Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Hyundai Kona Electric má novou příď bez masky. Technika se však nemění

David Bureš David Bureš 11. 11. 2020 • 10:17
31
27
Zobrazit náhledy (31)
Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Electric Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona

Hyundai Kona Electric bude i po faceliftu dostupný ve dvou verzích. Základ má výkon 100 kW a kapacitu baterií 39,2 kWh.

Automobilka Hyundai působí v segmentu malých SUV s modelem Kona od roku 2017, a tak letos nastal čas na jeho modernizaci. Po faceliftu konvenčních variant došlo také na inovace odvozeného elektromobilu Kona Electric. V jeho případě se změny zaměřily primárně na design.

Modernizovanou Konu Electric tak na první pohled poznáte podle nové přídě. Rozdělené světlomety zůstaly zachovány, jejich nové ztvárnění s nízkou horní částí a moderněji pojatou dolní částí však navazuje na dříve odhalený facelift Kony se spalovacími motory. Kona Electric se však odlišuje chybějící maskou, místo jakékoliv mřížky je tu jen kryt nabíjecích portů. Hyundai chtěl osobitým designem zdůraznit elektrický pohon vozu. Nový je však také nárazník, jehož funkční chladicí otvor s horizontálními lištami auto opticky rozšiřuje.

video

Proměnila se však i záď, novou grafiku koncových svítilen doplňuje i přepracovaný nárazník. Právě nové nárazníky znamenají, že se Kona Electric stejně jako konvenční varianty v rámci faceliftu prodloužila o nemalých 40 mm. Důraz na styl pak potvrzují rozsáhlé změny v nabídce laků karoserie, mezi nimiž nechybí nové odstíny modré, šedé či bronzové barvy.

Změny se však dotkly také interiéru. Příplatková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25“ už pro elektrickou Konu dostupná byla, nově ji však doplňuje digitální přístrojový štít s totožnou úhlopříčkou. Nechybí ani nové ambientní osvětlení.

Díky aplikaci Bluelink pak můžete v mobilu sledovat stav nabití vozu, aktuální dojezd nebo čas do dobití baterií. Případně lze na dálku spustit, nebo vypnout nabíjení. Navíc aplikace pomůže s navigací do cílového místa i po zaparkování vozidla, když už musíte vyrazit pěšky, a to pomocí rozšířené reality nebo Google Maps. Update softwaru si navíc ukládá historické informace o trvání jízdy a rychlosti, což zpřesňuje data navigace o dopravní situaci.

Naopak technika v útrobách zůstává beze změn. Kona Electric je tak nadále nabízena ve dvou výkonových variantách, které se zároveň liší kapacitou svých baterií. Základ má výkon 100 kW a baterie s kapacitou 39,2 kWh, silnější provedení má 150kW elektromotor a 64kWh akumulátor. Točivý moment v obou případech činí 395 N.m.

Na jedno nabití tak Kona Electric ujede 305 kilometrů, respektive 484 kilometrů s většími bateriemi. V obou případech přitom jde o hodnoty podle metodiky WLTP.

Mimo to se rozšířila nabídka asistenčních systémů. Nově je tu asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání, aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly v mrtvém úhlu nebo asistent pro bezpečné vystupování. Upozorňování na rozjezd vozidla vpředu zase řidiče upozorní, že se kolona před ním již rozjela.

Hyundai Kona Electric nabídku malého SUV rozšířil v roce 2018. Od té doby se po celém světě prodalo přes 120.000 kusů, z toho 53.000 z nich v Evropě. I proto se letos vůz začal rovněž vyrábět v továrně v Nošovicích, což mělo zkrátit čekací lhůty na starém kontinentu.

Související články

Témata
12. 11. 2020 03:36
To mě připomíná
1 díl hororové série SAW (možná znáte) kde 1 chlápek měl zašitou pusu, 2. měl zašité oči. Kona je na tom hůře, ta má obojí.
Automobilový design je v poslední době opravdu tragický.
Raději by měli upravit podvozek, aby to nebylo tak neposedné na nerovnostech a vyřešit problémy s dobíjením baterie 12V baterie zejména při při delší odstávce. A také navýšit ampery pro rychlejší dobíjení + zařídit, aby se baterie držela na dostatečné teplotě pro rychlejší nabíjení.
Ale zase ta spotřeba je srovnatelná s Teslou M 3.
Po instalaci něčeho na střechu nebo na tažné se spotřeba zvýší minimálně.
Jinak snad budou ty světla trochu svítit. Ty LEDky u e-Nira jsou hrozné.
Obávám se ale, že toho neustálé otravné prokluzování kol při zrychlování a vzatáčkách se asi nezbaví.
12. 11. 2020 00:49
Re: Opravdu hnus
Zděšení a odsouzení designu poslední generace Scorpia bylo tak totální a masové, že se prý Ford nikdy neodvážil zveřejnit autora tohoto zohyzďovacího faceliftu. :-[] :-[] :-[]
11. 11. 2020 20:59
Re: Účel
Len ak vychádzaš z toho, že výkon chladiča je priamo úmerný jeho veľkosti, a to nemusí byť pravda. Menší môže byť výkonnejší, sprievodným znakom je vyššia cena, u EV si to asi môžu dovoliť.
11. 11. 2020 20:56
Re: Účel
Lepšia aerodynamika nevylučuje pekný vzhľad. Lenže to by dizajn nesmeli robiť tí fabrickí babráci, ktorých umenie a invencia siahajú len do výšky platu.
11. 11. 2020 19:09
Re: Účel
Furt z toho nevím jestli EV vystačí s podstatně menším chladičem TČ/klimy.
Pokud ano čím to je ? A pokud ne tak kam ten velký chladič schovali, resp. nemá pod plnou maskou málo vzduchu ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud