Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Revoluční tříkolová Yamaha Niken oficiálním motocyklem slavných cyklistických závodů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Tour de France, Giro d'Italia, La Vuelta a další populární cyklistické závody budou od letošního roku doprovázet výjimečné tříkolové motocykly Yamaha Niken.

Yamaha se jako oficiální partner A.S.O. a RCS Sports stala dodavatelem pořadatelských a doprovodných motocyklů Niken pro Tour de France, Giro d'Italia, La Vuelta a řadu dalších cyklistických závodů pořádaných ve Francii, Itálii, Španělsku a Belgii. Spolupráce a dodávky tříkolových motocyklů Niken jsou potvrzeny na tři roky.

První cyklistické závody, jichž se motocykly Yamaha Niken účastní, probíhají v Itálii, Francii a Belgii již v březnu a dubnu letošního roku.

Prvním podnikem ze slavného tria se pak stane Giro d'Italia, které startuje 11. května a po jednadvaceti etapách a po 3518,5 kilometrech skončí 2. června.

Následovat bude 6. července startující 106. ročník Tour de France, který do svého cíle dorazí po jednadvaceti etapách 28. července.

Poslední z trojice slavných závodů je pak podle kalendáře La Vuelta ve Španělsku, startující 24 srpna. Tento podnik rovněž nabídne 21 etap, jeho trasa je dlouhá 3272,2 km a cílem projedou závodníci 15. září 2019.

Yamaha odhalila koncept pojmenovaný Niken na podzim roku 2017 a vzápětí jej proměnila v sériový model. Návštěvníkům milánského veletrhu EICMA 2018 pak představila nové provedení tohoto modelu, které dává označením Niken GT jasně najevo, že je zaměřeno na cestování.

Model Niken při svém představení i následném uvedení na trh zaujal svým futuristickým designem a především řešením podvozku, resp. zavěšením a odpružením dvojice předních kol, využívajícím koncepci pojmenovanou Leaning Multi Wheeler, a umožňující velké úhly náklonu až do 45 stupňů.

Dvojice předních 15palcových kol má zajišťovat vyšší stabilitu stroje a zvyšovat pocit jistoty při jízdě po nekvalitním povrchu, ale zároveň nemá zvolená konstrukce zavěšení a odpružení předních kol nijak omezovat náklony v zatáčkách.

K pohonu modelu Niken slouží kapalinou chlazený řadový tříválec DOHC se vstřikováním paliva o objemu 847 cm3 s nejvyšším výkonem 84,6 kW (115 k) při 10.000 min-1 a točivým momentem 87,5 N.m při 8500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní 17palcové kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme