil 1,49 miliardy eur. O rok dříve přitom výrobce hlásil čistý dluh ve výši 299 milionů eur.

Francouzské značce výrazně pomohl prodej podílu ve švédském výrobci nákladních aut AB Volvo. Příjmy Renault Group loni poklesly o 3,2 procenta na 41,3 miliard eur, zaznamenaný čistý zisk meziročně klesl o 15 procent na 1,8 miliardy eur.

Renault Group je tak na tom lépe než další francouzská automobilka – PSA Peugeot-Citroën. Ta loni zaznamenala čistou ztrátu ve výši pěti miliard eur (127 miliard korun).

Šéf automobilky Carlos Ghosn prohlásil, že Renault těžil především ze svých výsledků na mimoevropských trzích. Výrobci se velice dařilo v Brazílii nebo Alžírsku.

Nyní se chce Renault zaměřit na růst na globálních trzích, zároveň chce posílit svoji finanční situaci. Odstranění dluhu výrobní jednotky by podle předpokladů Renaultu měl zlepšit rating automobilky.

Renault Group loni prodal 2.550.286 nových aut, což je meziroční pokles o 6,3 procenta. Samotná značka Renault prodala 2.124.773 nových vozů (-6,0 %). Automobilka ztratila hlavně v Evropě, kde jí navíc klesl podíl na trhu.

Letos má prodeje Renault táhnout především loni představená čtvrtá generace Clia, jejíž nabídka bude rozšířena o kombi Clio Grandtour. Výrobce si také mnohé slibuje od crossoveru Captur. O situaci na evropských trzích automobilka nadále tvrdí, že je nejistá, v letošním roce mají v Evropě podle jejího odhadu prodeje klesnout o tři procenta.

David Bureš
Diskuze (17)
19. 2. 2013 14:22
Re: Dobrá zpráva
nie som uctovnik PSA, ale osobne si myslim, ze PSA je na tom daleko lepsie, ako su vonkajsie cisla.
PSA investuje hodne do vyvoja a technologii, to ich stoji velke prachy(viz dnesny clanok tusim na idnes), okrem toho vrazaju do vyvoja rady DS, novej platformy, novych modelov(308,c4picaso atd), hybridny pohon, vzduchovy pohon....
Moj subjektivny nazor je taky, ze manageri PSA rozbehli vysoku hru na hrane noza, ohurime vladu zlymi cislami, budeme vydierat(opravnene koli zlym podnikatelskym zakonom vo FR) a nakoniec dostaneme lacne dotacie a pozicky. Vo vysledku nas akoze zachrania a budeme disponovat novymi technoliogiami, ktore nema ziadny iny konkurent na svete.
Alebo sa vlada na nich vyprdne a potom budu mat naozaj pruser
Avatar - woody-alien
15. 2. 2013 18:55
Re: tak ja neviem
Asi není co dodat. :yes:
15. 2. 2013 16:10
Re: tak ja neviem
Renault byl v zisku i v předchozím roce, dokonce ještě větším. Rozšíření nabídky Renault určitě potřebuje. O nové Twingo se nebojím. Řada Clio včetně crossoveru Captur se také povedla. Renault však nesmí pokazit budoucí kompaktní SUV. Od nové Laguny a případného nástupce ve vyšší třídy velké prodejní zázraky nečekám. Mégane však musí mít ambice stát se nejlepším kompaktem a dostat se v prodejích na druhé místo. A pak je ještě možnost, že se prosadí nový Espace, který se asi s MPV změní v nějaký crossover. Třeba také překvapí Zoe.
15. 2. 2013 15:58
Re: tak ja neviem
1.2 TCe v Cliu od jara bude.
15. 2. 2013 15:01
Dobrá zpráva
Renault sice v Evropě ztrácí, ale díky trpělivému budování impéria je někde jinde než PSA. Celosvětové impérium, které zasahuje i USA a díky největšímu podílu Nissanu i v Japonsku a dokonce i v Jižní Koreji, nejnověji i Rusko (Lada) se dá přežít úspěšně i s menšími prodeji v Evropě. Jenom přeju Renaultu, aby nezabředl do rádoby !progresivních" technologií. I v tom je podobnost s VW AG - elektromobily ano, hybridy možná, ale hlavně prodejná auta. Jedině snad ta orientace na příliš levné značky může generovat méně, než je pro všeobecně zdravý rozvoj potřeba, ale nakonec......na rozdíl od PSA hoši od Renaultu dokazují, že to mají podstatně lépe spočítané a naplánované.

Ukazuje se, že recept na to, jak rozumně přežít existuje a není bez zajímavosti, že ten reanulťácký je podobný tomu volkswagenovskému. Že se Renault zlobí, že PSA se zaručí za úvěry stát je sice pochopitelné, jenže i ve Francii může svoji roli hrát Ford syndrom, kdy si Ford nepůjčoval "státní" prachy a získla si daleko větší sympatie a tím i potenciální zákazníky, než GM nebo Chrysler.

Takže držme palce.

P.S. A Ádovi to prosím nikdo neříkejte.