Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV už tvrdě pracuje. Po Tour de France sloužila také na Vueltě

David Bureš
Diskuze (0)

Mladoboleslavská značka je dlouholetým partnerem cyklistického sportu. Vozy Škoda se tak léta objevují nejen na slavné Tour de France, ale také třeba na španělské Vueltě.

Škoda Enyaq iV, první elektromobil mladoboleslavské značky nové generace s platformou MEB, se k prvním zákazníkům sice teprve dostane, už nyní však tvrdě pracuje. Objevila se už ve službě ředitelského auta na letošním ročníku Tour de France a nyní v této roli sloužila také na španělské Vueltě, jejíž letošní ročník vyvrcholil tento víkend.

Elektřinou poháněné SUV jako vůz ředitele závodu Javiera Guilléna sloužilo v několika etapách, ve třinácté z Muros do Mirador de Ezaro, kde na závodníky čekalo i dvacetiprocentní stoupání, nebo v posledních dvou etapách. Cyklisty tak Enyaq iV v čele pelotonu doprovodil i do cíle závodu v Madridu. V ostatních etapách jako „red car“ sloužila plug-in hybridní Škoda Superb iV.

Video se připravuje ...

Pro tuto speciální službu byl Enyaq iV samozřejmě speciálně vybaven. Červeně lakovaný vůz ředitele závodu Javiera Guilléna vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. Ředitel závodu tu přijímá informace, komunikuje se závodními komisaři, řídi provoz pelotonu a udržuje kontakt s týmovými vozy.

Červený Enyaq iV nicméně nebyl v pelotonu závodu kolem Španělska jediný. Další exemplář na trať nastoupil jako podpůrné vozidlo Primože Rogliče, který vedle celkového hodnocení vyhrál také boj o Zelený trikot, určený pro nejlepšího sprintera.

Škoda Auto je hlavním partnerem závodu  „La Vuelta“, dodavatel oficiálního vozu i sponzor Zeleného trikotu pro jezdce s nejvyšším počtem bodů. Vedle toho se automobilka zapojuje v mnoha dalších úrovních jako „motor cyklistiky“. Podporuje i další mezinárodní cyklistické závody a v rámci své nabídky nabízí i jízdní kola a cyklistické doplňky.

Letošní ročník závodu La Vuelta byl v pořadí už 75. Kvůli pandemii koronaviru byl zkrácený, i tak však na závodníky během 18 etap čekala trať dlouhá 2.882 kilometrů s šesti horskými dojezdy, osmi kopcovitými etapami a jednou časovkou. Červený trikot pro vítěze závodu stejně jako loni oblékl slovinský závodník Primož Roglič, který dominoval prakticky celému ročníku.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme