Modernizovaný Hyundai Kona Electric má novou příď bez masky. Technika se však nemění
Hyundai Kona Electric bude i po faceliftu dostupný ve dvou verzích. Základ má výkon 100 kW a kapacitu baterií 39,2 kWh.
Automobilka Hyundai působí v segmentu malých SUV s modelem Kona od roku 2017, a tak letos nastal čas na jeho modernizaci. Po faceliftu konvenčních variant došlo také na inovace odvozeného elektromobilu Kona Electric. V jeho případě se změny zaměřily primárně na design.
Modernizovanou Konu Electric tak na první pohled poznáte podle nové přídě. Rozdělené světlomety zůstaly zachovány, jejich nové ztvárnění s nízkou horní částí a moderněji pojatou dolní částí však navazuje na dříve odhalený facelift Kony se spalovacími motory. Kona Electric se však odlišuje chybějící maskou, místo jakékoliv mřížky je tu jen kryt nabíjecích portů. Hyundai chtěl osobitým designem zdůraznit elektrický pohon vozu. Nový je však také nárazník, jehož funkční chladicí otvor s horizontálními lištami auto opticky rozšiřuje.

Proměnila se však i záď, novou grafiku koncových svítilen doplňuje i přepracovaný nárazník. Právě nové nárazníky znamenají, že se Kona Electric stejně jako konvenční varianty v rámci faceliftu prodloužila o nemalých 40 mm. Důraz na styl pak potvrzují rozsáhlé změny v nabídce laků karoserie, mezi nimiž nechybí nové odstíny modré, šedé či bronzové barvy.
Změny se však dotkly také interiéru. Příplatková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25“ už pro elektrickou Konu dostupná byla, nově ji však doplňuje digitální přístrojový štít s totožnou úhlopříčkou. Nechybí ani nové ambientní osvětlení.
Díky aplikaci Bluelink pak můžete v mobilu sledovat stav nabití vozu, aktuální dojezd nebo čas do dobití baterií. Případně lze na dálku spustit, nebo vypnout nabíjení. Navíc aplikace pomůže s navigací do cílového místa i po zaparkování vozidla, když už musíte vyrazit pěšky, a to pomocí rozšířené reality nebo Google Maps. Update softwaru si navíc ukládá historické informace o trvání jízdy a rychlosti, což zpřesňuje data navigace o dopravní situaci.
Naopak technika v útrobách zůstává beze změn. Kona Electric je tak nadále nabízena ve dvou výkonových variantách, které se zároveň liší kapacitou svých baterií. Základ má výkon 100 kW a baterie s kapacitou 39,2 kWh, silnější provedení má 150kW elektromotor a 64kWh akumulátor. Točivý moment v obou případech činí 395 N.m.
Na jedno nabití tak Kona Electric ujede 305 kilometrů, respektive 484 kilometrů s většími bateriemi. V obou případech přitom jde o hodnoty podle metodiky WLTP.
Mimo to se rozšířila nabídka asistenčních systémů. Nově je tu asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání, aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly v mrtvém úhlu nebo asistent pro bezpečné vystupování. Upozorňování na rozjezd vozidla vpředu zase řidiče upozorní, že se kolona před ním již rozjela.
Hyundai Kona Electric nabídku malého SUV rozšířil v roce 2018. Od té doby se po celém světě prodalo přes 120.000 kusů, z toho 53.000 z nich v Evropě. I proto se letos vůz začal rovněž vyrábět v továrně v Nošovicích, což mělo zkrátit čekací lhůty na starém kontinentu.