Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rezvani Hercules 6x6 chce být bohem pick-upů, může mít 1300 koní i pancéřování

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Automobilka Rezvani dnes představila svůj zběsilý pick-up Hercules 6x6, který svými schopnostmi i vlastnostmi navazuje na menší Rezvani Tank.

Nový Rezvani Hercules 6x6, který sama automobilka popisuje jako „boha všech pick-upů,“ je stejně jako menší model Tank postaven na základech Jeepu. Tentokrát se ovšem základem stal pick-up Jeep Gladiator, jehož korba byla prodloužena na 2.438 mm a navíc dostal třetí nápravu.

Nepřehlédnutelné monstrum dostalo kompletně přepracované panely karoserie s unikátními světly vpředu i vzadu, přídavnou světelnou rampu na střechu, unikátní nárazník s rámem, speciální konstrukci nad nákladovou korbu, 37 palcové terénní pneumatiky na speciálních bronzově lakovaných kolech a další drobnosti.

Výraznými úpravami prošel i interiér, který už ovšem svou podobnost s Jeepem nezapře. Rezvani ovšem nabízí například unikátní čalounění, 9“ multimediální systém Alpine s širokou podporou konektivity nebo unikátní stropnici.

Zajímavější změny se však odehrály pod kapotou. Hercules 6x6 může být osazen několika motory, přičemž základní 3,6 litrová V6 Pentastar o výkonu 213 kW s točivým momentem 353 Nm vychází z klasického Jeepu Gladiator. A nechybí ani 3.0 litrová V6 EcoDiesel o výkonu 194 kW s točivým momentem 600 Nm.

Kdo chce ale něco zajímavějšího, ten může sáhnout po 6,4 litrovém motoru V8 HEMI o výkonu 373 kW. Pokud by to ale pořád bylo málo, mohou si zákazníci připlatit i speciálně upravený přeplňovaný motor, který se běžně dává pod kapotu Dodge Challenger SRT Demon.

Video se připravuje ...

Podle Rezvani však pošel původně 62 litrový motor z Demonu rozsáhlými úpravami, včetně převrtání na objem 7,0 litru, osazení novou klikovou hřídelí a kovanými vnitřnostmi. Díky tomu se měl výkon přeplňované V8 posunout dokonce až na hranici 969 kW (cca 1.318 k), zatímco točivý moment dosahuje 1.341 N.m.

Poslední jmenovaná motorizace je dostupná pouze v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, kterou si Rezvani vypůjčilo z modelu Ram 1500 TRX. Slabší trojice motorizací by měla být dostupná jak s šestistupňovým manuálem, tak osmistupňovým automatem.

Bez ohledu na motorizaci je ale vůz vždy vybaven systémem pohonu všech kol, který umožňuje přepínání v režimu 6x2, 6x4 nebo 6x6. Díky závodnímu podvozku Fox, vysoké světlé výšce a nápravám Dana 60 s uzavíratelnými diferenciály by tak Hercules 6x6 mě být v terénu téměř nezastavitelný.

Komu by ale tahle výbava stále nestačila, může sáhnout ještě po tzv. Military Edition. Díky ní získá Hercules 6x6 kevlarové pancéřování, neprůstřelná skla, ochranu podvozku před výbuchy, samotěsnící palivovou nádrž nebo ochranu před elektromagnetickým výbojem. Karoserie je navíc osazena zesíleným rámem vpředu, elektrifikovanými klikami dveří a samozřejmě nemůže chybět zesílený podvozek.

Před útočníky může posádku ochránit i systém zadýmování, systém nočního vidění, termovize nebo systém výkonných světlometů, které by měly oslnit útočníky. Na palubě pak nechybí plynové masky nebo sada pro poskytnutí první pomoci.

Bohužel každá hračka něco stojí, což platí v případě Herculesu 6x6 dvojnásob. Základní výbava totiž startuje od 225.000 dolarů (cca 5 mil. Kč), za verzi Military Edition ovšem zaplatíte až 325.000 dolarů(cca 7,3 mil. Kč). Cena se ovšem může navýšit ještě o motory, nebo prvky příplatkové výbavy. Například za nejvýkonnější 7.0 litrovou V8 se připlácí dalších 295.000 dolarů (cca 6,6 mil. Kč), což v kombinaci s nejvyšší výbavou znamená cenu od 620.000 dolarů (cca 13,9 mil. Kč). Díky on-line konfigurátoru ovšem není problém dostat se na ještě vyšší sumy.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme