Rolls-Royce Ghost je po modernizaci ještě dokonalejší. Dvanáctiválec zůstává
Menší sourozenec superluxusního sedanu Phantom prošel osvěžením, které přináší lehce upravený design a modernější technologie. Ušlechtilý dvanáctiválec o objemu 6,75 litru zatím do důchodu neodchází.
Ghost se brzy po svém uvedení v roce 2009 propracoval do role nejprodávanějšího modelu značky Rolls-Royce. První generace přitom stála na základech BMW 7 s označením F01, s níž britskou sourozenec vedle platformy L6 sdílel také dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec s objemem zvýšeným z 6,0 na 6,6 litru.
Následovník už ovšem přesedlal na ušlechtilejší platformu Architecture of Luxury, kterou využívají všechny ostatní rollsy včetně elektrického kupé Spectre. S tím se pojí též 6,75litrový dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly a maximem točivého momentu dostupným již od 1600 otáček. Ten v nabídce zůstává i po modernizaci, která se zaměřila především na osvěžení designu a aktualizaci palubní elektroniky.
Všimnout si tedy můžete upravených hlavních světlometů a koncových světel s jinou grafikou. Spodní část přídě poskytuje základ pro mřížku chladiče, rozšířenou o nové chromované ozdoby, které tvoří „plovoucí“ podstavec pro sošku Spirit of Ecstasy.
Uvnitř zaujme například umístění centrálního displeje v novém skleněném panelu, který se táhne napříč interiérem a je vybaven pokročilým operačním systémem Spirit. Barvu digitálních přístrojových přístrojů lze nyní mít tak, aby doplňovala paletu interiéru nebo povrchovou úpravu exteriéru vozu. Multimédia také obsahují privátní aplikaci Whispers určenou výhradně pro majitele vozů Rolls-Royce, která jim umožňuje mimo jiné odesílat navigační cíle z telefonu přímo do jejich vozu, zobrazovat jeho polohu a ovládat zamykání vozidla na dálku.
Vedle středové obrazovky je směrem ke spolujezdci nově umístěn prosklený panel obsahující vedle hodinek také sošku Spirit of Ecstasy. Osvětlená, vysoce leštěná skulptura z nerezové oceli je ve vitrínce při nastupování nejprve osvětlena zespodu, jako by byla nasvícena reflektorem.
Omlazený ghost s přídomkem Series II pokračuje v objevování nových druhů tkanin značkou Rolls-Royce, a to textilií Duality Twill, která s využitím bambusových vláken vytváří strukturu na způsob hedvábí. Keprová textilie je vyšívaná vzorem „Duality“, což je abstraktní interpretace propojených písmen R podle jmen zakladatelů značky. Interiér Duality Twill obsahuje až 2,2 milionu stehů, 11 mil (17,7 km) nití a jeho dokončení může trvat 20 hodin. Každý panel je individuálně vyroben, poté pečlivě umístěn a sešit dohromady, aby vytvořil jednolitý efekt.
Alternativně si zákazníci mohou vybrat kožený interiér s cíleně umístěnou perforací. Ta se liší velikostí vpichů, aby vznikl dojem hloubky, což umožňuje vytvářet detailní a zdánlivě trojrozměrnou grafiku. Kožená sedadla obsahují 107 tisíc perforací o tloušťce 0,8 a 1,2 milimetru a zdobí je vzor inspirovaný proměnlivými tvary a stíny mraků nad sídlem automobilky Rolls-Royce v Goodwoodu. Každý otvor je důsledně zkontrolován, aby byly všechny zcela stejné.
Cestující na zadních křeslech mohou nyní připojit až dvě streamovací zařízení k zadním obrazovkám a nezávisle sledovat různý obsah. Nově vyvinuté rozhraní umožňuje vybrat si preferovanou zábavu a spravovat funkce, jako je masáž, vyhřívání a odvětrávání sedadel. S informačním a zábavním systémem na zadních sedadlech lze prostřednictvím bluetooth spárovat sluchátka jakéhokoli typu, přičemž pasažéři mohou využívat též vylepšený přístupový bod Wi-Fi a nabíjecí porty USB-C diskrétně skryté ve středové konzole.
