Rimac vylepšil Neveru. Má přes 2100 koní a menší baterii za velký příplatek
Nový Rimac Nevera R je vylepšenou verzí elektrického hypersportu z Chorvatska. Je výkonnější a rychlejší na rovinkách i v zatáčkách.
Elektrický hypersport Rimac Nevera doslova fascinuje až extrémní dynamikou. V Chorvatsku si však řekli, že jej mohou udělat ještě rychlejším a na letošním automobilovém svátku Monterey Car Week v Kalifornii oficiálně odhalili modernější Neveru R s ještě silnějším elektromotorem, menším akumulátorem i vylepšeným šasi pro pokročilejší jízdní schopnosti. Hlavním cílem je celkové zrychlení elektromobilu na rovinkách i v zatáčkách.
Nový Rimac Nevera R se představuje se starou známou elektrickou čtyřkolkou se čtyřmi nezávislými elektromotory, avšak výrazně vyšším výkonem. Ten vzrostl o nezanedbatelných 193 koní! Z původních 1914 koní je nově 2107 koní, s nimiž je novinka ještě dynamičtější ve vysokých rychlostech. I když to reálně snad ani nepoznáte, protože už výchozí nevera umí uhánět zdrcujícím tempem.
Akcelerace z 0 na 100 km/h za 1,81 sekundy sice zůstává stejná, ale zrychlení z 0 na 200 km/h se nepatrně zlepšilo ze 4,42 sekundy na 4,38 sekundy. Snad nejvýraznější rozdíl je při akceleraci z 0 na 300 km/h, kde Rimac našel potenciál pro ukrojení více než poloviny sekundy – z původních 9,22 je nově 8,66 vteřiny. Novinka pak přijíždí s elektronicky omezenou maximální rychlostí 350 km/h. Na plných 412 km/h automobilka pustí své klienty pouze při speciálních událostech zaměřených na rychlost.
Nový Rimac Nevera R ale není pouze větším zrychlení, protože automobilka zapracovala na agilnějších jízdních vlastnostech. S lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, větším negativním odklonem kol a propracovanější aerodynamikou s velkým křídlem a dalšími exteriérovými doplňky byla omezena nedotáčivost o deset procent. Technici Rimacu navíc vyměnili dřívější 120 kWh vysokonapěťový akumulátor za menší 108 kWh baterii, čímž snížili hmotnost o 35 kilogramů na výsledných 2277.
A kolik to vše bude stát? Rimac uvádí, že vyrobí pouhých 40 kusů se základní cenou od 2,3 milionu eur, tedy zhruba 58 milionů korun. Základní Rimac Nevera přitom stojí 2 miliony eur, tedy přibližně 50,5 milionu korun.