Bespoke Audio s 18 reproduktory a novým zesilovačem o výkonu 1400 wattů využívá dutiny v hliníkových prazích vozu jako rezonanční komory pro nízkofrekvenční reproduktory, čímž se spodní část vozu v podstatě přeměňuje na velkorysý podlahový reproduktor. Systém navíc obsahuje dvě rezonanční plochy, které slouží jako reproduktory a přímým napojením na stropní obložení vytvářejí rozsáhlou zvukovou scénu přímo nad hlavami cestujících. Pokud si zákazník zvolí prosvětlenou stropnici Starlight Headliner v kombinaci s tímto audiem, kabely z optických vláken použité k vytvoření nebeského efektu jsou zajištěny speciální akustickou membránou. Tím se zabrání rezonanci kabeláže a také se zvuk nasměruje dolů do kabiny. Dva aktivní mikrofony v interiéru neustále monitorují vyvážení frekvencí a automaticky upravují výkon zesilovače pro optimalizaci zvuku.
Efekt létajícího koberce
Systém odpružení Planar u modelu Ghost Series II zahrnuje speciální tlumič na horním ramenu přední lichoběžníkové nápravy. Ten spolupracuje s plně variabilními, elektronicky řízenými tlumiči a velkoobjemovými vzduchovými měchy s automatickým udržováním stálé světlé výšky. Výsledkem je ještě stabilnější i pohodlnější jízda připomínající jízdu na létajícím koberci. Ze stejné technologie samonivelačního vzduchového pérování těží i zadní pětiprvková náprava.
Zavěšení kol a soustava pérování spolupracují se systémem Flagbearer, který pomocí kamer skenuje silnici před vozem a podle změn povrchu vozovky přizpůsobuje charakteristiku tlumení. Vůz je vybaven také satelitním ovládáním osmistupňové samočinné převodovky od ZF, které využívá data GPS k výběru optimálního rychlostního stupně pro výjezd ze zatáčky v závislosti na jejím poloměru.
O 170 milimetrů delší Ghost Extended Series II můžete nechat vybavit sedadly Serenity, která odpovídají uspořádání v soukromém letadle. U obou variant luxusního sedanu je k dispozici lednice na šampaňské, která je k dispozici se dvěma režimy chlazení, 6 °C pro neročníkové lahve a 11 °C pro ročníkové.
Sportovní šlechtic
Samozřejmostí zůstává dynamicky naladěná verze Black Badge s výkonem zvýšeným o 29 koní a dalšími 50 newtonmetry navíc. Stejně jako u všech modelů Rolls-Royce Black Badge slouží tlačítko Low umístěné na voliči samočinné převodovky k odlišnému nastavení včetně 50% zrychlení přeřazení při sešlápnutí plynu na 90 % a mírně hlasitějšího projevu výfukového systému. Brzdová soustava je u Ghostu Black Badge výkonnější než u standardního modelu, brzdový pedál má navíc kratší dráhu záběru.
Black Badge si zachovává černou chromovanou úpravu. V temném odstínu jsou vyvedené též soška Spirit of Ecstasy, maska chladiče a boční emblém. K vytvoření tohoto efektu se do tradičního procesu chromování zavádí specifický chromový elektrolyt, který se společně nanáší na podklad z nerezové oceli, čímž se povrch ztmaví. Každá tmavá součást je ručně vyleštěna, aby se dosáhlo hluboce lesklého černého povrchu. Poprvé u modelu Ghost Black Badge jsou nyní kliky dveří doplněny černou povrchovou úpravou. Nejnápadnějším vnějším prvkem modelu Ghost Black Badge Series II jsou 22palcová, částečně leštěná, sedmipaprsková kovaná kola.
V interiéru se objevuje povrchová úprava Technical Carbon s decentní kosočtvercovou vlnkovou vazbu s použitím uhlíkových a kovových vláken na černém základu ze dřeva pocházejícího z amerického stromu liliovníku. Jednotlivé vrstvy utkané z uhlíku potaženého pryskyřicí a kontrastní kovovou nití jsou kladeny ručně do vzoru, který vytváří trojrozměrný efekt. Každá složka se poté vytvrzuje po dobu jedné hodiny pod tlakem při teplotě 100 °C. Povrch je otryskán, aby se vytvořil základ pro šest vrstev laku, který je ručně zbroušen a poté vyleštěn do brilantního lesku.
Materiály uvnitř vozu (například rámečky ventilace a krycí mřížky reproduktorů) jsou ztmaveny pomocí metody známé jako vakuové napařování neboli fyzikální depozice z plynné fáze (PVD, Physical Vapour Deposition). Tento proces zajišťuje, že detaily nezmění barvu opakovaným používáním, vystavením extrémním teplotám nebo postupným stárnutím.